גודל פונט
נשים

כך תשמרו על שיער בריא

מה משפיע על בריאות השיער שלנו, איך לעודד צמיחת שיער ואיך למנוע נשירה. מומחי אלטמן מסבירים

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
שיער בריא ושופע

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. מדי יום השיער שלנו חשוף לתנאים שמזיקים לו: זיהום אויר, שמש, מי ים או בריכה, כימיקלים שונים וכדומה
  2. התזונה שלנו משפיעה גם היא על מראה השיער, על צמיחת השיער ועל מניעת נשירת שיער
  3. תזונה נכונה, נטילת ויטמינים, טיפול עדין ונכון חיוניים למראה שיער בריא ושופע

שיער בריא, יפה, עשיר ושופע הוא כרטיס הביקור שלנו, חלק מהרושם הראשוני – שכידוע נוצר בתוך שניות אחדות, בכל מפגש. זו הסיבה שכל שינוי בשיער – תספורת, צבע, או חלילה, מראה שיער פגום – זוכה מיד לתשומת לב ולתגובה. לשיער ישנם תפקידים רבים, כמו שמירה על חום הגוף והגנה פני קרינת השמש, ובמידה רבה מצבו מעיד על מצב התזונה והבריאות שלנו. ואילו המראה שלו משפיע במידה רבה על מצב הרוח שלנו ועל הביטחון העצמי. זוכרות את הביטוי המיתולוגי bad hair day שאין מדויק ממנו?

מדי יום השיער שלנו חשוף לתנאים שמזיקים לו: זיהום אויר, שמש, מי ים או בריכה, כימיקלים שונים שמשמשים להחלקה ולצביעה. גם התזונה שלנו משפיעה על צמיחת שיער, מידת הסטרס שאנחנו מצויות בה, מחלות ואפילו תרופות שונות שאנחנו חייבות ליטול, כל אלו יכולים לגרום לנשירת שיער.

כיצד לעודד צמיחת שיער ולמנוע נשירת שיער? 

אספנו עבורכן שפע של טיפים והמלצות שיעזרו בהצמחת שיער ובשמירה על שיער בריא:

שמרו על תזונה נכונה: שיער בריא הוא שיער שמקבל שפע של ויטמינים ומינרלים, כמו ביוטין, חומצה פנטותנית, אבץ וברזל. כדי להשיג את הוויטמינים והמינרלים האלו החיוניים לצמיחת השיער כדאי להרבות באכילת דגים, דגנים מלאים, אגוזים, זרעים, קטניות, שפע של ירקות ובמיוחד ירקות ירוקים, פירות שעשירים בוויטמינים, ביצים ומוצרי חלב דלי שומן.

הימנעו מדיאטות כסאח: דיאטות מהירות, דלות ברכיבים תזונתיים, עלולות לגרום לנשירת שיער. אם בכל זאת יש לכן מגבלה תזונתית או שהחלטתן לבצע דיאטה, העשירו את התזונה בתוספי תזונה שמכילים ויטמינים ומינרלים לשיער וכך תוכלו להימנע מנשירת שיער.

מניעת נשירת שיער: חיזוק השיער ומניעה של נשירה יכולה להתבצע גם באמצעות תכשירי נוטרי-קוסמטיקה, שמזינים את השיער מבפנים ומספקים לו את אותם רכיבי תזונה ייחודיים הדרושים לצמיחת שיער בריא ושופע.

טפלו בשיער בעדינות: כשהשיער רטוב, עדיף לסרק אותו במסרק. להבריש רק כשהשיער יבש. לאחר החפיפה מומלץ לספוג את המים בטפיחות מגבת קלות ועדיף להניח לשיער להתייבש באופן טבעי. אם חייבים לייבש אותו במייבש שיער, עדיף לא לקרב את המייבש לשיער ולשמור על טמפרטורה נמוכה, יחסית.

עסו את הקרקפת: כדי לזרז הצמחת שיער כדאי לעודד זרימת דם טובה לקרקפת, באמצעות עיסוי עדין שלה. אפשר להשתמש גם בכל מיני תכשירים טבעיים ותרופות סבתא, כמו שמן זית, מסכות מחומרים טבעיים ועוד.

שמרו על שיער נקי: מובן שנעים יותר כשהשיער נקי וריחני, אבל לא מומלץ לחפוף אותו מדי יום, ואפשר להסתפק בחפיפה פעמיים-שלוש בשבוע, במים קרים או פושרים.

שמרו על השיער מפני מי ים ובריכה: הקפידו על חבישת כובע ים ושטפו את השיער במים מיד אחרי היציאה מהים או מהבריכה.

אספו את השיער ברכות: מתיחת יתר של השיער (צמה, קוקו או “גולגול”) עלולה לעורר תלישה של שערות ונשירת שיער. מומלץ לא להדק את אמצעי הקשירה ולפזר את השיער מדי כמה שעות.