גודל פונט
הומאופתיה

איך לצאת מדיכאון בדרכים טבעיות

מרגישים שלאחרונה אין לכם חשק לכלום ודברים רבים הופכים פתאום קשים לביצוע? זה בדיוק הזמן לטפל בעצמכם. איך לצאת מדיכאון באופן טבעי?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 5 דקות
נרוקסן טיפול טבעי בדיכאון

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. ישנן סיבות שונות שגורמות לדיכאון והן יכולות להיות תלויות בגורמים אישיים (תורשתיים וגנטיים), באירועים קשים שאנו חווים במהלך החיים, במחלות ובתרופות שונות.
  2. מצב של דיכאון יכול להיות מלווה בהרגשה של חוסר שקט כללי, חוסר באנרגיה, פגיעה בריכוז, שינויים קיצוניים במשקל, בעיות שינה, תחושת אשמה וחוסר ערך עצמי ומחשבות אובדניות.
  3. איך לצאת מדיכאון באופן טבעי? בנוסף לטיפול הקונבנציונאלי, שכולל שימוש בתרופות נוגדות דיכאון וטיפול פסיכולוגי, קיימות שיטות טבעיות לטיפול בדיכאון, הכוללות שימוש בצמחי מרפא, תוספי תזונה ושיטות שונות להירגעות.

אם אתם מרגישים לעיתים עצובים או מדוכדכים – זה טבעי, זה קורה לכולם וזו בסך הכול תגובה נורמלית להתמודדויות עם אירועים שקורים לנו במהלך החיים. אולם, תחושות של עצב עז, חוסר תקווה וחוסר ערך, המלוות אתכם לאורך זמן ומפריעות לכם לנהל שגרת חיים תקינה, יכולות להצביע על דיכאון קליני (מג’ורי). אז איך לצאת מדיכאון? כדי לשוב לקיים שגרת חיים נורמלית ותקינה, חשוב לטפל בדיכאון – הטיפולים המוצעים לבעיה רחבים ומגוונים וכוללים טיפול קונבנציונלי, שמשלב טיפול פסיכולוגי עם טיפול תרופתי, ושיטות טבעיות.

יש סיבה: הגורמים לדיכאון

ישנן סיבות רבות להתפתחות מצב של דיכאון, והן כוללות טראומות (מוות, תאונה, מלחמה, פיטורים, משברים משפחתיים), נטייה תורשתית, מאפיינים גנטיים, שימוש בסמים, שינויים בפעילות הכימית במוח, מחלות ושימוש בתרופות שונות.

האם אתם סובלים מדיכאון? אלה התסמינים

אם אתם חשים כמה מהתסמינים הבאים, במשך תקופה מתמשכת, ייתכן שאתם חווים דיכאון:

  • תחושה של חוסר ערך עצמי ואשמה.
  • חוסר עניין בפעילויות יומיומיות או חוסר הנאה מהן ואובדן החשק המיני.
  • מצב רוח ירוד במשך רוב שעות היום, בייחוד בבוקר.
  • עייפות וחוסר אנרגיה כללית.
  • קושי גדול בקבלת החלטות, חוסר יכולת להתמקד ולזכור פרטים.
  • שינה מרובה מדי או בעיות בשינה.
  • איבוד משקל או עלייה במשקל באופן קיצוני.
  • מחשבות אובדניות.
  • הרגשה של אי שקט כללי.

דיכאון יכול להופיע בעוצמות שונות. אם מצב הרוח הכללי שלכם משתנה ואתם חושבים שאתם חווים חלק מהתסמינים האלה, מומלץ לפנות לגורם מטפל.

איך לצאת מדיכאון – השיטות הטבעיות

רוצים לפתור את הבעיה ולצאת מהדיכאון? לצד השיטות הקונבנציונאליות, קיימות גם שיטות טבעיות שיכולות לעזור לכם להרגיש טוב יותר. שימוש בשיטות אלה נכון למקרים שבהם הדיכאון אינו קשה. קבלו הצעות:

