גודל פונט
נשים

טיפוח פנים: סודות לעור פנים מושלם

טיפים לטיפוח הפנים שיעזרו לכן להשיג מראה זוהר ובריא לעור הפנים

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
טיפוח פנים

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. כל דבר שנעשה נראה על עורנו ולכן בחירה בעישון או תזונה פחות בריאה – ישפיע על מראה העור.
  2. הסבתות לא סתם אמרו שלחץ לא עושה טוב לעור הפנים. תרגלו נשימות ורוגע.
  3. שתיית מים לא עולה כסף אבל היא תעזור לעור שלכם להיראות רענן וצעיר.

מי מאיתנו לא רוצה לקום בבוקר, להסתכל במראה ופשוט לאהוב את עור הפנים שהיא רואה? מסתבר שרובנו עדיין לא הגיעו לשם.

העור שלנו סופג את כל פגעי העולם סביבנו. הוא מושפע ממזג האוויר, התזונה שלנו ואפילו החבר לעבודה שבוחר לעשן לידינו. אבל על הרוב אפשר להתגבר בהנחה שתזכרו לפעול נכון.

קבלו מאיתנו כמה טיפים פשוטים ויעילים לטיפוח הפנים:

 

ניקיון לפני הכל

עור פנים בעל מראה בריא חייב להיות נקי, אבל לפני שאתן רצות לייבש אותו עם מגוון סבונים חזקים, כדאי לדעת שהעור מפריש שומנים ששומרים עליו. ייבוש השומנים הללו רק גורם לעור להפריש עוד שומנים ועלול לגרום לפצעונים. שטפו את הפנים במים פושרים לפחות פעמיים ביום, נקו עם סבונים שמתאימים לעור שלכם, או פשוט השתדלו להמעיט בשימוש בסבונים.

טיפ של מומחים: דאגו להחליף ציפית לכרית ולנגב את הפנים במגבת פנים אישית שלכן, ולא בכזאת שכל בני הבית נגבו בה ידיים.

הקשר בין שתיית מים לעור פנים מטופח

יותר מ-20% מכמות המים בכל הגוף מרוכזת בעור ולשתייה או מחסור במים יש השפעה ישירה עליו. אז כמה כוסות מים מומלץ לשתות ביום? 10-12 כוסות מים, שהם בערך 1.5 ליטר, יעשו את העבודה וישפיעו על מראה העור.

טיפ של מומחים: השקיעו בבקבוק מים יפה, קחו אותו אתכם לכל מקום ובדקו בסוף היום ששתיתן מספיק. ולא, קפה ומשקאות ממותקים לא נחשבים – מים!

מה חוסר שינה עושה לעור שלנו

לא סתם קוראים לשינה – שנת יופי, יש לה סגולות גדולות וכמו למים, גם שינה לא ממש עולה לנו כסף או דורשת מאיתנו מאמץ מיוחד. שינה טובה עוזרת לגוף לשקם את העור, תורמת למראה פנים מטופח ובכלל עוזרת לבריאות ועדיין רוב האנשים בעולם המערבי לא דואגים למספיק שעות שינה וזה ניכר בפניהם. חוסר שינה ועייפות משחררים לגוף רמות גבוהות של קורטיזול, המפרק את הקולגן והאלסטין בעור. לשני האחרונים תפקיד לשמור על העור חלק ולהעניק לו את גמישותו.

טיפ של מומחים: דאגו לישון כ-8 שעות רציפות בלילה.

השמש ועור הפנים

בישראל יש יותר ימי שמש מרוב מדינות העולם ויחד עם זאת רובנו יוצאים ליום עבודה או לגינה עם הילדים, בלי קרם הגנה. השמש החזקה גורמת להרס סיבי הקולגן בעור ולכן גם למראה זקן יותר.

טיפ של מומחים: בחרו קרם הגנה שיתאים לעורכן ונסו להימנע מחשיפה לשמש בשעות החמות.

להירגע ולנשום

אנחנו בטוחים ששמעתן לא פעם את המשפט שאומר – “עצבים או כעס לא טובים לעור הפנים”. מסתבר שזה נכון, המחקרים מראים כי סטרס וכעסים גורמים להפרשה מוגברת של הורמונים כמו קורטיזול ואדרנלין המאיצים את תהליכי הזדקנות העור.

טיפ של מומחים: לקחת הכל בפרופורציה, לנשום עמוק לפני שמתעצבנים ולעבור לאורח חיים בריא ונכון בו יש הרבה פחות לחץ.

לוותר על הסיגריות

עישון גורם להרבה נזקים, את זה כולנו יודעים, אבל יש לו גם קשר ישיר למראה עור זקן ומקומט.  עישון גורם להידלדלות ויטמין C בגוף. זה הויטמין האחראי גם ליצור סיבי הקולגן האחראים על גמישות העור. במילים אחרות עישון שווה קמטים ואת זה אנחנו רוצים למנוע.

טיפ של מומחים: הפסיקו לעשן ורצוי כבר עכשיו. זה יעשה לכם טוב לעור הפנים, לגוף וגם לארנק.

לאכול נכון

הפתרון לעור צעיר עובר, כמו הרבה דברים, בצלחת שלכן. תפריט עשיר בויטמין C, E, אבץ, חלבונים וסלניום, יכול לסייע בטיפוח עור הפנים. אל תשכחו לאכול חומצות שומן כמו אומגה, האחראית לשיפור מראה העור וגמישותו.

טיפ של מומחים: אם סדר היום עמוס לכן, אל תוותרו על לקיחת ויטמינים שיאזנו את התזונה וידאגו שתקבלו את כל מה שאתן צריכות בכל יום.