ערב טוב
אלטמן
Whatsapp

כיצד דגים יעזרו לכם בשיפור הזיכרון

דייג אוהב דגים? גם המוח שלכם. מחקר מגלה, כי אכילה של דגי ים צפוניים, כמו סלמון ומקרל המכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3, עשויה להפחית סיכון לאלצהיימר ובעיות בזיכרון

המחלקה המדעית, אלטמן
  • פרסום 02.07.2017
  • עדכון 09.03.2026
  • 3 דקות קריאה
דגים ושיפור זיכרון

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. 1

    דגים מסוגים שונים הם המקור העיקרי לאומגה 3, אך מי שאינו מרבה באכילתם יוכל להשיג את אותו האפקט מתוספי תזונה מתאימים

  2. 2

    מחקרים מוכיחים שרמות גבוהות של אומגה 3 עשויות לתרום למניעת אלצהיימר

  3. 3

    נתונים חדשים מראים כי חומצת השומן אומגה 3 תורמת גם לבריאות הלב, הנפש וכלי הדם

אומגה 3 וזרימת דם מוחית

כידוע, דגים הינם מקור חשוב וכמעט בלעדי לחומצות השומן החיונית מסוג אומגה 3. חוקרים אמריקנים הצליחו להדגים באמצעות סריקות מוח, כי אכילת כמות גדולה של סלמון, מקרל וסרדינים עשויה למנוע התפתחות של מחלת אלצהיימר ולתרום לשיפור הזיכרון על ידי הגברת זרימת הדם למוח.

לדברי פרופ' דניאל אמן, ממרפאות אמן בקוסטה מסה, קליפורניה, שהיה ממובילי המחקר, מדובר במחקר חשוב מאוד. "המחקר שלנו מראה מתאם בין רמות של חומצות השומן אומגה 3 לבין זרימת דם מוחית לאזורים חשובים בהם מתרחשים תהליכי למידה וזיכרון, וכן תהליכים רגשיים כגון דיכאון". (1)

פרופ' אמן וצוות המדענים שערכו את המחקר סרקו את מוחותיהם של 166 גברים ונשים שהופנו למחקר ממרפאה פסיכיאטרית. במהלך הסריקה החוקרים אפיינו את  פעילות המוח על-ידי מדידה של זרימת הדם, בזמן שהנבדקים ביצעו משימות מחשב שונות. החוקרים גם מדדו את רמות חומצות השומן אומגה 3 של המשתתפים והעריכו את בריאותם הנפשית והרגשית באמצעות בדיקות סטנדרטיות. תוצאות המחקר התפרסמו בירחון הרפואי Journal of Alzheimer's Disease.

אומגה 3 ושיפור זיכרון

המשתתפים סווגו לשתי קבוצות בהתאם לכמויות של חומצות השומן שצרכו. החוקרים מצאו כי בקרב אנשים עם רמות גבוהות של אומגה 3 זרימת הדם לאזורי המוח הקשורים לזיכרון ולמידה, היתה מוגברת. כמו כן, הממצאים הראו כי בריאות הנפש הכללית והרגשית היתה טובה וחזקה יותר בקרב נבדקים עם רמות גבוהות של אומגה 3.

כידוע, ישנן עדויות רבות לכך שרמה גבוהה של אומגה 3 משפיעה לטובה על בריאות הלב ועל כלי הדם. על כן, חוקרים רבים סבורים כי יש להמשיך ולחקור את תפקידן של חומצות השומן ואת השפעתן על בריאות הנפש ועל תפקוד המוח, וכי המחקר הנוכחי מהווה התקדמות משמעותית בהוכחת השפעת התזונה על בריאות המוח ופותח פתח להבנת ההשפעה של שינויים תזונתיים פשוטים יחסית על התפקוד הקוגניטיבי ועל הזיכרון.

