גודל פונט
הומאופתיה

טיפים לשינה רגועה וטובה יותר

קשיי הירדמות, שינה טרופה והתעוררות במהלך הלילה הן תופעות שכיחות שעלולות להיגרם כתוצאה של לחץ. קבלו טיפים ותרגילים שיסייעו לכם לישון שינה רגועה יותר

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן צפייה: 0 דקות

מרגישים שישנתם לא טוב? סובלים מחוסר אנרגיה ומתשישות במהלך היום? עייפות היא כנראה אחת הבעיות השכיחות ביותר העולם המודרני. אין ספק שמרביתנו ישנים מעט מדי ואיכות השינה שלנו נמוכה מדי. את התוצאות של שינה לא מספקת אנחנו חווים במהלך היום שאחרי. חוסר שינה או שינה גרועה עלולות להוביל לבעיות כמו חוסר ריכוז וחוסר סבלנות, לדיכאון ואפילו לבעיות השמנה, סוכרת ומחלות לב וכלי דם.

על פי איגוד השינה הלאומי של ארה”ב (The National Sleep Foundation) ששם לעצמו למטרה  לקדם שינה בריאה ובטוחה, משך השינה הנכון אמנם משתנה מאדם לאדם ותלוי בגורמים שונים, ועדין מומלץ למבוגרים מגיל 18 ומעלה לישון ב 7-9 שעות ביום. המלצה שרוב המבוגרים לא עומדים בה.

אילה טייכמן, מטפלת ומורה לשיטת פלדנקרייז ומנחה סדנאות שינה ערבה מסבירה: “מרביתנו נרדמים ברגע שאנחנו נכנסים למיטה, יחד עם זאת, כ- 10-15% מהאוכלוסייה חווים קשיי הרדמות. חוקרים מעריכים כי 95% מהאוכלוסייה סובלים מנדודי שינה בשלב כלשהו בחייהם. נדודי השינה נפוצים יותר בקרב מבוגרים מעל גיל 60, בקרב נשים יותר מאשר גברים וידוע שאימהות לילדים חוות חוסר שינה רב בשנים הראשונות לחיי ילדיהן. למעשה, אנשים רבים סובלים מנדודי שינה מבלי להיות מודעים לכך אפילו”