גודל פונט
ויטמינים ומינרלים

למה מגנזיום חשוב לבריאות שלנו?

מגנזיום הוא מינרל חיוני המשתתף בכ-300 תהליכים ביולוגיים בגוף האדם, כולל תפקוד השרירים והעצבים, ויסות לחץ הדם, ויסות רמות הסוכר (גלוקוז) ובריאות העצם. רוב המגנזיום נמצא בעצמות שלנו (כ-50%-60%), כ-1% בדם והשאר בתאי הגוף השונים [1]. חסר במגנזיום שכיח באוכלוסייה בישראל, אומנם לא מדובר בחסר קליני חריף אבל בהחלט כזה שעלול לגרום לתסמינים שונים הפוגעים באיכות החיים.

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 4 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקודי הגוף השונים, חסר בו שכיח ועלול להתבטא בתסמינים שונים ומגוונים
  2. מגנזיום סוכרוזומלי מיוצר בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת ספיגה טובה ויעילה של המגנזיום והפחתה בתופעות הלוואי הנלוות לנטילת מגנזיום כמו בחילה ושלשולים
  3. הטכנולוגיה הסוכרוזומלית כבר נמצאת בשימוש ומראה תוצאות מרשימות בטיפול בחסרים תזונתיים במחקרים קליניים

איפה הוא באוכל?

את מינרל המגנזיום אנחנו יכולים לקבל ממגוון מזונות וניתן לצרוך אותו באמצעות תזונה ממקורות כמו: שיבולת שועל, פולי סויה, אורז מלא, טחינה גולמית מלאה, תרד, חלב, כוסמת, שעועית לבנה, בורגול, אפונה ,חומוס, אגוזים, זרעים וגרעינים למיניהם.
המינרל נמצא גם במים מינרליים שמהווים מקור לצריכה התזונתית שלא נמצא במי הברז שרבים מאיתנו שותים. מה הסיבה לכך? התפלת המים בישראל! בישראל רוב מי המים שמגיעים אלינו לברזים בבית מותפלים ובתהליך ההתפלה יש איבוד של המינרלים ביניהם מגנזיום. אגב, אותם מים מותפלים משמשים גם להשקיית הגידולים כך שגם המזון שלנו מכיל פחות מגנזיום ממה שהכיל בעבר.

מהם הסימנים שיכולים להעיד שחסר לנו מגנזיום?

מחסור במגנזיום יכול להתבטא פעמים רבות בהתכווצויות שרירים, עייפות, חולשה, עצירות, כאבי ראש, חוסר תיאבון ולחץ דם גבוה.
בנוסף לכל אלו, מחסור בו עלול להעלות את הסיכון לתנגודת לאינסולין, ליתר לחץ דם וסיכון מוגבר למחלות לב ²
, דיכאון, חרדה והפרעות נוירולוגיות.
למרות הימצאות המינרל במזונות שונים ישנן סיבות שונות ומגוונות המובילות למחסור בו בגוף, כגון איבוד מגנזיום בזיעה, מצבי מתח ולחץ, תזונה דלה במגנזיום, תרופות משתנות, צריכת אלכוהול תכופה ומצבים רפואיים כמו מחלת קרוהן והפרעות כלייתיות.
מכיוון שהדם מכיל רק 1% מהמגנזיום בגוף, פעמים רבות קשה לקבוע מחסור בו בבדיקות דם אלא אם כן החסר חמור וכבר מלווה באחד מן התסמינים.
בעקבות מעורבותו וחשיבותו הרבה בתהליכים השונים בגוף, יש עניין גובר במציאת דרכים יעילות להשלמת צריכת מגנזיום ובמניעת חסרים, ואחד החידושים הבולטים בתחום זה הוא טכנולוגיה סוכרוזומלית.

מה זה טכנולוגיה סוכרוזומלית? 

הטכנולוגיה כוללת שימוש במבנים כדוריים קטנים הנקראים ליפוזומים (מבנה שומני) העטופים בשכבה חיצונית נוספת שנקראת סוכרוז-אסטר, לקבלת מבנה סופי שנקרא סוכרוזום. למעשה, רכיב התזונה (במקרה שלנו מינרל המגנזיום) עטוף בשכבה כפולה של פוספוליפידים. שכבת הפוספוליפידים מחקה את המבנה הטבעי של קרומי התא וגם היא עטופה בשכבה נוספת, חיצונית שמטרתה לייצב את הקומפלקס כדי לשפר ספיגה ולהפחית תופעות לוואי במערכת העיכול.