תוצאות המחקר מצטרפות לשורה של עדויות מחקריות המוכיחות כי אימוץ תזונה בריאה, הפחתת עישון, פעילות גופנית ושתיית אלכוהול מתונה עשויות לסייע לא רק בשמירה על בריאות הלב, אלא גם על תפקודים מוחיים וביניהם הזיכרון, ובפרט בגילאים מבוגרים יותר.

אך מה יעשו מי שאינם אוהבים או יכולים להרבות באכילת דגים? כפי הנראה, שימוש בתוספי תזונה שמכילים את חומצות השומן החיוניות עשויים להוות חלופה מתאימה.

כל הכתבות שלנו מבוססות על מחקרים מקצועיים ונכתבות על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר.

הכתבה עזרה לך?
הכתבה עזרה לך?

    ...הכתבה לא עזרה לי כי
    20% הנחה
    לנסינו תחבושות היגייניות לאחר לידה MEDIUM

    תחבושות היגייניות לאחר לידה MEDIUM

    הגנה וספיגה מקסימלית לימים ולשבועות שלאחר הלידה
     28.32 35.40
    25% הנחה
    אלספה סופר אלספה סופר

    אלספה סופר

    כמוסות המכילות 600 מ"ג אומגה 3 בכל כמוסה
    המוצר אזל מהמלאי
    25% הנחה
    GSE זרעי אשכוליות תמצית GSE זרעי אשכוליות תמצית

    GSE זרעי אשכוליות תמצית

    תמצית נוזלית המכילה מיצוי זרעי אשכוליות
     117.15 156.20
    100 כמוסות
    25% הנחה
    אלספה MAX 100 אלספה MAX 100

    אלספה MAX

    כמוסות המכילות 850 מ״ג אומגה 3
     181.43 241.90
    כתבה
    סובלים מקנדידה במעיים נסו פרוביוטיקה

    סובלים מקנדידה במעיים? נסו פרוביוטיקה ושינוי תזונתי

    פטריית הקנדידה חיה לרוב בגוף שלכם בשקט ובשלווה, אבל מספיקים כמה שינויים קטנים כדי שהיא תפרוץ ותהפוך את החיים ללא נעימים בכלל. מהי קנדידה במעיים, איך תדעו אם אתם סובלים ממנה ואיך נלחמים בה?
    נועה ברקוביץ
    נועה ברקוביץ ·דיאטנית קלינית RD M.Sc ומדריכת הנקה, המחלקה המדעית, אלטמן
    כתבה
    אומגה 3

    כיצד משפיעה אומגה 3 על בריאות המוח

    סובלים מבעיות בזיכרון או מרגישים שהיכולות המנטליות שלכם עוברות שינוי? מחפשים דרכים לשמור על התפקוד המוחי במשך השנים? קבלו שלל טיפים ועצות שיעזרו להתמודד עם הנטייה לשכוח
    המחלקה המדעית, אלטמן
    כתבה
    דלקות שתן חוזרות

    סובלת מדלקות שתן חוזרות?

    ממש לא מזמן סיימת את הטיפול, החיים חזרו למסלולם, חשבת שנפטרת מזה, אבל שוב התעוררת בבוקר עם אותו הצורך הדחוף למתן שתן והצריבה המוכרת. הדלקת בשתן חזרה. למה זה קורה, מה הסיכוי לסבול מדלקות שתן חוזרות ואיך אפשר למנוע אותן?
    המחלקה המדעית, אלטמן
    כתבה
    מולטי ויטמין

    תוספי התזונה שאתם צריכים כדי לשמור על הבריאות

    מדוע עלתה צריכת תוספי התזונה בשנים האחרונות, ואילו מהם יכולים להתאים לכם, על מנת לשמור על הבריאות ועל החיוניות?
    דתיה יער ·דיאטנית קלינית
    ברור ששווה להצטרף למועדון של אלטמן!

    המינון המושלם של הטבות, מידע ומבצעים שעושים טוב לגוף

    לפרטים והצטרפות