גודל פונט
נשים

איך מטפלים בקצוות מפוצלים?

מה גורם לקצוות מפוצלים ומדוע השיער נראה יבש? אולי זה בגלל שחסרים לו ויטמינים ומינרלים, יכול להיות שהשיער ספג יותר מדי שמש וכימיקלים, או שהוא פשוט ארוך מדי. זה מה שכדאי לעשות

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
קצוות מפוצלים

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. קצוות מפוצלים נגרמים כשהשכבה המגינה על השיער, שכבת הקרנית, נחלשת ונעלמת והשיער נעשה יבש ושברירי
  2. כדי למנוע קצוות מפוצלים, כדאי לטפל בשיער בעדינות, ולהגן עליו באמצעות תכשירים שונים
  3. חשוב גם העניק לשיער את הוויטמינים והמינרלים שהוא זקוק להם, באמצעות תזונה נכונה או באמצעות תכשירי מתחום נוטרי-קוסמטיקה המיועדים לשמירה על השיער

את חופפת את השיער רק 3 פעמים בשבוע, כפי שהספר המליץ לך, אוספת אותו בקוקיה רפויה, נמנעת מלהרטיב בים ובבריכה, מגינה עליו מפני חשיפה מוגזמת לשמש, מייבשת באופן טבעי ומתרחקת ממייבשי שיער וחומרים שמחליקים את השיער; את גם מטפחת אותו בשמפו יקר, קרמים, אמפולות של סרום ומה לא – הכל כדי לשמור על שיער בריא. אבל למרות שלל הטיפולים שאת מעניקה לו, כמו כל מי שהתברכה ברעמת שיער ארוך, את מגלה תופעה מטרידה: קצוות מפוצלים, שגורמים לשיער שלך להיראות יבש ומוזנח.

למה בעצם? ומה עושים כדי להיפטר מהם?

מדוע נוצרים קצוות מפוצלים?

זה קורה, משום שכאשר השכבה המגינה על השיער, שכבת הקרנית, נחלשת ונעלמת, השיער נעשה יבש ושברירי, והתוצאה היא לעתים קרובות קצוות מפוצלים. סיבה נוספת לקצוות מפוצלים שאופיינית לשיער ארוך, היא שהשומן הטבעי שמתהווה על הקרקפת לא מגיע אל קצוות השיער.

סירוק השיער כשהוא יבש, הברשה חזקה, איסוף ומתיחה של השיער, חשיפה מרובה לשמש, ייבוש במייבש שיער ושימוש בחומרי החלקה – כל אותם דברים שהומלץ לך להימנע מהם, גם הם כמובן גורמים שיכולים לזרז את תופעת הקצוות המפוצלים.

השיער: קוים לדמותו

מבנה השערה הוא כשל צינור ספוגי שמצופה בתאים דמויי רעפים. כל שערה על פני הגוף בוקעת מזקיק שנמצא בתוך העור. אמנן רק כרבע מכמות השיער שיש לנו נמצאת על הראש, אבל בסך הכל מדובר בכ-100 אלף שערות. לכל אחת מהן יש מחזור חיים בן שלושה שלבים:

אנגן – שלב הצמיחה: נמשך כשלוש שנים בממוצע. בכל רגע נתון כ-80% מהשערות שעל הקרקפת נמצאות בשלב זה. שלב זה קובע את אורכן המקסימלי של השערות, ככל שהוא נמשך פרק זמן גדול יותר, השיער ארוך יותר.

קטגן – שלב ההתנתקות: נמשך כשבועיים שלושה ובו זקיק השיער מתנוון.

טלוגן – שלב המנוחה: נמשך כחודשיים, בסיומו שערה נושרת וחדשה צומחת תחתיה מהזקיק.

שיער ארוך, למעשה, הוא שיער ותיק. במילים אחרות: שערות ארוכות הן שערות שבקעו מהזקיק לפני שנתיים או יותר. לכן, ככל שהשיער ארוך יותר, כך יש סיכוי גדול לקצוות מפוצלים. חשוב להבין, כי אם התהוו קצוות מפוצלים, אי אפשר לשקם את השיער המפוצל. הדרך היחידה לסלק את הפיצול היא לגזור אותו.

מה עוד אפשר לעשות כדי למנוע קצוות מפוצלים?

  • להזין את השיער בויטמינים ובמינרלים, באמצעות תזונה עשירה בירקות והפירות, דגנים מלאים וקטניות.
  • במידת הצורך ליטול תוספי תזונה, ועדיף תוספים שמיועדים לשמירה על בריאות העור והשיער. תכשירים אלה שייכים לתחום חדש שהתפתח בשנים האחרונות, נוטרי-קוסמטיקה שמו, ומשמעותו היא הזנת העור והשיער באמצעי תזונתיים.
  • בסיום החפיפה, מומלץ לשטוף את השיער במים קרים.
  • למרוח מרכך איכותי ולהקפיד למרוח גם את קצוות השיער.
  • לייבש את השיער לאחר החפיפה באופן טבעי, בטפיחות קלות של מגבת ולהימנע משימוש במייבשי שיער.
  • לסרק את השיער במסרק, זה עדיף על הברשה במברשת.