גודל פונט
נשים

קמטים במצח? כך תפחיתו אותם

זיהיתם קמטוט במצח, ועוד אחד, ואתם ממש לא מבינים מאיפה הם צצו? קודם כל תפסיקו לדאוג, כי זה עושה קמטים! ועכשיו היכנסו לקרוא איך להפחית קמטים במצח, למה הדאגה מובילה לקמטים במצח ואיך שמש ועישון רק מחמירים את המצב

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 5 דקות
קמטים במצח

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. קמטים במצח נוצרים כתוצאה מגורמים הקשורים להתבגרות והזדקנות העור, כגון ירידה בייצור הקולגן, וגם כתגובה לגורמים חיצוניים
  2. חשיפה לשמש, עישון ותזונה דלה בנוגדי חמצון מגבירים את הסיכוי להיווצרות קמטים במצח
  3. הגנה קבועה על עור הפנים מפני השמש, אימוץ אורח חיים בריא ונטילת קולגן בתוסף תזונה מגנים על העור מפני היווצרות קמטים ומפחיתים אותם

תימהון, כעס ודאגה הם חברים טובים של קמטים במצח, אבל הם ממש לא לבד. קמטים במצח נוצרים כתוצאה מגורמים פנימיים, הקשורים בתהליכי ההתבגרות וההזדקנות הטבעיים של העור שלנו, אך הם גם תוצאה של גורמים חיצוניים, שלהם אנחנו אחראים. אז אם גם אתם מוצאים את עצמכם מנסים תסרוקות עם פוני אופנתי או פתאום ממש מתעניינים בכובעים אלגנטיים, רק כדי להסתיר את הקמטים במצח, כדאי לכם לקרוא את הדברים הבאים.

איך נוצרים קמטים במצח?

המצח הוא שטח גדול, גלוי מאוד, של הפנים, וזו אחת הסיבות שהוא גם נוטה במיוחד להתפתחות קמטים, ולמעשה לא פעם הוא האזור הראשון בפנים שמתחיל להתקמט. קמטים במצח נפוצים מאוד ממספר סיבות, בהן חשיפה לשמש, הזדקנות גנטית והבעות פנים שכיחות.

עם ההתבגרות העור מתחיל לאבד מנפחו, ייצור ואיכות הקולגן – שהוא חלבון סיבי שיש לו תפקיד חשוב ברקמות חיבור, כמו העור – יורדים, ויחד עם ירידה והידלדלות בתאי שומן ואלסטין, העור מאבד מהגמישות שלו ומהכוח שלו, הופך דק יותר ושביר יותר ומתחילים להיווצר קמטים. אל ההזדקנות הטבעית של העור מצטרפים גורמים חיצוניים שפוגעים בעור ומזרזים את תהליך ההזדקנות שלו, והמצח הוא מהמקומות שבהם התהליך הזה בולט במיוחד. מה גורם לקמטים במצח?

חשיפה לשמש היא אחד הגורמים המשמעותיים הגורמים לקמטים בכלל ולקמטים במצח בפרט. המצח חשוף לשמש ולקרניים האולטרה סגוליות יותר מכל אזור אחר בפנים, ולצד פגמי עור שונים שלהם אחראית השמש, היא גם פוגעת באיכות הקולגן שבעור, ומזרזת את ייצור הקמטים.

עישון ואוויר מזוהם פוגעים גם הם בעור הפנים והמצח. עשן הסיגריות משחרר אנזים המפרק את הקולגן והאלסטין בעור, וזה גורם לאיבוד האלסטיות של העור ולחידוד הקמטים.

גם תנועות הפנים וההבעות שלנו גורמות להיווצרות קמטים במצח. תימהון, כעס, חשיבה מאומצת – כל אלה מפתחים את הקמטים במצח ומעמיקים אותם.

וכמו ברוב הבעיות שבגופנו, גם בנושא הקמטים משחקת התזונה תפקיד חשוב – תזונה דלה בויטמנים, מינרלים ומים פוגעת בתאי העור וביכולת שלהם להתחדש.

