גודל פונט
נשים

ממים ועד ויטמינים: כל תרופות הסבתא לאנטי אייג’ינג

עד שימציאו טיפול שיעצור את תהליך ההזדקנות, נצטרך לחפש פתרונות טבעיים לגיל ולהמשיך לשמור על העור, הגוף והמראה שלנו. טיפים לתרופות סבתא לאנטי אייג’ינג שלכולנו יש בבית.

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
תרופות סבתא לאנטי אייג'ינג

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. לתזונה שלנו יש השפעה ישירה על העור ואם אתם לא מצליחים לאכול נכון זה הזמן להעשיר את התפריט בוויטמינים
  2. לפני כוס הקפה הבאה שתכינו תחשבו רגע אם שתיתם היום גם מספיק מים
  3. בכל יום תשאלו את עצמכם אם אכלתם מספיק קולגן בתפריט היומי שלכם

המדע לא מפסיק לחפש פתרונות. הרופאים מציעים ניתוחים וזריקות לטיפול בקמטים והקוסמטיקה מחדשת כל הזמן. הכל במטרה לעצור את ההזדקנות ולהשאיר אותנו במראה צעיר. אבל לפני שאתם רצים לחפש פתרונות ולחכות בתור אצל הרופא הקרוב, כדאי להתחיל עם תרופות סבתא לאנטי אייג’ינג שלכולנו יש בבית, כילטבע ולתזונה יש הרבה מה להציע כדי לשפר ולשנות וגם לשמר את כל מה שקיים.
ההיגיון ברור במקום רק למרוח קרמים על הפנים ולנסות לשפר את מראה העור על ידי מריחת חומרים שיקנו לו מראה צעיר, כדאי לדאוג לאותם מרכיבים המצויים בקרמים גם בתזונה.
מה קורה לנו בעור ככל שעוברים השנים?
העור שלנו חשוף למפגעים לשמש וגם מושפע מהגנטיקה שלנו. יצור הקולגן, שהוא חלבון הנותן תמיכה לעור ולרקמות נוספות, מופחת החל מגיל 20-25. החל מגיל 40 מאבדים אחוז אחד ממנו בשנה. בעקבות איבוד קולגן העור מאבד עובי ואלסטיות. כשיש פחות קולגן יש יותר קמטים עמוקים בעור והעור נראה פחות רענן. גם רדיקלים חופשיים גורמים לירידה בתפקוד מערכת החיסונית ויוצרים מצבי דלקת הפוגעים גם הם בעור.
אם כל זה הפחיד אתכם, מסתבר שיש מה לעשות ולתזונה שלנו ולאורח החיים יש השפעה בכל מה שקשור למראה עור שלנו. נתחיל בשמירה עליו מנזקי השמש וכמובן ויתור על סיגריות ועישון. שתיית מים ובעיקר תזונה מאוזנת המוסיפה ויטמינים וחומרים משמעותיים לגוף, תשנה את מראה העור שלנו ובעיקר תשמור עליו.

ויטמין C

ויטמין C אשר נוגד את פעולת הרדיקלים החופשיים, מחזק את המערכת החיסונית, נלחם בדלקות ומייצר קולגן לחיזוק העור, המפרקים והעצמות. הוא שומר על זרימת דם תקינה ומוריד לחץ דם. ויטמין C עוזר גם לפעולה של יתר הוויטמינים.

איפה יש? כרוב, תותים, פרי הדר, ברוקולי

ויטמין A

מאז שאנחנו קטנים מספרים לנו שגזר טוב לעיניים אבל מסתבר שגזר ובכלל ירקות כתומים כמו בטטות, טובים כיוון שהם עשירים בוויטמין A. ויטמין A הוא תרופת סבתא מצויינת לאנטי אייג’ינג כי הוא המגן על הגוף מפני תהליכי חמצון המביאים לייצור של רדיקלים חופשיים. יש לוויטמין A השפעה טובה על הרקמות ועל שכבת העור הפנימית והחיצונית.

איפה יש? גזר, בטטה, כרוב

ויטמין E

מדובר בוויטמין חשוב ומשמעותי העוזר ללחות ולאלסטיות של העור שלנו. למעשה הוויטמין הוא אנטי-אייג’ינג טבעי שרק צריך לצרוך בכמות מספקת והוא יעשה את העבודה. ויטמין E עוזר להפחית את הדלקת בגוף ובעור, ומסייע לשמור על עור בריא ומלא חיוניות. הוא אפילו עוזר לתקן נזקים של חשיפה לעישון או לשמש.

איפה יש? גרעינים ובעיקר גרעיני חמנייה, שקדים, בוטנים, אבוקדו, נבט חיטה ועוד

קו אנזים Q10

קואנזים Q10 בדומה קצת לוויטמיןE  הוא בעל תפקיד מרכזי בתהליכים שונים בגוף ויכול לשמש כתרופת סבתא לאנטי אייג’ינג. בדרך כלל המולקולה מיוצרת בגוף, אולם ככל שמזדקנים, וכן בגלל השפעות נוספות, הגוף זקוק לתוספת ממקור חיצוני. הוא  מהווה נוגד חמצון ומגן על עור הפנים מפני נזקי השמש, זיהום אוויר וסטרס המאיצים את תהליכי הזדקנות העור. הקואנזים עוזר גם ביצירת קולגן.

איפה יש: סרדינים, בשר, ביצים, ברוקלי, בוטנים ועוד

קולגן

עוד תרופת סבתא לאנטי אייג’ינג הוא הקולגן. הקולגן כאמור, הוא סוג של חלבון סיבי אשר תומך ומחבר בין רקמות גוף שונות. איבוד הקולגן, המהווה כ כ-75% ממשקל העור, הוא אחת הסיבות המרכזיות להיווצרות קמטים ושינוי במראה העור ממראה מוצק לרפוי. מסיבה זו מהווה הקולגן מרכיב חשוב בשמירה על העור שלנו.

איפה יש? בציר מרק, עוף, דגים ואפילו בחלק מסוכריות הגומי

מים

70% מגופנו מורכב ממים ועדין אנחנו נוטים לזלזל בשתייה, מוצאים עצמנו שותים כוסות קפה ושתייה ממותקת. נסו להמיר חלק מהשתייה במשך היום פשוט בכוסות מים. שתו הרבה מים ותראו מהר מאד השפעה על מצב העור. במקביל למים חשוב לצמצם שתיית אלכוהול וקפה. אלה משתנים ומייבשים את העור ויוצרים אפקט הפוך למים.