גודל פונט
נשים

בחילות בהריון? כך תתמודדי

ארוחות קטנות, ויטמין B6, ג’ינג’ר, חליטות תה. כל הדברים שיסייעו לך להתגבר על מכת הבחילות של תחילת ההריון. ולא לשכוח – סביר להניח שעוד כמה שבועות זה כבר מאחוריך

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
הריונית עם סל קניות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. בחילות במהלך ההריון, שזכו גם לכינוי בחילות בוקר, יכולות להופיע לכל אורך היום
  2. במרבית המקרים הן יחלפו בסוף השליש הראשון, אצל נשים מעטות הן יכולות להתרחש במשך כל ההריון ויש ברות מזל שלא יסבלו מהן כלל
  3. מחקרים מראים כי הבחילות יכולות להעיד על התפתחות תקינה של השליה

בסרטים, הקאות בבוקר הן תמיד אחד הסימנים הראשונים, אלא שהמציאות טיפונת שונה. לא כולן מקיאות ובחילות בוקר, למרות שמן הספרותי, יכולות להתרחש לכל אורך היממה.

הן מציקות ומטרידות, אבל לבחילות הבוקר בהריון יש גם צד חיובי: מחקרים רבים מראים כי הבחילות מעידות על התפתחות תקינה של השליה וכי לנשים שסובלות מבחילות בהריון יש סיכוי גבוה יותר ללדת ילד בריא.

במרבית המקרים הבחילות יחלפו בתום השליש הראשון, ומרבית הנשים רק מרגישות בחילה, ללא צורך להקיא. אבל יש נשים שעלולות לסבול מהן לכל אורך ההריון וגם, חלילה, להקיא בצורה תכופה שעלולה לסכן את האישה ואת העובר. במקרים כאלה, חשוב מאד להיות תחת מעקב רפואי הדוק, ולוודא שלא מתפתחים חסרים תזונתיים או התייבשות.

“ישנם מספר פתרונות לבחילות בוקר, לא כולם משפיעים על כל אחת, אבל היות שמדובר בדברים טבעיים – שווה לנסות”, אומרת ורד דלאל, מיילדת בכירה, מומחית ללידות טבעיות, מלווה, מייעצת ומדריכה נשים בשלבי ההריון והלידה. דלאל ממליצה:

  • לאכול “ארוחת פחמימות קלה” על הבוקר – לחם, קרקרים יבשים, כמה כפות אורז מלא. “הכי מומלץ לאכול קרקר יבש ממש כשאת קמה מהמיטה”, מסבירה דלאל. פחמימות כאלה לרוב מתקבלות טוב על ידי נשים שסובלות מבחילות, זה גם עוזר לשמור על רמה מאוזנת של סוכר בדם מה שמפחית את הבחילות.
  • לאכול ארוחות קטנות במשך היום – קיבה ריקה עלולה להגביר את הבחילות.
  • להימנע ממשקאות מוגזים ומזון חריף או מטוגן. מזונות כאלה מגרים הפרשת חומצה בקיבה ועלולים לגרום לאי נוחות ולהחמיר את הבחילה.
  • ארטיק או גלידה קרירים, עשויים להקל גם הם.
  • להתרחק ממקורות ריח עז – בנזין, בושם, סיגריות, אדי בישול וטיגון וכל ריח אחר שעושה לך רע. דווקא מזון נטרלי עם טעם “חלש” יתקבלו בצורה טובה יותר.
  • ג’ינג’ר ידוע כצמח תבלין שמקל על הפרעות עיכול ובמיוחד על בחילות. מומלץ לקנות סוכריות ג’ינג’ר, לשתות תה מחליטת ג’ינג’ר טרי או מיובש, עם מעט לימון ודבש.
  • להרבות בשתיית מים, ולהפחית בתה ובקפה. תה וקפה מכילים קפאין שמגביר חומציות קיבה ום מחליש את השוער שבין הקיבה לוושט, מה שעשוי להגביר עליית חומצות קיבה לוושט ולעורר בחילה.
  • לצאת לפעילות גופנית מתונה, כמו הליכה בפארק או על חוף הים, באוויר הצח, או שחייה. עם זאת חשוב להימנע מפעילות גופנית בצמוד לארוחות.
  • ללכת לישון מוקדם, במידת האפשר – כשהגוף מאותת שהוא צריך מנוחה, כדאי להקשיב לו. חסר בשעות שינה יכול גם הוא להגביר את תחושת הבחילה.
  • לפי נייר העמדה של האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה, ויטמין B6 נמצא יעיל ובטוח לשימוש כאמצעי מסייע לבחילות. התייעצי עם רופא הנשים שלך או עם דיאטנית, בנוגע למינון המתאים.

 

ומה עושים כשהבחילות מונעות מאיתנו לקחת את התוספים המומלצים?

 

לפני שנענה על השאלה הזאת משרד הבריאות ממליץ לכל אישה על נטילה של 4 רכיבי תזונה במהלך ההריון: ויטמין D, חומצה פולית, יוד וברזל. 4 רכיבי תזונה אלה נמצאים במולטי ויטמין לנשים בהריון, קפליה אחת עם רכיבי תזונה נוספים, במינונים מותאמים להריון שמאגדת בתוכה את התוספים שהאישה ההרה צריכה.

נועה ברקוביץ, דיאטנית אלטמן משתפת “ישנן לא מעט נשים שמתקשות לבלוע קפליות בעקבות הבחילות מהן הן סובלות, ואז מה קורה? הן נמנעות מצריכת התוספים. אצלנו באלטמן יש פתרון שנותן מענה לאותן נשים, כך שלא יצטרכו לוותר על התיסוף הכל כך חשוב הזה. הפתרון הוא: מולטי ויטמין לנשים בהריון comfort. זהו מולטי ויטמין שמגיע באבקה ומכיל את 4 הרכיבים עליהם ממליץ משרד הבריאות בתוספת ויטמין C וויטמין B12.

התוסף מכיל ברזל פטנטי נוח לעיכול (פטנט SiderAL). כך למעשה במקום להימנע מנטילת התוסף בגלל הבחילות אפשר להיעזר במולטי באבקה עם חווית צריכה מעולה, אבקה טעימה שנותנת לך את המענה בהתאם להמלצה הרשמית של משרד הבריאות”.