גודל פונט
נשים

מדריך לטיפול בקמטים בהזרקה

האם אפשר לשרוד במציאות של שנות ה-2000 בלי בוטוקס ומה הם כל החומרים החדשים שמוזרקים בקלילות? מהמזרק ועד להתמכרות לפרצוף נטול הבעה.

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 4 דקות
טיפול בקמטים

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. נכון שנולדנו עם גנטיקה מסוימת אבל לתזונה שלנו יש השפעה גדולה על העור שלנו. הקפידו לאכול נכון, לשתות הרבה מים ולדאוג לקולגן בתזונה
  2. אם אתם מרגישים שאתם לא מצליחים לאכול בצורה מאוזנת הוסיפו תוספי תזונה המכילים קולגן, ויטמין סי ועוד
  3. טיפוח עור הפנים חשוב גם להרגשה הטובה, אם בחרתם להזריק חומצה היאלורונית או בוטוקס אל תתפשרו על רופא מומחה ודאגו לעשות הכל במידה

זה קורה ביום אחד, אנחנו ניגשות למראה ורואות קמט אחד קטן ואחריו עוד כמה. יש מי שישלימו עם השינויים בעור ויש כאלה שיחליטו שחייבים לעצור את הזמן ומיד. האחרונות יפנו כנראה לרופא פלסטיקאי וידרשו טיפול בקמטים באמצעות בוטוקס. רגע לפני שהמזרק נוגע לכן בפנים כדאי להבין מה החומרים הנמצאים בשוק, מה היתרונות שלהם ומה החסרונות, ולחשוב על כל אלטרנטיבות.

בוטוליניום טוקסין או בשמו המסחרי והמוכר בוטוקס, הוא רעלן המופק מהחיידק קלוסטרידיום בוטוליניום. הרעלן מוזרק לשרירי הפנים במקומות מסוימים ומייצר מעין שיתוק זמני חלקי של סיבי השריר, המונע מהשרירים להתכווץ. אין התכווצויות ולכן אין גם קמטים ולפעמים גם אין בכלל הבעה, אבל לזה נגיע מאוחר יותר.

אבל לא רק בוטוקס מוכר היום. הרפואה גייסה גם את החומצה ההיאלורונית שגם היא יכולה לשמש לטיפול בקמטים, באזורים שונים בפנים. חומצה היאלורונית היא חומר המצוי באופן טבעי בשכבת עור שמתחת לאפידרמיס ובמפרקים. תפקידה לשמור על החוזק והאלסטיות של העור. ככל שאנו מתבגרים היכולת של הגוף לייצר חומצה היאלורונית יורדת ומתחילים להופיע קמטים. המטרה בהזרקה היא למלא את הרקמה שהידלדלה, להעניק נפח באזור בו הוזרקה.

לשני החומרים אפקט דומה לצמצום מראה הקמטים, אבל כל אחד מהם פועל באופן שונה. מה שבטוח שניהם מחייבים תחזוקה והזרקות חוזרות. לא תספיק הזרקה אחת, כיוון שהחומר נספג ונעלם לאט לאט והקמטים חוזרים.

למה בכלל נוצרים קמטים על פנינו ועורנו? העור מורכב משכבה של קולגן. הקולגן שומר על גמישות העור, הלחות ויוצר נפח. ככל שהגיל עולה כך שכבת הקולגן בעורנו קטנה ומופיעים קמטים ומראה דק יותר של העור. הקולגן אחראי גם על מראה שיער בריא, ציפורניים חזקות, ועל גמישות המפרקים. הוא מונע שחיקת סחוסים ויש לו חשיבות גדולה.

הבוטוקס והחומצה ההיאלורונית יוצרים תחושה של נפח לעור ומהווה מעין שכבה נוספת במקום זו שהתדלדלה. חשוב להבין שמלבד להזריק ניתן גם לשמור על עור צעיר באמצעות תזונה נכונה הכוללת קולגן ותוספי מזון. קולגן נמצא גם בקרמים אבל לא הוכיחו במחקרים שהמולקולות חודרות את העור, לעומת זאת ידעו שניתן לשמר את מראה העור על ידי תוספת קולגן במזון (דגים, שמן זית, חלבונים שונים ועוד) או תוספי מזון.

