גודל פונט
נשים

6 דרכים להפחתת קמטים מתחת לעיניים

פחות סיגריות, יותר ירקות וקרם הגנה ממש טוב יכולים להעלות אתכם על המסלול הנכון להפחתת קמטים מתחת לעיניים. הוסיפו לזה קצף ביצה ותוסף קולגן, ויכול להיות שאפילו תופתעו מהתוצאות. מיישרים את הקמטים

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 4 דקות
קמטים מתחת לעיניים

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. העור מתחת לעיניים עדין ודק ודל בשומן, לכן הוא גם רגיש יותר להתפתחות קמטים.
  2. מחסור בקולגן, גנטיקה, תנועות פנים קבועות וגורמים חיצוניים כמו שמש, עישון ותזונה לא מאוזנת הם הסיבות המובילות להופעת קמטים מתחת לעיניים.
  3. התמודדות נכונה עם קמטים מתחת לעיניים תכלול הפסקת עישון, הפחתת החשיפה לשמש, תזונה עשירה בוויטמינים ומינרלים וצריכת קולגן בתוסף תזונה.

למרות שהם מכונים “קמטי צחוק” או “קמטי חיוך”, כשאנו נתקלים במראה בקמטים מתחת לעיניים וסביבן, חיוך הוא לא הדבר הראשון שעולה על פנינו. זה מתחיל בקווים מאוד דקים, לעיתים כבר בשנות ה-20 לחיינו, שעם הזמן הופכים עמוקים יותר, עד לקמטים מלאים. הקמטים מתחת לעיניים, בייחוד אם הם מגיעים בתוספת נפיחות ו/או כתמים, גורמים לנו להיראות מבוגרים יותר, ולתהות מי האדם הזה שנכנס בינינו לבין המראה ולאן נעלם העור החלק והרך שעד לא מזמן עיטר את עינינו…

למה זה קורה? ככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו מאבד את היכולת לייצר במהירות קולגן ואלסטין, חלבונים שהעור זקוק להם כדי לשמור על גמישות וחוזק. בנוסף לכך, במשך הזמן תנועות פנים וגורמים גנטיים עלולים לגרום לעיניים נפוחות, כתמי גיל, עיגולים כהים וקמטים מתחת לעיניים. ולמה דווקא מתחת לעיניים? העור שסביב העיניים עדין מאוד ודק, אין כמעט בלוטות חלב מתחתיו, ולכן הוא גם יבש יחסית. הוסיפו לכך חשיפה לשמש, לקרינה אולטרה סגולית – שפוגעת בסיבי הקולגן והורסת אותם – וגורמים חיצוניים נוספים, דוגמת עישון, מתח נפשי, שינה מועטה ותזונה דלה ברכיבים נוגדי חמצון, וקיבלתם סיכוי ממש גבוה לקמטים מתחת לעיניים.

איך מפחיתים קמטים מתחת לעיניים?