  • התחילו להזיז את הגוף – ממעטים בפעילות ספורטיבית? כעת זה בדיוק הזמן להגביר את הקצב. פעילות גופנית משחררת אנדורפינים שמשמשים כנוגדי דיכאון טבעיים, וידועים ביכולת שלהם להשרות תחושה טובה על הגוף והנפש. ולא, ממש אין מחויבות לרוץ מרתון. גם הליכה מתונה כמה פעמים בשבוע תעשה את העבודה. וכך גם תרגילי יוגה.
  • תרגלו מדיטציה ודמיון מודרך  אלו כלים שמסייעים להגיע לאיזון על ידי שימוש בדמיון ובטכניקות של הרפיה והירגעות. הם מחזקים תהליכים נפשיים ומרחיבים את המודעות העצמית. כלים אלה מעודדים את מצב הרוח וגורמים לשינוי חיובי בחיים, הם מגבירים את יכולת הריכוז והזיכרון, משחררים מתחים ולחצים ומשפרים את ההרגשה הכללית.
  • עם יד על הלב, אתם אוכלים מאוזן? כדי שמערכת העצבים, בדומה למערכות אחרות בגוף, תתפקד כהלכה, חשוב שתקפידו על תזונה מאוזנת, שכוללת סוגי מזון שמכילים ויטמינים מסוג B, חומצות שומן מסוג אומגה 3 (סלמון וטונה) וחומצה פולית (תרד ואבוקדו). אם תאכלו מזונות שמשפרים את רמת הסרוטונין (שאחראי לוויסות מצב הרוח), תסייעו להעלאת הרמה שלו במוח.
  • שותים ספל קפה ועוד אחד ועוד אחד…? השתדלו להימנע ככל האפשר מצריכת קפאין, שנמצא בכמות רבה בסוגי הקפה השונים ובמשקאות אנרגיה ומפחית את ייצור הסרוטונין.
  • אקופונקטורה  – דיקור סיני הפך לטיפול נפוץ שמסייע בשמירת האיזון האנרגטי בגוף האדם. הוא עוזר במניעת מחלות ומצליח לטפל בהצלחה בבעיות חריפות וכרוניות. כאשר מדובר בדיכאון, הדיקור הסיני מתבצע בנקודות ספציפיות בגוף וגורם לשחרור של סרוטונין ודופאמין, שאחראים לשיפור מצב הרוח.
  • שגרה, לא פחות חשוב!  במצב של דיכאון יש נטייה לוותר על תחומי האחריות בבית ובעבודה. נסו לשמור על אורח החיים הרגיל שלכם ולמלא את המחויבויות שלכם ככל האפשר. שמירה על שגרת היומיום תעזור לכם להתגבר על הדיכאון. הקפידו להישאר מעורבים ולהתמקד בעשייה שתתרום לכם לתחושה של הישג.
  • נסו צמחי מרפא  מחקרים הראו שישנם צמחים שמשפיעים לטובה על רמות הדופאמין והסרוטונין במערכת העצבים, ולכן הם יעילים לשימוש במצב של דיכאון: מחקר שנעשה על היפרקום (פרע מחורר) מצא שהוא מרגיע ומחזק את מערכת העצבים; האשווגנדה הוא צמח מרפא שמסייע להשיג איזון ועוזר במצבי דיכאון, חרדה וקשיים בתפקוד; הכורכומין, הפעיל בשורש הכורכום, עשוי לסייע בשיפור מצב הרוח ובבעיות זיכרון; והרודיולה נמצאה בעלת יכולת לחזק את מערכת העצבים ולסייע בשיפור המיקוד והזיכרון.
  • גם תוספי תזונה שונים הוכחו יעילים למצבים של דיכאון. מחקר שבדק השפעת קומפלקס ויטמיני B על מבוגרים עם דיכאון הראה שיפור ברור בתסמיני הדיכאון. ידוע גם כי אומגה 3 חשובה מאוד לתפקוד תקין של מערכת העצבים, ויטמין C משתתף ביצירת רכיבים שיש להם תפקיד בפעילות עצבית, וכן נראה במחקרים כי גם אבץ, חומצות אמינו וכורכומין השפיעו לטובה על תסמינים של דיכאון.
  • תכשירים הומאופתיים יכולים לסייע לשיפור ההרגשה. הנרוקסן, למשל, שהוא תכשיר הומאופתי שבנטילתו אין חשש מפני התמכרות או תופעות לוואי כיוון שהוא אינו תרופה, יכול לסייע במצבים של הפרעות שינה, לחץ וחוסר מנוחה, והוא מרגיע גם ביום וגם בלילה.
  • פרוביוטיקה  הוכח שלקיחת תוספי פרוביוטיקה משנה את התהליכים הכימיים במוח, ובכך משפרת את התפקוד הקוגניטיבי ומפחיתה את תסמיני הדיכאון.
  • חושבים מחשבות שליליות? נסו לשים אותן בצד – כאשר אתם חושבים בצורה שלילית המחשבות שלכם מובילות אתכם למסקנות הגרועות ביותר. אתם מרגישים כאילו אף אחד לא אוהב אתכם, אתם יכולים לחוש חסרי ערך לחלוטין, אבל האם זה באמת נכון? חשוב שתתרגלו חשיבה חיובית, תשימו את המחשבות האלו בצד ותיאבקו בהן כדי שלא ישלטו בכם. חשיבה חיובית תעזור לכם להחזיר את תחושת הערך העצמי שלכם.

*אם אתם משתמשים בתרופות נוגדות דיכאון מומלץ להתייעץ עם רופא לפני השימוש בתוספי תזונה וצמחי מרפא.