גודל פונט
מפרקים, תנועה וספורט

5 סיבות לעשות ספורט בחורף

ממצב רוח טוב ועד שמירה על המשקל: היתרונות בפעילות ספורט בחורף

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
למה לעשות ספורט בחורף

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. לבצע תרגילי חימום בהתאם לפעילות הגופנית אותה מעוניינים לבצע ולא לוותר על חימום נכון. בחורף השרירים זקוקים לו.
  2. עשיית ספורט בחורף באופן קבוע ישפר את מצב הרוח שלכם אבל גם יגן עליכם מפני וירוסים והתקררות
  3. קל יותר לשרוף קלוריות בחורף על ידי פעילות גופנית, אבל גם קל יותר להשמין, אז אל תוותרו לעצמכם והתגברו על הקור או הגשם וצאו להתאמן! זה משתלם

החורף כבר כאן ואיתו מזג האוויר הקריר, גשם וחושך. כל אלו גורמים לכולנו לרצות להתיישב על הכורסה בבית, לצפות בטלוויזיה ולכרסם חטיף טעים. מסתבר שדווקא בחורף, כשאין לנו כוח לצאת החוצה ולפעול, יש לפעילות גופנית חשיבות גדולה על מצב הרוח שלנו, התחושה ואפילו על מערכת החיסון.

לפני הכל חשוב להבין מה יש בחורף הגורם לנו לוותר על יציאה החוצה לאימונים קבועים, ולמה אנחנו נוטים להשמין.

הסיבות להשמנה דווקא בחורף כוללת הרבה נשנושים מול הטלוויזיה וחיפוש משקאות חמים שבדרך כלל ממותקים. סיבה נוספת להשמנה, היא הלבוש שלנו. הבגדים גדולים יותר וכוללים שכבות, כך שהמודעות למראה פוחתת בחורף.

פעילות גופנית משמעותית כאמור לשמירה על משקל אבל יש לה גם חשיבות בעוד אספקטים של חיינו. אז למה לעשות ספורט בחורף?
5 סיבות לעשות ספורט ולדאוג לפעילות גופנית קבועה גם ואולי בעיקר, בחורף:

 

שמירה על משקל תקין

ספורט משמעותי למשקל כיוון שאנחנו צורכים לפחות את אותה כמות קלוריות בחורף, אם לא יותר ולכן זקוקים להוצאת קלוריות במקביל. משרד הבריאות האמריקאי המליץ כבר בשנת 2008, לעסוק בפעילות גופנית בדרגת מאמץ בינונית, כ-150 דקות בשבוע לפחות.

 

שמירה על גופנו

כבר מזמן נכתב שישיבה על כיסא במשך שעות רבות היא הגורם השלישי לתמותה בחיים המודרניים, אחרי התקפי לב וסרטן. בחורף הישיבה על כיסא במשרד מוחלפת בישיבה על כיסא ברכב ואחר כך על הספה בבית. הקושי לצאת ובעיקר המשימות הקטנות שבהם כן נהגנו ללכת, מוחלפות בנסיעה ברכב. ככל שנקפיד על פעילות גופנית בכלל ובפרט על ספורט בחורף קבועה כך נוריד את הסיכוי להצטברות רובד כולסטרול על דפנות כלי הדם ונעלה את אחוז הכולסטרול הטוב HDL. לחץ הדם יורד בעקבות פעילות גופנית וקיבולת הריאות גדלה ואיתה שיפור במערכת הנשימה.

אם אתם סובלים מכאבים אחרי אימון, הנה כמה טיפים שיכולו לסייע לכם:

שמירה על המערכת החיסונית

בחורף יש לנו נטייה גדולה יותר להתקרר, לחלות בווירוסים שונים ולבלות במיטה עם טישו ומד חום. אימונים קבועים, שיכולים לכלול גם ריצה קלה, הליכה של 45 דקות ועוד, משפיעים על הגוף לטובה. מחקרים הוכיחו שאנשים שעוסקים בפעילות גופנית קבועה ומתונה מתקררים פחות ביחס לאוכלוסייה שאינה פעילה גופנית.

שריפת קלוריות גדולה יותר

בחוץ קר ולכן הגוף צריך להשקיע אנרגיה גדולה יותר בחימומו, לעומת הקיץ. השילוב של חימום הגוף והפעילות הגופנית יוצרת מצב בו שורפים יותר קלוריות. לכן, סביר להניח, שאם תעשו ספורט בחורף גם תשרפו יותר קלוריות בכל אימון וכך מי שמעוניין לרדת במשקל, יכול לשלב פעילות בחורף עם תזונה נכונה, ולהיפטר בקלות יותר מעודפי המשקל.

מצב רוח

בחורף יש ירידה במצב רוח בשל ירידה בהפרשת הורמון הסרטונין. למעשה התופעה מוכרת ואפילו מכונה בשמות כמו דיכאון חורף. הירידה בהפרשת ההורמון נובעת בעקבות חשיפה פחותה לאור השמש. עקב כך יש חיפוש רב יותר אחרי מתוקים ופחמימות כדי להעלות את יצור הסרטונין. גם פעילות גופנית יוצרת אפקט דומה ועוזרת לנו לשמור על מצב רוח טוב ותחושה חיובית. ספורט בחורף יעזור לגוף גם להתמודד עם ייצור המלטונין הגבוה יותר, בגלל שעות החשיכה, והרצון שלנו לישון. הגוף מייצר אדרנלין והתחושה הכללית הופכת לטובה יותר.