גודל פונט
נשים

יפה לך בריא: מחזירים את הקולגן לגוף

הוא אחראי למראה עור צעיר ומתוח ועם הגיל פוחת ייצורו בגוף, אבל בשיטת הנוטרי קוסמטיקה אנו יכולות לצרוך את הקולגן כתוסף תזונה שמסייע לטפח את העור מבפנים ולהיפרד לשלום מהקוסמטיקאית. מהו הקולגן, איך הוא נוצר ולמה אבקת קולגן וחומצה היאלרונית יעילה יותר?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 4 דקות
קולגן

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. בסביבות גיל 30 אנו מתחילים לאבד כ-1.5%-1% קולגן בשנה והעור שלנו מתחיל לאבד ממראהו החלק.
  2. ויטמין C חיוני ליצירת קולגן בגוף.
  3. צריכת קולגן כתוסף תזונה דרך הפה יעילה הרבה יותר ממריחתו על העור, כיוון שמולקולת הקולגן גדולה מאוד ואינה יכולה לחדור לעור.

מהו קולגן?

כ-80% מהמשקל היבש של עורנו הם קולגן – חלבון סיבי חשוב, שתפקידו לבנות חלק מרקמות החיבור בגוף, דוגמת עצמות, עור, סחוסים, גידים, שרירים וכלי דם. הקולגן הוא בין החלבונים הנפוצים ביותר בגוף האדם – קיימים בגוף כ-20 סוגים שלו, והוא מהווה 75% מכלל אבני הבניין של העור וכ-25% מכלל החלבונים בגוף.

למרות היותו חלבון, הקולגן אינו פועל כשאר חלבוני הגוף, חוזקו וגמישותו מאפשרים לו לפעול הן בתוך התאים, בתפקידי חיבור, והן מחוצה להם, שם תפקידו מתמקד בתרומה למבנה התא החיצוני. כדי להגיע לגמישות הרצויה, זקוק הקולגן לאלסטין, שנמצא יחד איתו בכל התאים. היחס בין הקולגן לאלסטין ברקמה נוצר בהתאם למידת הגמישות שאותו אבר זקוק לה. למשל, בכלי הדם – עורקים וורידים – שגמישותם חשובה, נוכחות האלסטין תהיה גדולה יותר.

הידלדלות הקולגן והפגיעה באיכותו משפיעות לא רק על גמישות העור ועל חוזקו, הן יכולות להתבטא במצבים בריאותיים נוספים דוגמת פגיעה בסחוסי הפרקים, שעלולה לגרום לכאבי פרקים ואף לדלקת פרקים; היחלשות העצמות ואוסטיאופורוזיס; ודימומים בכלי הדם הנגרמים כתוצאה מהיחלשות דופנות כלי הדם.

 

 

קולגן וחומצה היאלרונית

כולנו רוצות להיות יפות וזוהרות, והעור שלנו, האיבר הגדול ביותר בגופנו, הוא הראשון לשקף לעולם את המראה שלנו. עם הנץ הקמט הראשון, שהרווחנו אותו ביושר ובחוכמה, רובינו נתחיל לשלוף את הקרמים, אבל מתברר שהתשובה לעור יפה מגיעה דווקא מבפנים, מתוך הגוף שלך, שבו מיוצרים סיבי הקולגן, האחראים, בין השאר, למראה עור צעיר ומתוח. הבשורה היא שאת יכולה לעזור לגוף שלך לייצר את הקולגן שהוא זקוק לו עם אבקת קולגן וחומצה היאלרונית המעודדת את ייצור הקולגן בתאים ומחזירה לעור את המראה הזוהר שלו.

קולגן כתוסף תזונה | קולגן מומלץ

עם הגיענו לגיל 30 ייצור הקולגן בגוף פוחת ואנו מתחילים לאבד כ-1.5%-1% קולגן בשנה. כתוצאה מירידה בייצור הקולגן בגוף ומפגיעה באיכותו, חלה ירידה בגמישות העור וברמת הלחות שלו, העור מאבד ממראהו החלק והזוהר ואנו מתחילים להבחין בקמטוטים, צניחת עור, עור דק, צלוליט ואף הציפורניים נוטות להישבר יותר. מריחת קולגן על עור הפנים אינה יעילה, כיוון שמולקולת הקולגן גדולה מאוד ואינה יכולה לחדור לעור, וכאן מגיעה לעזרתנו הנוטרי קוסמטיקה, שיטה חדשנית המציעה לטפח את העור, השיער והציפורניים על ידי נטילת רכיבי תזונה. בזכות הנוטרי קוסמטיקה אפשר ליטול אבקת קולגן כתוסף תזונה המיועד לטיפוח.

קולגן טבעי

שחקן חשוב נוסף שהקולגן זקוק לו כדי להיבנות ולשמור על איכות טובה הוא ויטמין C. חוסר בוויטמין C עלול לפגוע בייצור הקולגן בגוף ובאיכות הקולגן שכבר קיים בגוף. חוסר קיצוני בוויטמין C היה בין הסיבות המובילות למחלת הצפדינה בעבר – ללא ויטמין C נפגע ייצור הקולגן בגוף באופן דרמטי, ונוצרה פגיעה קשה ברקמות הגוף, שהחלה בדימום בחניכיים והתרופפות השיניים, והסתיימה אף במוות. כיום, לשמחתנו, הצפדינה נדירה מאוד, עם זאת, דימומים בחניכיים יכולים להיות לעיתים סימן למחסור בוויטמין C שפוגע בייצור הקולגן.

למען העור – עשי ואל תעשי

עכשיו את בטח שואלת איך את יכולה לעזור לעור שלך להיות בריא יותר ולהיראות טוב יותר. קבלי מספר נקודות למחשבה וכללי מפתח:

מה את אוכלת?

תזונה נכונה תסייע לשמירה על עור בריא, הקפידי על אכילת מזונות עשירים בוויטמין C, דוגמת פירות הדר, פלפלים, אננס ועגבניות. ואל תשכחי לשתות הרבה!

איך את ישנה?

הקפידי על שינה טובה.

נחשפת הרבה לשמש?

הגני על עורך מפניה.

עדיין מעשנת?

חשיפה מוגזמת של העור לאוויר מזוהם ועישון גורמים לשחרור של רדיקלים חופשיים בעור הפוגעים בקולגן ובאלסטין. עורם של אנשים שמעשנים הופך דק יותר, מיובש וסדוק והוא מזדקן מהר יותר. בנוסף, העישון פוגע בספיגת ויטמין C בעור.

יש לך נטייה למתח וחרדה?

נסי למצוא דרכים להירגעות. מתח וחרדה הנמשכים לאורך זמן עלולים ליצור סביבת דם חומצית, שיכולה להשפיע גם היא על העור.

תזונה עשירה בקולגן:

צריכת קולגן באמצעות התזונה היא כמעט בלתי אפשרית, מאחר שכיום אנו נוטים לצרוך פחות ופחות מזונות המכילים קולגן, דוגמת עצמות וסחוסים. לכן, צריכת קולגן כתוסף תזונה, באבקה המכילה גם חומצה היאלרונית ומספקת כמות מספקת של קולגן לגוף, היא הדרך המומלצת להשבת קולגן לגוף.