גודל פונט
צמחים

שבעה דברים שכדאי לדעת על כורכום

לתבלין הצהוב והפיקנטי יש כמה תכונות ייחודיות שהופכות אותו פופולרי, לא רק כתבלין, אלא כאמצעי טיפולי שנבדק במחקרים.

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 2 דקות
שורש הכורכום

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. כורכום הוא תבלין מקובל במטבח האסיאתי, וגם ברפואה הסינית וברפואה ההודית. החומרים הפעילים שבו נקראים כורכומינואידים
  2. עד היום פורסמו יותר מ-4,000 מחקרים על ההשפעות הבריאותיות של הכורכומינואידים הנוגעים להשפעתם על המוח, על אלצהיימר, על דיכאון, על מחלות מעיים דלקתיות, על דלקות מפרקים ועוד
  3. כדי להשיג השפעה כפי שנצפתה במחקרים יש לאכול כמויות גדולות של התבלין או לחילופין להיעזר בטבליות המכילות מיצוי של החומרים הפעילים

דווקא כשנדמה שהכל כבר נחקר, נוסה ודובר, ושדבר כבר לא יכול להתחדש, צצים בעולם הרפואה המונעת חידושים מרעננים ומפתיעים. כמו הכורכום: תבלין פופולרי שנחשב לאחד מתוספי התזונה המדוברים ביותר בשנים האחרונות.

קבלו 7 עובדות על התבלין הצהוב הכי בריא שיש:

סגולות הכורכום:

1.   כורכום הינו תבלין צהוב המופק משורש הצמח curcuma longa. הוא נפוץ מאוד כתבלין וכצמח מרפא באסיה. משמש כבר אלפי שנים ברפואת ה”איור-ודה” – שיטת טיפול שמקורה בהודו וברפואה הסינית המסורתית. בדומה לאוכלוסיות אחרות, כגון אומגה 3 אצל האסקימואים והיין האדום בצרפת, נראה כי גם להודים ישנו רכיב תזונתי חשוב אשר במקרה שלהם מפחית את שיעור המחלות הדלקתיות.

2.   כורכומינואידים הם חומרים פעילים שקיימים באופן טבעי בשורש הכורכום. בזכות החומרים הפעילים, על פי הערכות שונות שוק הכורכום העולמי יגיע ל-94.3 מיליון דולר עד שנת 2022 וימשיך להיות הרכיב המוביל בתחום המחלות הדלקתיות.

3.   עד היום פורסמו יותר מ-4,000 מחקרים על ההשפעות הבריאותיות של הכורכומינואידים הנוגעים להשפעתם על המוח, על אלצהיימר, על דיכאון, על מחלות מעיים דלקתיות, על דלקות מפרקים, דלקת עיניים כרונית על רקע אלרגיה ועוד.

4.   לעומת התזונה המערבית שנחשבת לעשירה ברכיבים מקדמי דלקת, התזונה האסייתית עשירה בחומרים פעילים מפחיתי דלקת. בין השאר, בזכות השימוש בנפוץ בתבלין הצהוב, הכורכום.

ועוד קצת עובדות:

5.   כמות החומר הפעיל (כורכומנאידים) בכפית כורכום נעה בין 150-250 מ”ג .כדי להגיע להשפעה טיפולית של התבלין, כזו שבה השתמשו באותם מחקרים, יש לצרוך בין 500-3,000 מ”ג תבלין ליום.

6.   כדי ליהנות מהשפעתם המטיבה של הכורכומינואידים ההמלצה היא להיעזר בטבליות המכילות מיצוי של החומרים הפעילים. טבליה אחת של מיצוי שווה לכ-6 כפיות תבלין כורכום. כמו כן, נמצא שהספיגה של הכורכומינואידים דרך המעי לדם משתפרת פי 20 כאשר הוא נלקח בשילוב מיצוי המופק מפלפל שחור

7.   מבחינת בטיחות הכורכומינואידים, שמסייעים בין היתר לדילול הדם, מומלץ לשקול את הפסקת הנטילה לפני כניסה לניתוח ולהתייעץ ברופא גם כשנוטלים במקביל  תרופות לדילול הדם.