גודל פונט
נשים

5 סימנים שמעידים שאת לא בת 20

העור, השיער ואולי גם קצת הצלוליטיס. כל מה שגורם לנו להפסיק להרגיש צעירים. הסבר למה זה קורה וכמובן מה כדאי לעשות

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
גיל פנימי וחיצוני

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. תפריט בריא המועשר בחלבונים, קולגן וויטמינים יכולים לעזור בכל שלב, החל ממראה עור ושיער יפים ועד שיפור בבדיקות הדם שלכן
  2. לשמירה על העור שלנו אין גיל אפשר להתחיל בכל רגע ולדאוג להימנע משמש, רוח, עישון וג'אנק פוד
  3. ספורט הכולל הליכות, רכיבה על אופנים או שחייה משפר את מצב הרוח ואת התחושה הכללית והמראה שלנו.

כשריטה שרה את “לא כל כך יפה ולא בת 16” היא הצליחה ליצור משפט שנגע להרבה נשים וממשיך להיות מצוטט. זה קורה ביום אחד, פתאום את פוגשת חברה מהעבר, זאת שהכרתן בתיכון, ותוהה אם מה שקרה לה קרה גם לך. אחר כך את מסתכלת בתמונות שצילמו אותך באירוע משפחתי ומבינה שמי שמביטה מהתמונה היא קצת אמא שלך ולא ממש אותך.
מה קרה לשנים שעברו כל כך מהר ומה קרה לך שבתחושה נשארת בת 25, מלאת אנרגיות ושמחה, מגניבה כזאת והכי אנרגטית, אבל בפועל כנראה שהמשכת להתבגר, בדיוק כמו כל מי שסביבך.
הגיל שלנו לא תמיד מעיד על הגיל הפנימי והתחושות שלנו וזה כנראה טוב. ככל שנרגיש צעירים כך גם נקרין החוצה תחושה של אנרגיות וחיוניות. למרות הכל יש כמה דברים שקשה להסתיר אותם, גם אם נרגיש הכי צעירים בעולם, הם יעידו על הגיל.

אז מה קורה לגוף שלנו בגיל מבוגר?

עור הפנים והידיים:

אמנם לגנטיקה יש השפעה לא קטנה אבל גם למשקל, לשמירה על תזונה ואורח חיים בריא וחשיפה לשמש, יש השפעה על העור שלנו. עם הגיל כמות הקולגן בעור יורדת ולא נוצרת חדשה ועם הירידה הזאת מתחילים להיווצר קמטים. הקמטים באזורי ההבעה בפנים אבל גם העור עצמו שהופך לדק יותר מעיד על גילנו.

מה עושים? מקפידים על תזונה בריאה ונמנעים מחשיפה לשמש. אפשר וכדאי למרוח קרמים להגנה וללחות, וגם להעשיר את התפריט היומי בוויטמינים וקולגן.

ראייה:

הרגע הזה שאת מרחיקה את הסמרטפון עוד קצת או בודקת בקושי את המחיר על הקופסא בסופר, מעיד יותר מהכל שכדאי להגיע לרופא עיניים. הראיה שלנו נחלשת עם השנים, סביב גיל 40, מתחילה העין להזדקן, השרירים מתחילים להיחלש ולהשפיע על איכות הראייה. הפתרון כאן פשוט – ניתן להרכיב משקפי קריאה, עדשות או להחליט על ניתוח לתיקון הראייה.

מה עושים? מרכיבים משקפי ראייה. למה לא כדאי לוותר על משקפי ראייה? מלבד הנוחות בקריאה, בעיות בראייה יכולות לגרום לכאבי ראש ולאי נעימות כמו צריבה בעיניים ולתחושת עייפות. זוג משקפי ראייה פותר את הבעיה וגם את המאמץ סביב העיניים שיכול לגרום לקמטים.

הכולסטרול:

המילה כולסטרול גורמת לרובנו לפחד ולהרגיש רע. יחסי ציבור גרועים הפכו את הכולסטרול לאויב ראשי ולנו להימנע ממזונות רבים. הכולסטרול הוא תרכובת אורגנית בעלת תפקיד מרכזי בבניית קרומי תאים, יצירת הורמונים שונים, הפקת ויטמינים ועוד. כמו לכל דבר גם כאן יש לכולסטרול שני צדדים או למעשה שני סוגים – הכולסטרול הרע והכולסטרול הטוב. כולסטרול חיוני לגופנו אבל עודף בכולסטרול רע עלול לגרום לחסימת כלי דם ולגרום להתפתחות מחלות לב ועוד.

מה עושים? מקפידים על תזונה בריאה ועל פעילות גופנית קבועה. כמו כן, חשבו להקפיד לבצע בדיקות דם שיראו את מצב הכולסטרול בגוף.

שיער שיבה:

לפעמים זה מתחיל בגיל צעיר ולפעמים רק לקראת גיל 40, אתם מוצאים שיערה אחת לבנה ואחריה עוד כמה. השיער שלנו משתנה עם השנים ומושפע כמו כל דבר מגנטיקה, חשיפה לשמש ולרוח, לתזונה אבל גם לשינויים שאנחנו עוברים עם הגיל. הסיבה לשיער מאפיר היא מחסור במלנין, אשר נותן לשיער את הצבע שלו. בדרך כלל גופנו מייצר פחות ופחות ממנו ככל שהוא מתבגר.

מה עושים? מעשירים את התפריט בחלבונים, נמנעים מעישון וכמובן דואגים לשינה מספיקה, ולתפריט עשיר בוויטמין B12 אשר נוטה לרדת לאחר גיל 50.

צלוליטיס:

המילה שמעוררת ברובינו לחץ – צלוליטיס, היא למעשה הצטברות שומן תת עורי. השומן מצטבר כאשר זרימת הדם לרקמה שבה הוא נמצא אינה טובה. הצלוליטיס נגרם בגלל השמנה אבל גם בשל נטייה גנטית.

מה עושים? מתחילים בתזונה נכונה ומאוזנת, ומשלבים ספורט שיעזור בהזרמת דם לאזורים שונים בגוף. גם עיסוי יכול להועיל כיוון שהיא ממריץ את הדם.