גודל פונט
נשים

כיצד חומצה היאלורונית משפיעה מבפנים

מהי חומצה היאלורונית, כיצד היא משפיעה על קמטים ועל קימטוטים, מדוע הפכו הזרקות של חומצה היאלורונית לפופולריות ואיך אפשר להשתמש בה ללא הזרקות?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
חומצה היאלורונית

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. חומצה היאלורונית היא חומר טבעי שהגוף מייצר בעצמו, אך שכמות הייצור שלו פוחתת עם הגיל ומשפיע על הזדקנות העור
  2. הזרקות של חומצה היאלורונית למילוי קמטים היא טרנד פופולרי, שיכולות להיות לו תופעות לוואי, כמו לכל פעולה פולשנית
  3. טרנד החדש הווא תכשיר בצורת אבקה, שילוב של חומצה היאלורונית וקולגן, שניתן לערבב בכוס מים או יוגורט. המחקרים מראים תוצאות מעודדות והשפעה משמעותית על מראה העור בכלל ועל קמטים בפרט

חומרים קוסמטיים כמו חומצה היאלורונית וקולגן שניתן לצרוך כחלק מן התזונה, או כאבקה שאפשר למהול במשקה או במזון, הם הטרנד החדש של עולם הטיפוח. 

אז אם התרגלתן למרוח או להזריק, הגיע הזמן לשנות גישה. מעכשיו, אפשר להשתמש בחומרים קוסמטיים מ”בפנים” והתועלת גדולה מכפי שאנחנו מעלות בדעתנו.

הזדקנות העור והופעת קמטים הם תהליך בלתי נמנע: במהלך השנים העור מאבד מגמישותו ומעוביו, כתוצאה מירידה בייצור הטבעי של מרכיבי העור כגון קולגן, אלסטין, וחומצה היאלורונית.

כדאי להזריק?

הזרקות של חומרים לעור הפכו נפוצות ומקובלות בעשור האחרון. אחד הטיפולים הקוסמטיים הפופולריים ביותר כיום הוא הזרקה של חומצה היאלורונית למילוי קמטים. אלא שלמרות יעילותם, להזרקות של חומרי מילוי עלולות להיות תופעות לוואי לא נעימות עד מסוכנות, בעיקר כשמדובר בהזרקת חומרים שאינם טבעיים.

אחת הבעיות בהזרקות של חומצה היאלורונית וחומרים נוספים היא שמדובר בשוק ללא פיקוח, ולא אחת אנחנו שומעות על נזקים שונים שנגרמו בגלל הזרקה של חומר באיכות ירודה, או בגלל הזרקה על ידי מטפל/ת ש/איננו/ה רופא/ה.

הפתרון לחששות הללו טמון במושג שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות: נוטרי-קוסמטיקה. כלומר, שימוש בחומרים טבעיים כתוסף תזונה.

מה זה בעצם חומצה היאלורונית?

לחומצה היאלורונית יש בגוף מספר תפקידים, שהעיקרי בהם הוא שמירה על נפח העור ועל הלחות שבו, בזכות היכולת של החומצה ההיאלורונית לספוח מים. נוסף על כך, לחומצה היאלורונית יש תפקיד חשוב בשמירה על מבנה הסחוסים במפרקים ועל חומרי הסיכוך שיש בהם.

העור הוא האבר שמכיל את מרבית החומצה ההיאלורונית שהגוף מייצר. ככל שאנחנו מתבגרות, כחלק מתהליך ההזדקנות פוחתת רמת הייצור של החומצה. התוצאה היא התקמטות של העור, בעיקר בקרבת העיניים, וכן שחיקה של הסחוסים. שימוש בחומצה היאלורונית נועד להחזיר לעור את הלחות והנפח כדי לשמר מראה צעיר ורענן.

מה זה בכלל נוטרי-קוסמטיקה?

כאמור, נוטרי-קוסמטיקה היא  טרנד חדש שמקובל מאד בארצות הברית ובאירופה ושכובש אט אט את מקומו גם בישראל. משמעות הביטוי היא רכיבי תזונה הניטלים דרך הפה (נוטרי) ואשר פועלים על שינוי קוסמטי מבפנים (קוסמטיקה). מוצרים מתחום נוטרי-קוסמטיקה מיועדים להשפעה על בריאות העור, השיער והציפורניים ובין החומרים שניתן להשיג היום כתוסף תזונה ניתן למצוא תכשירים המכילים קולגן, אלסטין וקרטין. עכשיו מצטרפת החומצה ההיאלורונית למהפכה.

במחקר שנערך ביפן בשנת 2017 נבדקה ההשפעה של תכשירי חומצה היאלורונית בבליעה, בשני מינונים שונים. הנבדקים, 60 גברים ונשים בגילאי 22-59 נטלו את התכשירים במשך 12 שבועות. חלק מן הנבדקים נטלו תכשירי דמה (פלצבו). כבר לאחר 8 שבועות מסקנת החוקרים היתה כי חברי וחברות הקבוצה שנטלו את התכשירים שהכילו חומצה היאלורונית הפגינו שינויים משמעותיים נראים לעין במצב הקמטים והעור שלהם נראה טוב יותר משל קבוצת הביקורת.

 

שווה לנסות!