גודל פונט
בריאות העור

טיפוח כפות הרגליים – מדוע הוא חשוב ואיך כדאי לבצע אותו?

למה חשוב לרחוץ היטב את כפות הרגליים ולמה חשוב לייבש אותן היטב, מדוע מומלץ לרכך את העור הגס שמתהווה ולטפל בסדקים בעור ובציפורניים וכיצד בוחרים נעליים שיעזרו לשמור על בריאותן?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
טיפוח כפות הרגליים

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. טיפוח כפות הרגליים הוא עניין בריאותי ולא רק קוסמטי, במיוחד למי שעוסקים בספורט.
  2. עור גס ויבש בכפות הרגליים, אם אינו מטופל, הוא עור העלול להיסדק ולהזדהם במיני חיידקים ופטריות.
  3. כחלק מטיפוח כפות הרגליים, חשוב לנעול נעליים נוחות, בעלות סוליות גמישות ומרופדות במידה הנכונה.

הן זוכות לתשומת לב מיוחד באביב ובקיץ, עונות הסנדלים והכפכפים, כשהאצבעות מבצבצות החוצה, אבל האמת היא שטיפוח כפות הרגליים הוא עניין בריאותי ולא רק קוסמטי, במיוחד למי שעוסקים בספורט. לכן, חשוב להעניק להן תשומת לב ולטפח אותן בכל עונות השנה.

טיפים לטיפוח כפות הרגליים ולמניעת כאבים ותופעות נוספות:

  • יש לכם עור יבש גס וקשה בתחתית כף הרגל או בצדדים. מעבר למראה הלא אסתטי, עור גס, יבש וסדוק עלול להזדהם בקלות במיני חיידקים ופטריות. לכן, מומלץ להזין ולרכך את העור הקשה של כף הרגל מדי יום, לאחר מקלחת או טבילת כפות הרגליים במים חמימים, שמרככים את העור.
  • לאחר טבילה או רחצה חשוב לייבש את כפות הרגליים בצורה טובה, ובמיוחד בין האצבעות, כדי לא להשאיר לחות ולמנוע התפתחות של פטריות.
  • אפשר לשייף בעדינות את העור הגס בעזרת “אבן”, פילינג גרגרים לכפות הרגליים. לאחר השיוף כדאי למרוח את כפות הרגליים במשחה מזינה כמו משחת פלקסיטול לכף הרגל, המיועדת לטיפול בעור קשה ויבש ובכך מסייעת בטיפוח כף הרגל.
  • בקיץ חשוב למרוח במסנן קרינה גם את כפות הרגליים ולא להסתובב ברגליים יחפות על משטחים לוהטים. השמש והחום עלולים לשרוף את העור ולסדוק אותו.
  • סדקים בציפורניים ופטרת ציפורניים הן תופעות שכיחות בקרב אנשים שעוסקים בספורט אתגרי ו/או נועלים נעליים צרות בהן כף הרגל דחוסה. כדי למנוע את התופעות חשוב להימנע מנעליים קטנות ולוחצות, לרפד את הנעליים היטב ולהקפיד לגזור את הציפורניים בסיומת מעוגלת.
  • גם ציפורן חודרנית עלולה להיגרם בגלל עומס, או כשאצבעות כף הרגל עולות זו על זו בתוך הנעליים. הטיפול בפטרת ובציפורן חודרנית הוא מורכב ומומלץ להיעזר בפדיקוריסטית, רופא עור או פודיאטר. גם פה, להימנע מנעליים קטנות ולוחצות, למרוח קרם מזין ולגזור בסיומת מעוגלת.
  • קונים נעליים חדשות? מעבר ללוק אופנתי, חשוב שהנעליים יהיו במידה הנכונה. באופן טבעי, כפות הרגליים מתרחבות במהלך היום ולכן מומלץ שתלכו לשופינג אחר הצהריים. כך תוודאו שהנעליים יושבות בצורה נוחה על הרגל, שאינן צרות מדי או קטנות מדי, ואין חשש שיגרמו לשפשוף, יבלות או התהוות של עור גס – שגם הוא נחשב כסוג של יבלת.
  • הכי כדאי: לנעול נעליים בעלות סוליות גמישות אך מרופדות. כפכפים, סנדלים ונעלים עם סוליה דקה אינם מגנים על כפות הרגליים מפני פציעות, עלולים לגרום להתהוות של עור גס ומעובה וגם לכאבי רגליים בסוף היום. אם אפשר, רפדו את הנעליים במדרסים.
  • חשים כאבים בכפות הרגליים במהלך הערב או בסוף היום? בצעו תרגילים שישחררו שרירים, גידים ומפרקים תפוסים. כמו סיבוב הקרסוליים במעגלים, לשני הכיוונים.
  • טיילתם או צעדתם פרקי זמן ארוכים יותר מכפי שאתם רגילים? המאמץ המוגבר הזה מעלה את הלחץ והעומס על כפות הרגליים. כדי להקל על הכאבים ברגליים, עסו אותן בעדינות, מומלץ בתוספת תחליב לחות או שמן עיסוי.