 

טיפול בקמטים: הגיל להתחיל

לפני יותר מעשור הוזרק הבוטוקס הראשון לאזור הקמטים, החליק אותם וייצר לו מתלהבים וחסידים אבל גם מתנגדים. החסידים, ובעיקר הרופאים העוסקים בהזרקה, יטענו שכדאי להתחיל כמה שיותר מוקדם, מהרגע שהופיע הקמט הראשון. ניתן להזריק הגילאים צעירים אבל בדרך כלל לא מתחילים להזריק לפני גיל 30.

המתנגדים ידברו על כך שעדיף לנסות לצמצם את נזקי הגיל על ידי תזונה טובה, שמירה על העור, קרמים וויטמינים שונים. מה שבטוח שלמירה על העור שלנו, כולל תזונה נכונה ותוספי מזון, אין גיל, כדאי ורצוי להתחיל מוקדם ולשמור על עור הפנים מנזקי שמש, לשתות הרבה מים ולשמור על תזונה בריאה.

האם הזרקת חומצה היאלורונית ובוטוקס ממכרת?

בזריקות עצמן של בוטוקס וחומצה היאלורונית אין חומר ממכר או חומר שגורם לנו לדרוש עוד אבל במראה עצמו יש. כאשר מתרגלים לראות פנים חלקות לגמרי, בלי קמטים, למרות שמדובר במראה לא טבעי, מתמכרים. עם כל קמט שמופיע יש רצון לרוץ ולטשטש את המפגע ולשוב ולקבל מראה חלק. יעידו המזריקות הקבועות שרצות להזריק גם כשהחומר עדין מצוי בפנים והוא לא נעלם לגמרי.

גם הפידבקים מהסביבה יכולים להיות “ממכרים” נעים לנו לשמוע שאנחנו נראות צעירות ולכן הריצה למחוק כל קמט. חשוב זכור שגם מחיקת כל הקמטים וניסיון להיראות צעירים מכפי גילנו, יכול להיראות מוזר ולגרור תגובות תמונות.

מה קורה להבעה שלנו?

כמעט כל אחד יכול להיזכר בכוכב טלוויזיה שהצטלם ונראה לנו מוזר. הבעת פניו נראתה מופתעת או משהו מוזר ולא טבעי נשקף לנו מפניו. מומחי טיפול בקמטים בהזרקות יטענו שמדובר במינון גבוה או משהו שלאט לאט מסתדר, אבל שיחות עם נשים שעברו הזרקות יסבירו שברוב המקרים זה קורה, ההבעה משתנה לתקופה.

האם טיפול בקמטים באמצעות הזרקה מסוכן?

כיוון שמדובר בסוג של רעלן הטיפולים הללו לא מאושרים לנשים בהריון ולמעשה גם לנשים המתכננות הריון בקרוב רצוי להימנע מכך.

רב ההזרקות של חומצה היאלורונית ובוטוקס באזור המצח, לטשטוש הקמטים גורמות למבט מופתע. אבל ישנן הזרקות שיוצרות נפילה זמנית של העפעף, או חוסר סימטריה זמני בפנים. איך זה קורה? הבוטוקס פועל על ידי שיתוק חלקי של סיבי בל הוא עלול להתפשט אל מעבר למקום ההזרקה ולגרום לשיתוק או להחלשת שרירים בחלקים אחרים בגוף. נכון שלא מדובר באחוזים גדולים, אבל אלו מקרים מוכרים.

בעקבות הזרקות לאזור העיניים יתכן סיכון של פגיעה זמנית בשרירי העיניים, בעיה שמסתדרת עם הזמן. בעיות נוספות יכולות להיות כאבי ראש שיעברו או שטפי דם במקום ההזרקה, שגם הם יספגו אחר כמה ימים.

לסיום, הנה כמה טיפים איך לשמור על עור הפנים שלנו באופן טבעי: