גודל פונט
פרוביוטיקה

יוצאים לטיול? קחו אתכם נוסע סמוי בשם SB

איך מונעים שלשול מטיילים, מיהו השמר SB ומהו התכשיר הפרוביוטי החדש שמכיל אותו ושכדאי להכניס למזוודה?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. יש זן פרוביוטי חדש שמיועד למניעת שלשול מטיילים, שהוא אחת התופעות השכיחות והמטרידות ביותר בקרב מטיילים ברחבי העולם (ולא רק במדינות עולם שלישי)
  2. הזן הפרוביוטי הנו Saccharomyces boulardii, שנבדק במעל 50 מחקרים ושהינו בעל תכונות ייחודיות המסייעות למניעת שלשול
  3. תהליך הייצור של השמר מתבצעת בטכנולוגיה ייחודית השומרת על האיכות

אנחנו יודעים שארזתם לבד, ובכל זאת, רצינו להמליץ לכם להכניס למזוודה נוסע סמוי שעשוי לשפר לכם את הטיול: שמר בשםSaccharomyces boulardii  או בשם החיבה שלו SB. לשמר הזה ישנן מספר תכונות ייחודיות, לכן הוא עשוי למנוע את אחת התופעות המטרידות ביותר במהלך נסיעה: שלשול מטיילים.

הפרוביוטיקה – קוים לדמותה

רבות דובר על תכשירים פרוביוטיים ועל רתימה של חיידקים ושמרים לטובת הבריאות שלנו ובפרט של מערכת העיכול. בשנים האחרונות מתגברת ההבנה של מהי פרוביוטיקה, עד כמה היא חיונית לבריאות בכלל ולעיכול תקין בפרט, ומדוע כדאי להשתמש בתכשירים פרוביוטיים כדי להעשיר ולחזק את המיקרוביום האנושי והאישי, כלומר את הרכב “החיידקים הטובים” הייחודי שיש לכל אחד ואחת מאתנו במערכת העיכול ועל פני הגוף.

כמו כן, מתברר כי התזונה המערבית עלולה לגרום לפגיעה במיקרוביום וכי שימוש בתוספי תזונה ואכילת מזונות מסוימים, מותססים למשל, עשויה לשפר ולהעשיר את המיקרוביום, ואת החיידקים הנמצאים במערכת העיכול (פלורת המעיים) ובכך לתרום לעיכול תקין ולמניעה של תופעות כמו שלשול, עצירות, נפיחות וחוסר נוחות.

SB – השמר הפרוביוטי שמונע שלשול

Saccharomyces boulardii  הוא שמר שהתגלה בשנת 1920 על ידי מיקרוביולוג בשם הנרי בולרד, כשטייל בכפרים נידחים על גבול הודו סין, בתקופה בה התרחשה באזור מגפת כולרה. כולרה היא מחלה זיהומית שנגרמת בשתיית מים או אכילת מזון שמזוהמים בחיידק מסוים. במהלך מסעו בכפרים הבחין בולרד כי התושבים נוהגים לטפל במחלה בשתייה של תה שחלטו מעלי מנגו וליצ’י. בולרד המשיך במחקרו וגילה, כי שתיית התה מפחיתה בצורה משמעותית את חומרת השלשול שכן התה המכיל שמר מזן פרוביוטי שלימים נקרא SB על שמו של בולרד.

להבדיל מזנים פרוביוטיים אחרים, SB פועל בשלושה מנגנונים אפשריים שונים שמסייעים במניעה של שלשול:

  1. משפיע בחלל המעי
  2. משפיע על תאי המעי
  3. משפיע על מערכת החיסון

במחקרים שבדקו את השפעת SB על גורמים מחוללי שלשול התברר כי לשמר יש יכולות מסוימות המסייעות במניעת התופעות וכנראה שגם בטיפול בהן. בין השאר ל-SB ישנה כפי הנראה היכולת לעכב את צמיחתם והיצמדותם לתאי המעיים של חיידקים פתוגניים (מחוללי מחלות), ללכוד ולפרק את הרעלנים (טוקסינים) שהם מייצרים, לעודד ייצור של אנזימי עיכול וחומרים נוספים שמסייעים בהפחתת השלשול ואפילו לסייע ולהגביר את פעילותם של תאי מערכת החיסון.

פרוביוטיקה לעזרת המטיילים

שלשול היא בעיית בריאות שכיחה בקרב מטיילים, על כן זכתה לכינוי שלשול מטיילים. בסקר שנערך בקרב מטיילים העידו כ-63% מהנשאלים כי פיתחו שלשול במהלך נסיעה למדינה זרה. אמנם התופעה שכיחה במיוחד במדינות העולם השלישי, בגלל היגיינה לקויה, אבל מתברר כי גם מטיילים באירופה, אמריקה הצפונית ואפילו באוסטרליה עלולים ללקות בה.

היום תוכלו כבר למצוא תכשיר פרוביוטי חדש שמכיל את השמר SB ומיועד להפחתה ולטיפול בשלשול מטיילים. התכשיר נבדק במעל ל-50 מחקרים קליניים ונמצא כי הוא עשוי להפחית שלשול מטיילים ב-30%. כמו כן, חשוב לדעת כי התכשיר מיוצר בטכנולוגיה ייחודית השומרת על איכות הפרוביוטיקה.

השמר שנמצא בתכשיר הינו זן רשום, בעל תכונות ייחודיות:

  • מגיע לריכוז גבוה במעי הגס בזמן קצר
  • אינו יוצר מושבות קבועות במעי הגס
  • הריכוז המקסימלי שלו בצואה מושג תוך 36-60 שעות (בקרב משתמשים בריאים)
  • נעלם תוך 2-5 ימים
  • עמיד לאנטיביוטיקה

בקיצור, אם גם אתם סבלתם בעבר או סובלים באופן קבוע משלשול מטיילים, לקראת הנסיעה הבאה מומלץ לכם ליטול את התכשיר במינון המתאים 5 ימים לפני הנסיעה, ולהמשיך בנטילה במהלכה.