גודל פונט
נשים

בחילות בהריון? כך תתמודדי

ארוחות קטנות, ויטמין B6, ג’ינג’ר, חליטות תה. כל הדברים הטבעיים שיסייעו לך להתגבר על מכת הבחילות של תחילת ההריון. ולא לשכוח – עוד כמה שבועות, וזה עובר

זמן קריאה: 2 דקות
הריונית עם סל קניות
בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:
  1. בחילות במהלך ההריון, שזכו גם לכינוי בחילות בוקר, יכולות להופיע לכל אורך היום
  2. במרבית המקרים הן יחלפו בסוף השליש הראשון, אצל נשים מעטות הן יכולות להתרחש במשך כל ההריון ויש ברות מזל שלא יסבלו מהן כלל
  3. מחקרים רבים מראים כי הבחילות מעידות על התפתחות תקינה של השליה וכי לנשים שסובלות מבחילות בהריון יש סיכוי גבוה יותר ללדת ילד בריא

בסרטים, הקאות בבוקר הן תמיד אחד הסימנים הראשונים, אלא שהמציאות טיפונת שונה. לא כולן מקיאות ובחילות בוקר, למרות שמן הספרותי, יכולות להתרחש לכל אורך היממה.

הן מציקות ומטרידות, אבל לבחילות הבוקר בהריון יש גם צד חיובי: מחקרים רבים מראים כי הבחילות מעידות על התפתחות תקינה של השליה וכי לנשים שסובלות מבחילות בהריון יש סיכוי גבוה יותר ללדת ילד בריא.

במרבית המקרים הבחילות יחלפו בתום השליש הראשון, ומרבית הנשים רק מרגישות בחילה, ללא צורך להקיא. אבל יש נשים שעלולות לסבול מהן לכל אורך ההריון וגם, חלילה, להקיא בצורה תכופה שעלולה להיות לא בריאה לאמא ולעובר. במקרים כאלה, חשוב מאד להיות תחת מעקב רפואי הדוק, ולוודא שלא מתפתחים חסרים תזונתיים או התייבשות.

“ישנם מספר פתרונות לבחילות בוקר, לא כולם משפיעים על כל אחת, אבל היות שמדובר בדברים טבעיים – שווה לנסות”, אומרת ורד דלאל, מיילדת בכירה, מומחית ללידות טבעיות, מלווה, מייעצת ומדריכה נשים בשלבי ההריון והלידה. דלאל ממליצה:

  • לאכול “ארוחת פחמימות קלה” על הבוקר – לחם, קרקרים יבשים, כמה כפות אורז מלא. “הכי מומלץ לאכול קרקר יבש ממש לפני שאת קמה מהמיטה”, מסבירה דלאל.
  • לאכול ארוחות קטנות במשך היום – קיבה ריקה עלולה להגביר את הבחילות.
  • להימנע ממתוקים, משקאות מוגזים ומזון חריף או מטוגן.
  • ארטיק או גלידה קרירים, עשויים להקל גם הם.
  • להתרחק ממקורות ריח עז – בנזין, בושם, סיגריות, אדי בישול וטיגון וכל ריח אחר שעושה לך רע.
  • ג’ינג’ר ידוע כצמח תבלין שמקל על הפרעות עיכול ובמיוחד על בחילות. מומלץ לקנות סוכריות ג’ינג’ר, לשתות תה מחליטת ג’ינג’ר טרי או מיובש, עם מעט לימון ודבש או לנסות כמוסות ג’ינג’ר.
  • לשתות חליטות צמחים במקום תה וקפה. הצמחים הטובים ביותר הם אניס וקמומיל, אבל כמובן שזה שונה מאישה לאישה, ויש שיעדיפו דווקא חליטת מנטה ונענע.
  • לצאת לפעילות גופנית מתונה, כמו הליכה בפארק או על חוף הים, באוויר הצח, או שחייה.
  • ללכת לישון מוקדם, במידת האפשר – כשהגוף מאותת שהוא צריך מנוחה, כדאי להקשיב לו.
  • ויטמין6B נמצא יעיל במניעת בחילות והקאות, התייעצי עם רופא הנשים שלך או עם דיאטנית, בנוגע למינון המתאים.