  1. מפסיקים לעשן! כבר אמרו לכם שהעישון מזיק לבריאות? ועל זה שהוא גם גורם לקמטים מתחת לעיניים סיפרו לכם? אז קבלו: מלבד הכתמים על השיניים, הריח ומה שזה עושה לריאות… העישון גם ממש לא טוב לעור הפנים שלכם, כיוון שהוא מכווץ את כלי הדם ומקשה על זרימת דם יעילה. התוצאה: חומרים מזינים שהרקמות והתאים שלכם זקוקים להם כדי לתקן את עצמם, לא מגיעים אליהם, והעור נראה דהוי ומתקמט. אז סיגריה אחרונה, ודי.
  2. מגנים על העור והעיניים מפני השמש! מבלים הרבה בשמש? ממצמצים כשאתם פוגשים בה? קבלו סיבה נוספת לקמטים מתחת לעיניים. המפגש עם קרני שמש וכיווץ העיניים ממש לא עושים טוב לעור העדין שמתחת לעיניים, ועם הזמן הם מוסיפים עוד קווים דקים וקמטים, שבסופו של דבר יתקבעו על העור. בנוסף לכך, הקרניים האולטרה סגוליות של השמש פוגעות בקולגן וגורמות לייבוש העור שמתחת לעיניים, ובסך הכול, השמש מחמירה עיגולים כהים סביב העיניים וגורמת לייצור של קווים דקים וקמטים, לא רק מתחת לעיניים, אלא על כל הפנים. מה עושים? נזהרים! מורחים קרם הגנה טוב (SPF 30 לפחות) מתחת לעיניים ועל הפנים, מרכיבים משקפי שמש, ולא שוכחים כובע רחב שוליים.
  3. אוכלים מזון שמונע קמטים! תזונה עשירה בפירות וירקות היא אבן דרך חשובה מאוד במסלול אל העור הבריא, כיוון שהפירות והירקות עשירים בנוגדי חמצון שנלחמים ברדיקלים החופשיים; דגים, כמו סלמון, משפרים גם הם את בריאות העור; ויטמיני C, A ו-E מסייעים ליצירת תאים חדשים בריאים; מים מחזירים את הלחות לעור; ועל משקאות ממותקים, שומנים רוויים וסוכרים אפשר פשוט לוותר.
  4. מטפלים בחומרים טבעיים!  מכינים מסיכות לעיניים ממוצרים שיש לכם בארון ובמקרר, קבלו טעימה (וממש אל תכניסו לעיניים):

מסיכה מרסק מלפפונים: מכירים את אלה שתמיד תופסים אותן עם פרוסות מלפפון מתחת לעיניים? מתברר שיש בזה תועלת, ויש לנו אפילו שדרוג של המתכון: מרסקים רבע מלפפון קר, מניחים את הרסק ישירות על העור מתחת לעיניים וממתינים 15 דקות. מסירים את מחית המלפפון עם מים פושרים ומייבשים קלות עם מגבת. איך זה עובד? הנחת המלפפון על העור מחזירה את הלחות לעור, וזו מסייעת בטיפול בקמטים קיימים ובמניעת חדשים.
שימו שמן – קוקוס או זית (מתברר שנסים שמעורבים בהם שמנים יכולים להתרחש גם מתחת לעיניים): מורחים שמן קוקוס או שמן זית חמימים או תערובת של שניהם יחד מתחת לעיניים לפני השינה. שוטפים את האזור בבוקר, ומקבלים עור רך ונעים. איך זה עובד? השמן מוסיף שמנוניות ולחות לאזור ומקל על הקמטים.מכינים מסיכות לעיניים ממוצרים שיש לכם בארון ובמקרר, קבלו טעימה (וממש אל תכניסו לעיניים):
מסכת עיניים מקצף חלבוני ביצים: מקציפים שני חלבוני ביצים ומורחים אותם מתחת לעיניים וסביבן. מחכים 15 דקות ושטפים במים פושרים. איך זה עובד? חלבוני הביצים מהדקים את העור, מכווצים נקבוביות ומשפרים את גמישות העור.

5. ישנים טוב ושומרים על העיניים! 8-7 שעות שינה בלילה, יחד עם התנוחה הנכונה יכולות לעזור גם הן להפחתת קמטים מתחת לעיניים. מתברר ששינה על הבטן, שתורמת ל”מעיכת” הפנים באופן קבוע בסופו של דבר “תתרום” גם להיווצרות קמטים. לכן, מומלץ להתרגל לשינה על הגב.

6. מחזירים את הקולגן לגוף! עכשיו, כשכבר הבנו שאיבוד הקולגן הוא אחת הסיבות המובילות להיווצרות קמטים מתחת לעיניים, ברור שלהחזיר אותו לגוף יהיה גם אחד הפתרונות לאותם קמטים. צרכו קולגן בתוסף תזונה באופן קבוע, ותרגישו בהבדל