גודל פונט
נשים

לי כל קמט נושא מזכרת

טוענים שהרווחנו אותם ביושר, עם כל שמחה, צחוק או דאגה, הם תמיד שם ולא תמיד משמחים – קמטים. אולי אם נבין למה הם נוצרו נרגיש יותר שלמים איתם.

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. אולי אנחנו לא נראים בני 20 אבל הרווחנו כל קמט ביושר והא הרבה פעמים יכול להזכיר לנו את המסע שאנחנו עוברים
  2. זה הזמן להפסיק לכעוס או לדאוג, זה באמת מזיק לעור הפנים
  3. שתייה, תזונה נכונה ותוספי מזון יעזרו לכם להתמודד עם קמטי ההבעה וקמטי הגיל ולשפר את המצב

במצח או ליד העיניים, בקו הלסת או בצוואר, מסתבר שהחוויות שלנו, השמחות אבל גם הדאגות, נותנות את אותותיהן על פנינו ומצטיירות בקמטי ההבעה שלנו. החל מגיל 30 העור שלנו, בעיקר זה בפנים ובידיים, החשוף לשמש ולרוח, משתנה. האלסטיות שלו אובדת לאט לאט וקמטים קטנים מתחילים להופיע. הרופאים מחלקים את הקמטים על פנינו לקמטי הבעה ולקמטי גיל אבל למעשה כל מה שחווינו במהלך השנים, נרשם על פנינו ועל עורנו.

רגע לפני שאתם מסתכלים במראה וקצת נעצבים כדאי להבין – למה זה קורה? עם הגיל הקולגן המצוי בגופנו מתפרק מהר יותר מהקצב שהוא נוצר. חוסר בקולגן, האחראי גם לאלסטיות של העור, גורם לקמטים. לשמש, לתזונה שלנו וגם לעישון או שינה יש השפעה נוספת על העור, אבל גם לחוויות שלנו יש מקום על הפנים ולכן בפעם הבאה, כשתראו קמט תחשבו רגע אולי הוא דווקא קשור לאיזו שמחה או התלבטות שהולידה עסק חדש, קנייה טובה או אהבה מיוחדת.

אז מה קמטי ההבעה והגיל שלכם אומרים עליכם?

המומחים מחלקים את הפנים לשני חלקים. השליש העליון של הפנים מכיל את כל קמטי ההבעה שלנו. הם מופיעים ונוצרים כתוצאה של כיווץ או הרפיה, בדיוק מה שקורה לנו כשאנחנו שמחים, צוחקים או מתלבטים.

קמטי הגיל מופיעים בחלק התחתון של הפנים וגם בחלק האמצעי. הם קשורים למבנה העור המשתנה.

קמטי צחוק:

כולנו מכירים את הקמטוטים האלה סביב העיניים, המודגשים כשאנחנו צוחקים. הרווחנו אותם ביושר מכל צחוק ואהבה, בכל פעם שחגגנו, טיילנו או בילינו. בפעם הבאה כשתסתכלו במראה תחשבו שהקמטים האלה שם מכל הסיבות הטובות. הם אולי מעידים גם על גיל אבל גם על כל השמחה בחיים.

קמטי התלבטות:

לרוחב המצח מופיעים קמטי הבעה מסוג קמטי ההתלבטות שלנו. בכל פעם שהתלבטתם מה לקנות בסופר, איזו חולצה יפה יותר ואיזה גן עדיף לילד, הרווחתם אותם. אם חושבים על הדברים טוב, אולי יכולנו לוותר על ההתלבטות בין הנעלים השחורות לחומות, אבל כל השאר הם בעצם החיים שלנו. טוב שהתלבטנו ובחרנו וגם אם זה עלה לנו בעוד קמט אחד.

קמטי כעס:

קמטי הבעה שכנראה היה כדאי לוותר עליהם, אבל מסתבר שבחיים אי אפשר בלי קצת כעסים. מי שטען שכעס לא טוב לעור הפנים שלכם כנראה צדק. קמטי הזעף והכעס מופיעים בין הגבות כחריצים. ככל שכעסנו יותר הם יהיו שם מחוזקים. זה הזמן להסתכל במראה ולהפסיק לכעוס ולדאוג שהם לא יעמיקו יותר וגם לא לכעוס עליהם – על הקמטים, כי כעס כבר הבנו לא טוב לעור הפנים.

קמטים סביבי השפתיים:

אם עישנתם, זה הזמן להסתכל במראה ולהבין בחיוך שלהנאות קטנות יש מחירים. סיגריות גורמות לקמטים סביב השפתיים אבל גם לאספקת חמצן נמוכה יותר לתאי העור. זה בהחלט הזמן המתאים להפסיק לעשן ולהבין שכל קמט קטן כנראה היה קשור לסיגריות שאהבתם.

מה כדאי לעשות עכשיו?

תזונה נכונה:

ניתן להחזיר עור את האלסטיות שלו ולמנוע ממנו לאבד את הקולגן על ידי תזונה ותוספי תזונה. הקולגן הוא סוג של חלבון סיבי, המהווה 25% מכלל החלבונים בגופנו. הוא מחבר בין רקמות גוף שונות כגון עור, עצמות, גידים, שרירים וסחוס. תזונה נכונה מועשרת בטריאונין, תעזור ביצירת קולגן בגוף. טריאונין נמצא בדגים, ביצים, שומשום, בוטנים ועוד.

שתייה:

אנחנו חיים במדינה חמה ורובנו לא שותים מספיק כדי לאפשר לעור להיות בריא. הקפידו לשתות מים ותראו את השינוי בעור.

קרמים:

אל תוותרו על קרם פנים טוב, שיעשיר את העור. קרמים אולי לא נלחמים בקמטי הבעה וקמטי גיל אבל יגנו עליו מיובש.

משקפיים:

משקפיים שומרים על העור העדין ליד העיניים. משקפי שמש בחוץ אבל גם משקפי קריאה מתאימים חשובים. ככל שתאמצו את העיניים פחות כך תשמרו על מראה עור צעיר יותר.