פחות שמש, יותר פעילות גופנית: ככה תפחיתו את הקמטים במצח

  1. מה אתם אוכלים? תזונה בריאה ומאוזנת יכולה לשפר את הבריאות הכללית, ובתוך כך גם את בריאות העור. ככלל, נסו לאכול יותר פירות וירקות כדי להגדיל את כמות נוגדי החמצון בגוף, הנלחמים ברדיקלים החופשיים ומשפרים את מראה העור.
    דגי מים קרים, דוגמת סלמון, יכולים להועיל לעור הפנים, שכן הם מכילים רמות גבוהות של חלבון, שהוא בין אבני הבניין של עור בריא, וכן חומצות שומן אומגה 3. סויה מכילה חומרים טבעיים דמויי אסטרוגן, הורמון שפוחת אצל נשים עם ההתבגרות, מה שגורם להידלדלות של העור. מחקרים קובעים שמוצרי סויה יכולים להגן על העור ולרפא את הנזק שנגרם על ידי אור השמש, כולל קמטים.
    אוהבים קקאו? קבלו או.קיי לצרוך ממנו יותר, כיוון שהוא מכיל רכיבים נוגדי חמצון הנלחמים ברדיקלים החופשיים, שהם אחד מאויביו של העור.ומה לא כדאי לאכול? סוכרים מזוקקים, שומנים רוויים וכל מזון שגורם לחומציות גבוהה.
  2. הימנעו מהשמש. חשיפה תכופה, לא מוגנת, לשמש, עלולה להחמיר את קמטי העור על ידי גרימת נזק לעור. יוצאים החוצה? מרחו קרם הגנה גם על המצח וחבשו כובע שיגן עליו.
  3. עדיין לא הפסקתם לעשן? אז בואו נאמר שקמטים במצח הם רק סיבה אחת להפסיק, אבל אם הייתם צריכים עוד סיבה, אז קיבלתם. הניקוטין שבסיגריות גורם להתכווצות כלי הדם בשכבות החיצוניות של העור, דבר הפוגע בזרימת הדם לעור, בכמות החמצן והחומרים המזינים החשובים, דוגמת ויטמין A, שמגיעים אל תאי העור וביכולת לייצר תאים חדשים. בנוסף לכך, הכימיקלים המצויים בעשן הטבק פוגעים בקולגן ובאלסטין שבעור, והתוצאה: קמטים במצח.
  4. התאמנו בקביעות אימון מתון הוא חלק חשוב מאורח חיים בריא ומשמעותי לשיפור הבריאות הכללית. פעילות גופנית מגבירה את זרימת הדם ומגדילה את גמישות העור בכל הגוף – כולל במצח ובפנים.
    נסו להקפיד על הליכה של 30 דקות ביום, חמישה עד שבעה ימים בשבוע. סוגים אחרים של פעילות גופנית קרדיווסקולארית מתונה יכולים להיות מועילים באותה מידה.
    ואיך אתם עם עמידת ראש? מתברר שעמידת ראש מגבירה את זרימת הדם אל הפנים ואל הקרקפת, ויכולה לתרום לשיפור בריאות עור הפנים.
  5. ישנים טוב בלילה? שינה מספקת חשובה לעור בדיוק כפי שהיא חשובה לכל שאר איברי הגוף. הקפידו לישון לפחות 8-7 שעות בלילה. במצב של חוסר שינה, הגוף עלול להתחיל לייצר יותר קורטיזול, והקורטיזול יכול בהדרגה לפגוע בתאי העור, ולגרום להתפתחות קמטים. בנוסף, שינה טובה מסייעת לייצר יותר הורמון גדילה, שיכול להפוך את העור אלסטי יותר ופחות נוטה להתקמט.
  6. השתדלו לישון על הגב. שינה על הבטן יכולה לגרום לקווי שינה להיחרת על המצח.
  7. אל תייבשו את הפנים! יובש מוגזם ואי שימוש בקרם לחות הם שני דברים שמייבשים מאוד את העור. מי ברז וסבון פוגעים בשומן הטבעי ובלחות של העור. נסו לשטוף את הפנים רק פעם או פעמיים ביום ולהשתמש בסבון עדין. מרחו קרם לחות או קרם פנים מיד לאחר השטיפה.
  8. אמצו תרגיל פשוט שיפעיל את שרירי המצח, ויעזור להפחית קמטים במצח: הניחו אצבע מעל כל גבה, ואז הרימו את הגבות כלפי מעלה בזמן שהאצבעות יוצרות התנגדות ולא מאפשרות לגבות להתרומם.
  9. עיסוי שמן זית ו/או קוקוס באזור הקמטים במצח. לאחר שטיפת הפנים בערב, עסו כמה טיפות של שמן זית/קוקוס חמימים, או שילוב של שניהם, ישירות לתוך הקמטים במצח. שני השמנים מוסיפים לחות לעור ומשפרים את גמישותו.
  10. תכשירים ביתיים שיכולים לסייע להחליק את הקמטים במצח הם תערובת של עיסת פירות הדר: תפוזים, לימון ופירות הדר אחרים מכילים רמות גבוהות של ויטמין C וויטמין E, ושניהם יכולים לשפר באופן משמעותי את הבריאות הכללית של העור. הניחו את העיסה על המצח למשך 10 דקות ואחר כך שטפו במים חמים; וגם אלוורה יכולה לעזור – לפני שטיפת הפנים בבוקר או בערב, עסו כמות נכבדה של ג’ל אלוורה לתוך הקמטים במצח. השאירו אותו כ-15 דקות על המצח, ואז שטפו.
  11. הוסיפו קולגן לתזונה שלכם. קולגן נמצא בתזונה בעיקר בעצמות וסחוסים, שמן הסתם אתם נוטים פחות לצרוך אותם. לכן מומלץ לקבל את הקולגן כתוסף תזונה שמעודד את הייצור הטבעי של קולגן בגוף ומסייע להפחתת קמטים.