גודל פונט
נשים

מדוע כדאי לך לקחת – מולטי ויטמין לנשים בהריון (פרנטל)

מהו מולטי ויטמין לנשים בהריון, מדוע נשים בהריון זקוקות למולטי ויטמין ייעודי השונה מסוגים אחרים של תוספי תזונה וכיצד נטילת מולטי ויטמין לנשים בהריון משפיעה על העובר? כל התשובות לשאלות שמטרידות אותך

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 4 דקות
תוספי תזונה בהריון

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. במהלך ההריון ולאחריו את יכולה לדאוג, להזין ולהשפיע על התפתחות המוח של העובר, התינוק, הילד, הנער, האיש או האישה שהתינוק שלך יגדל להיות
  2. מולטי ויטמין לנשים בהריון מכיל את המינונים המדויקים של כל רכיבי התזונה שאת והעובר שלך צריכים
  3. ממחקרים רבים עולה שמחסור ברכיבים תזונתיים שונים עלול להזיק לא רק לעובר שלך, אלא גם לך

הידעת? אלף הימים הראשונים, שהם תשעה חודשים ועוד שנתיים – זו התקופה המשמעותית ביותר בחיי התינוק שלך. במהלך כאלף ימים יש באפשרותך לדאוג, להזין ולהשפיע על התפתחות המוח של העובר, התינוק, הילד, הנער, האיש או האישה שהתינוק שלך יגדל להיות.

מבחינה תזונתית, הריון הוא אתגר. מחד, את צריכה לדעת מה לאכול וכמה לאכול – שזו בפני עצמה משימה לא פשוטה בכלל. מאידך – לא תמיד יש לך מושג האם מה שאת אוכלת מספק את המינונים המדויקים של רכיבי התזונה החיוניים שעליך לצרוך מדי יום. מולטי ויטמין לנשים בהריון מהווה השלמה תזונתית לצריכת המזון עבור רכיבי התזונה שאת והעובר שלך צריכים, זאת בהתאם להמלצות משרד הבריאות לתוספת ויטמינים ומינרלים ובהתאם לקצובה היומית המומלצת לנשים בהריון.

מולטי ויטמין לנשים בהריון מכיל מגוון רכיבים חיוניים בהריון במינונים המומלצים לנשים בהריון, לשמירה על הבריאות שלך במהלך ההריון וכדי לספק לעובר שלך רכיבי תזונה חשובים לגדילה והתפתחות.

מחקרים רבים מוכיחים כי נטילת מולטי ויטמין לנשים בהריון מסייעת במניעת סיבוכים שונים כגון משקל לידה נמוך, לידה מוקדמת ומומים מולדים.

יש שממליצים לנשים להתחיל ליטול  עוד לפני תחילת ההריון וכמובן במהלכו, יש שממליצים ליטול את המולטי ויטמין גם לאחר הלידה, כדי לסייע לגוף להתאושש מבחינה תזונתית, כדי למנוע אנמיה ועייפות, נשירת שיער ותופעות נוספות וכמובן – כדי לספק את צרכיו של תינוק יונק.

מולטי ויטמין לנשים בהריון – מה שהעובר שלך צריך

חומצה פולית, ברזל, חומצות שומן מסוג אומגה 3, יוד, ויטמין D – זו רק תחילת רשימת הרכיבים התזונתיים הנחוצים לך ולעובר שלך במהלך ההריון. חומצה פולית, למשל, כפי שאת בטח יודעת, היא רכיב תזונתי שמומלץ שתתחילי לקחת עוד לפני שנכנסת להריון, כבר בשלב התכנונים, אם יש כאלה.

המומחים קוראים לתקופה הזו “חלון הזדמנויות”, שכן במהלך ההריון ולאחריו כל מה שאת אוכלת, שותה ועושה יכולים להשפיע על מימוש הפוטנציאל לחיים בריאים יותר. כשאת בהריון, ולאחר הלידה אם החלטת להניק – תזונתו של התינוק שלך תלויה אך ורק בך. מה שאת תאכלי, כל הרכיבים התזונתיים הנהדרים שתצרכי – יעברו גם אליו. פירושו של דבר הוא שאת יכולה וצריכה לדעת ולשקול האם את צורכת את הרכיבים החשובים, וכיצד תנצלי את ההזדמנות הנפלאה הזו בצורה הטובה ביותר.

די מדהים לחשוב על זה: מוחו של התינוק שלך מתחיל להתפתח בשבוע הרביעי להריון, בו מתחיל להיווצר מה שלימים יהיה מערכת העצבים והמוח של התינוק. עד השבוע ה-28 המוח מסיים את שלב ההתפתחות העוברית שלו. 14 שבועות – זה מה שנדרש, אלא שתהליכי ההתפתחות לא נעצרים שם. בזכות הרכיבים התזונתיים שסיפקת לו, מוחו של התינוק שלך ימשיך לגדול ולהתפתח גם במהלך שנות הינקות והילדות.

חוסר של  רכיבים תזונתיים מסוימים, עלול לגרום לשורה של בעיות בריאותיות והתפתחותיות, חלקן מסכנות חיים:

  • חוסר של חומצה פולית עלול לגרום למומים מולדים קשים, לתחלואה, לנכות לצמיתות ואף למות העובר
  • חוסר של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 עלול להפריע להתפתחות מוח העובר, להזיק לחדות הראייה
  • חוסר של יוד עלול לגרום לנזק בלתי הפיך למוח ולמערכת העצבים, לעכב את הגדילה ולהפריע להתפתחות השכלית של העובר

חוסר של ויטמין D משפיע על גדילת עצמות ועל חוזקן, על תפקוד מערכת החיסון, מניעת זיהומים ועוד.

 

מולטי ויטמין לנשים בהריון – כל מה שהגוף שלך צריך

ממחקרים רבים עולה שמחסור ברכיבים תזונתיים שונים עלול להזיק לא רק לעובר שלך, אלא גם לך.

אנמיה מחוסר ברזל, למשל, היא תופעה נפוצה וידועה במהלך ההריון, שעלולה לגרום לך לתופעות רבות, כמו עייפות, חולשה, קשיי נשימה, האצה בדופק הלב, כאבי ראש ועוד תופעות.

אמנם ישנם מזונות רבים שמכילים ברזל, אך לא כל הברזל מהתזונה שלך מצליח להיספג במערכת העיכול שלך. ישנם שני סוגים של ברזל וההבדל בניהם הוא משמעותי, מבחינת ספיגת הברזל. כמו כן, ישנם מזונות שמפריעים לספיגת הברזל – כמו תה וקפה, חלב ומוצריו ועוד, וישנם מזונות שמסייעים בספיגה – בפרט מזון שמכיל כמויות גבוהות של ויטמין C כגון פירות וירקות.

אבל לא רק חוסר של ברזל עלול להיווצר. אומנם אנו חיים בעולם של שפע תזונתי אך סקרי תזונה שנערכים בישראל ובעולם מראים כי נשים בגיל הפוריות לא צורכות צורכות מגוון של ויטמינים ומינרלים בקצובה היומית הנדרשת.

במקרים רבים, ובפרט אם את צמחונית או טבעונית את עשויה להזדקק להשלמה תזונתית בעזרת תוספי תזונה המכילים למשל ברזל, יוד, ויטמין D , סידן, מגנזיום, אבץ ועוד. גם לכך יש פתרון בעזרתו האדיבה של מולטי ויטמין לנשים בהריון המכיל את רכיבי התזונה שאת צריכה במינון היומי המומלץ לנשים בהריון.