גודל פונט
לנוחיותך:
הקלקה על מונחים מודגשים תחשוף הסבר נוסף.
עיכול

איך מתמודדים עם רגישות למוצרי חלב?

ישנם רבים המפתחים רגישות לחלב ולמוצריו, תופעה שקיבלה את השם הרפואי אי סבילות ללקטוז ושנגרמת בגלל חסר באנזים לקטאז. כיצד מתמודדים? נסו את העצות הבאות

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 2 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. ישנם מוצרי חלב בהם כמות הלקטוז נמוכה, יחסית
  2. שילוב של פרוביוטיקה בתזונה עשויה להעלות את רמות הלקטאז במערכת העיכול
  3. נטילת תוסף תזונה המכיל לקטאז, עשויה להקל על התופעות לאחר ארוחה חלבית

אם אתם סובלים מכאבי בטן, נפיחות, גזים ושלשול אחרי ששתיתם חלב או אכלתם ממוצריו ייתכן שאתם סובלים מתופעה שזכתה לשם הרפואי אי סבילות ללקטוז. זהו מצב בו הגוף אינו מסוגל לעכל כמויות גדולות של לקטוז, שהוא סוכר המצוי בחלב ומוצריו בכמויות שונות. כדי לספוג ולעכל את סוכר החלב, הגוף זקוק לאנזים לקטאז, המיוצר בדופן המעי הדק.

אם אתם אוהבים מוצרי חלב, ולא רוצים לוותר עליהם? אתם לא חייבים.

כך תאכלו מוצרי חלב מבלי לסבול מתופעות לוואי

כשאתם צורכים חלב ניגר, השתדלו שהוא יהיה מופחת לקטוז.

איכלו מוצרי חלב כמו גבינת קוטג’ וגבינות קשות המכילות לקטוז בכמות קטנה יחסית לגבינות לבנות וחלב ניגר.

כאשר אתם אוכלים מוצרי חלב – שלבו בארוחה מזונות מוצקים נוספים.

למרות שהמקור הטבעי היחיד ללקטוז הוא חלב ומוצריו, חשוב לדעת כי לעתים קרובות משתמשים בלקטוז במהלך הכנת מיני מזון מעובד או מוכן, כגון: לחם ודברי מאפה, דגני בוקר, משקאות או מרקי אינסטנט, נקניקים מסוימים, רטבים לסלט, ממתקים וחטיפים, תערובות מוכנות להכנת פנקייק, ביסקוויטים ועוגיות.

מומלץ לעיין בתכולת מוצרי המזון בעיון רב ולבדוק לא רק אם המוצר מכיל חלב ולקטוז, אלא גם לחפש מונחים כגון מי גבינה (whey), קום (curd), מוצקי חלב ואבקת חלב.

מומלץ לשלב פרוביוטיקה. לחיידקים פרוביוטיים ישנה יכולת להעלות את רמות הלקטאז במערכת העיכול, ובנוסף לסייע בשמירה על עיכול תקין ועל מערכת עיכול בריאה.

טבליות לקטאז: נטילת תוסף תזונה המכיל לקטאז, האנזים החסר, עשויה להקל על התסמינים הנובעים מחסר בלקטאז. כדאי ליטול את התוסף בתחילת ארוחה חלבית.