גודל פונט
נשים

מה אוכלים כדי לשמור על השיער, העור והציפורניים?

סובלת מנשירת שיער או מציפורניים שבירות? ייתכן שאת סובלת מחסר של רכיבי תזונה. שיפור תזונתי ונטילה של תוספי תזונה עשויים לסייע לך למנוע זאת

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 4 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. במקרים רבים נשירת שיער אצל נשים נגרמת בגלל תזונה לקויה: חסר מצטבר של רכיבי תזונה ספציפיים וחיוניים וכן מיעוט של קלוריות ושל חלבונים
  2. שיפור ואיזון התזונה עשויים להשפיע על מראה השיער, העור והציפורניים
  3. אם את מרגישה שאינך יכולה להקפיד כרגע על תזונה הכוללת את כל המזונות שהוזכרו, ההמלצה היא להשתמש בתוסף תזונה שמכיל מגוון של רכיבים תזונתיים

היום ברור לכולנו, כי מה שנכנס לפה משפיע על המראה החיצוני שלנו, ולא רק מבחינת המשקל. אנו משקיעות לא מעט בבחירת מוצרים לטיפוח השיער והעור, בסידור הציפורניים ובטיפולים קוסמטיים שונים, אבל לא תמיד משקיעות באיכות התזונה. ולעתים שוכחות שחוסר איזון תזונתי עלול לגרום לחסר של וויטמינים ומינרלים שעלולים להגביר נשירת שיער, לציפורניים שבירות וכדומה.

מראה השיער, למשל, משפיע על נשים רבות ולעיתים גורם לירידה בביטחון העצמי. לרוב, מראה שיער דליל בקרב נשים צעירות נגרם בגלל תנאים סביבתיים שונים ומגוונים, שהעיקרי שבהם הוא תזונה לא מאוזנת, אבל השינויים יכולים להתרחש גם על רקע הורמונלי, מצב נפשי ועוד. הבשורות הטובות הן, שאפשר להקטין את היקף התופעה ולשפר את איכות ומראה השיער, העור והציפורניים באמצעות אורח חיים בריא ותוספי תזונה ייעודיים. רוצה לדעת כיצד?

היופי מתחיל מבפנים

בשנים האחרונות חודר לתחום שמירת היופי והקוסמטיקה טרנד חדש, שנקרא “נוטרי-קוסמטיקס” – רכיבי תזונה הניטלים דרך הפה, ואשר פועלים על היופי מבפנים.

קוסמטיקה היא שיטה המתרכזת בהשפעה על העור מבחוץ על ידי מוצרים קוסמטיים שונים, קרמים למשל, ואולם אלה לא תמיד מסוגלים לחדור בצורה מלאה לתאי העור. נוטריקוסמטיקס, לעומת זאת, היא שיטה שמסוגלת לסייע ולהשפיע על בריאות העור, השיער והציפורניים מבפנים, באמצעות תוספת תזונתית נכונה וממוקדת לצרכים של העור והשיער.  בקיצור, היופי מתחיל מבפנים.

מדוע נגרמת נשירת שיער?

נשירת שיער נחלקת ל-2 סוגים: נשירת שיער על רקע גנטי (התקרחות) ונשירת שיער כתוצאה מגורמים סביבתיים. הגורמים הסביבתיים יכולים להיות דיאטות לא מאוזנות, תופעות לוואי של תרופות, מסיבות הורמונליות כגון לאחר לידה או לאחר הפסקת נטילה של גלולות למניעת היריון, תוצאה של מצב קיצוני שבו היה נתון הגוף, מצבי מתח מתמשכים, ומחלות שונות כגון: זאבת (לופוס), סוכרת, אנמיה ופעילות לקויה של בלוטת התריס.

ואולם במקרים רבים נשירת שיער אצל נשים נגרמת בגלל תזונה לקויה, ליתר דיוק חסר מצטבר של רכיבי תזונה ספציפיים החיוניים לשיער, לעור ולציפורניים, כמו ברזל, ביוטין ועוד. אבל לא רק חסר של רכיבי תזונה גורם לכך: דיאטות דלות קלוריות, למשל, מקושרות לנשירת שיער, שיכולה להופיע כבר לאחר חודש מתחילת הדיאטה. הגבלה קלורית יכולה לעכב את פעילות זקיקי השיער ואילו כמות נמוכה של חלבונים וכמות גבוהה של כולסטרול עלולות להגביר נשירת שיער.

מה כדאי לאכול כדי להעשיר את התזונה?

 

דגים: סלמון, סרדינים או מקרל עשירים בחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3, הדרושות לתפקוד מערכות הגוף וכן לצמיחת שיער ומראה מבריק ובריא.

יוגורט: עשיר בחלבון ובוויטמין B5 הנקרא חומצה פנטותנית. רכיב זה מסייע להזרמת הדם לקרקפת ועוזר בהפחתת דילול השיער ואובדן שלו. חומצה פנטותנית היא מרכיב שמוזכר בתוויות מוצרי הטיפוח לשיער ולעור.

תרד וכרוב קייל: מעניקים לחות לשיער, לעור ולציפורניים, וכמו כן הם עשירים ברכיבים כמו ויטמין A, ברזל, בטא קרוטן, חומצה פולית וויטמין C שמטפחים אותם.

גויאבה: פרי טרופי זה גדוש בוויטמין C, המגן על השיער מפני שבירה.

בטטות: עשירות בבטא קרוטן, שהופך בגוף לוויטמין A ומעודד את הבלוטות בקרקפת לייצר נוזל שמנוני שמונע התייבשות של השיער. ניתן למצוא בטא קרוטן בירקות כתומים נוספים כגון  גזר, דלעת, מלון ומנגו.

קינמון: מסייע לזרימת הדם, שבזכותה מגיעים החומרים המזינים לזקיקי השיער.

בשר רזה: חסר של חלבון בתזונה יכול לפגום בקצב צמיחת השיער. ההמלצה היא לצרוך חלבון מבשר רזה, עוף או הודו, שמכיל פחות שומן רווי מבשר בקר.

ביצים: עשירות בחלבון ובברזל, בוויטמינים מקבוצת B, ובמיוחד בביוטין, שמסייע  לגדילת השיער ולחיזוק ציפורניים שבירות.

גרעיני דלעת: עשירים באבץ, שדרוש לחיזוק שורשי השיער, חיוני לריפוי פצעים בעור, תורם למערכת החיסון ועוד.

תה ירוק: מכיל נוגדי חמצון רבים החיוניים למניעת נזקים לגוף בכלל ולשיער בפרט. תה ירוק גם שומר על בריאות העור ומונע תהליכי הזדקנות.

כיצד תוספי תזונה עשויים להועיל?

אם את מרגישה שאינך יכולה להקפיד כרגע על תזונה הכוללת את כל המזונות שהוזכרו, ההמלצה היא להשתמש בתוסף תזונה שמכיל מגוון של רכיבים תזונתיים. כמו כן, יש תכשירים שמכילים הרכב ייחודי של ויטמינים ומינרלים למניעת נשירת שיער.

חשוב לציין כי נשירת שיער האופיינית לנשים הינה זמנית בדרך כלל. תזונה נכונה שעשירה ברכיבי תזונה חיוניים ונטילה של תוספי תזונה ייעודיים לשמירת בריאות השיער, עשויה לסייע בעצירת הנשירה ותועיל גם לעור ולציפורניים.