דמיינו כדור שוקולד שעטוף בסוכריות: המגנזיום יושב בתוך הכדור, השוקולד שעוטף אותו הוא הליפוזום
והסוכריות שמצפות את הכדור הן השכבה החיצונית שמקנה לו את השם “סוכרוזום”, בעצם כל המבנה הטכנולוגי המורכב הזה נקרא סוכרוזום.

הטכנולוגיה הסוכרוזומלית מאפשרת לעבור בקלות ולהיקלט ע”י תאי המעי, משם לעבור אל זרם הדם או דרך מערכת הלימפה עד הגעה אל הכבד שם יתפרק ותוכן הסוכרוזום (המגנזיום שבפנים) יצא בצורה מבוקרת וממוקדת. 

איך הכול מתחבר? מגנזיום סוכרוזומלי! 

מגנזיום סוכרוזומלי הוא סוג של מגנזיום המשתמש בטכנולוגיה חדשנית זו כדי לשפר את הספיגה והזמינות הביולוגית שלו. מגנזיום זה מוקף במעטפת שומנית המגנה עליו מפני הסביבה של מערכת העיכול ומאפשרת את ספיגתו בצורה יעילה יותר. במחקר שבוצע ב-2018 התוצאות העידו כי כמות המגנזיום שנספג לדם דרך המעי במתן מגנזיום סוכרוזמלי הייתה גדולה פי 2 מאשר במתן תוספי המגנזיום השונים הקיימים בשוק³. 

מה היתרונות של השימוש במגנזיום סוכרוזומלי?

לשימוש במגנזיום סוכרוזומלי יש מספר יתרונות על פני תוספים שונים:  

  1. למגנזיום הסכרוזומלי יש זמינות ביולוגית גבוהה, כלומר אחוז גדול יותר מהמגנזיום שהוא מכיל נספג בגוף בהשוואה לטכנולוגיות אחרות. הסיבה לכך היא שהסוכרוזום המכיל את המגנזיום דומה במבנה לקרומי התא של גופינו ולכן מזוהה ונקלט ביתר קלות על ידי התאים. זמינות ביולוגית מוגברת זו מאפשרת שימוש במינונים נמוכים יותר של מגנזיום, מה שיכול להפחית את הסיכון לתופעות לוואי.
  2. למגנזיום סוכרוזומלי יש קינטיקה של ספיגה מהירה, כלומר הוא נספג על ידי תאים במהירות וביעילות. הסיבה לכך היא ששכבת הפוספוליפידים הכפולה העוטפת אותו מאפשרת לו לעבור דרך קרומי התא בקלות רבה יותר מאשר טכנולוגיות אחרות.
  3. למגנזיום הסוכרוזומלי רמה גבוהה של יציבות במסלול מערכת העיכול ובעזרתה התכולה שלו מוגנת עד הגעתו לאתר הספיגה במעי מבלי שיתפרק בדרך, לפני שהגיע ליעד. 

אצלנו באלטמן תוכלו למצוא מגנזיום סוכרוזומלי: “מגנזיום ULTRA MAG” אבקה המכילה מגנזיום פטנטי בטכנולוגיה סוכרוזומלית. המוצר מגיע בסטיקים וכל סטיק מכיל 187.5 מ”ג מגנזיום אלמנטלי פעיל. ההמלצה היא נטילת 2-1 סטיקים ביום. זו אבקה טעימה ששמים ישירות על הלשון ללא צורך במים. מגנזיום ULTRA MAG זה מוצר מתקדם עם הטכנולוגיה החדשנית לנטילת תוסף מגנזיום.  

מקורות:

References:

1. Fiorentini D, Cappadone C, Farruggia G, Prata C. Magnesium: Biochemistry, Nutrition, Detection, and Social Impact of Diseases Linked to Its Deficiency. Nutrients. 2021 Mar 30;13(4):1136.
2. Tangvoraphonkchai K, Davenport A. Magnesium and Cardiovascular Disease. Adv Chronic Kidney Dis. 2018 May;25(3):251-260. doi: 10.1053/j.ackd.2018.02.010. PMID: 29793664.
3. Brilli E, Khadge S, Fabiano A, Zambito Y, Williams T, Tarantino G. Magnesium bioavailability after administration of sucrosomial® magnesium: results of an ex-vivo study and a comparative, double-blinded, cross-over study in healthy subjects. Eur Rev Med Pharmacol Sci. 2018 Mar;22(6):1843-1851.