גודל פונט
בריאות העור

מדוע העור מתייבש?

ככל שחולפות השנים ואנחנו מתבגרים, כך העור שלנו נוטה להתעייף ולהתייבש. מהם הגורמים להזדקנות העור, מדוע יובש הוא אחד הסימנים הראשונים וכיצד מקלים ומטפלים בעור יבש ומגורה?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. יובש הוא אחד מהתסמינים של הזדקנות העור ואופייני מאד בגיל מבוגר. לפני שמטפלים, מומלץ להתייעץ עם רופא עור ולברר שלא מדובר ביובש שנגרם כתוצאה של אלרגיה או מחלה
  2. רצוי להבין מה עלול לגרות את העור, כיצד מים חמים מדי ושימוש בסבון עלול להשפיע ואילו בגדים ללבוש
  3. כדאי גם להכיר את התכשיר החדש פלקסיטול קרם מרגיע לעור מגורה, שמכיל צמחי מרפא ומרגיע את העור תוך 15 דקות

כשהעור מגרד, זו תחושה לא נעימה, אפילו מרגיזה, שיכולה להציק במהלך היום ואפילו לגרום לכם להתעורר באמצע הלילה.

ישנן כמובן סיבות רבות לגרד בעור, אחת מהן יובש בעור אופיינית במיוחד בגיל מבוגר.

מדוע העור מתייבש כשמתבגרים?

עור של תינוק, חלק, רך, נקי מפגמים וסימנים, זו משאת הנפש של רובנו. ולא בכדי. הזדקנות העור היא תופעה ידועה, שמלווה בסימנים רבים: קמטים וקמטוטים, סימנים וכתמים, ירידה בגמישות העור וכן, יובש בעור.

העור נחשב לאבר הגדול ביותר בגוף, ויש לו תפקיד חשוב במיוחד: להגן על הגוף מפני נזקים ולהוות מחסום ושכבת בידוד מפני נזקים שונים: קרינת שמש, אובדן נוזלים, חדירה של מזהמים שונים. תפקיד חשוב נוסף של העור הוא וויסות טמפרטורת הגוף.

בהגנתו על הגוף, העור סופג נזקים רבים ומזדקן בתהליך מואץ. תוסיפו לכך את תנאי החיים שלנו: יובש באוויר שנגרם בגלל קירור וחימום, חשיפה לחלקיקים באוויר, נזקי עישון, שיזוף וחשיפה מוגזמת לשמש וכן רחצה של העור במים ושימוש במיני סבונים – כן, גם אלה מייבשים את העור משום מפחיתים את שכבת השומן הטבעית שבו.

נוסף לכך, עם השנים פוחת בגוף ייצור של חומרים ששומרים על גמישות ומוצקות של העור, כמו קולגן ואלסטין. גם להורמונים יש השפעה על העור: בגיל המעבר, כידוע, מתרחשת ירידה של הפרשת הורמוני המין אסטרוגן והפרוגסטרון, אצל נשים. גם לגברים יש גיל מעבר אם כי קשה יותר לקבוע מתי הוא מתרחש. בכל מקרה, הירידה בהפרשת ההורמונים מאצה גם היא את קצב הזדקנות העור.

כיצד מטפלים?

ראשית, חשוב להבין האם הסיבות לגרד הן יובש והזדקנות של העור, או חלילה מדובר במחלה או אלרגיה. לשם כך, כדאי להתייעץ עם רופא עור וכמובן, לקבל המלצות וטיפול במידת הצורך.

כשמדובר ביובש בעור ולא במחלה, חלילה, אפשר להקל את הגרד באופן עצמי ובעזרת תכשירים ומוצרים קוסמטיים. הנה כמה המלצות שכדאי לסגל:

  • נסו להבין מהם המצבים או החומרים שמגבירים את הגרד וחוסר הנוחות בעור, כמו לבישת בגד מבד סינטטי או מחוספס, שימוש במצעים מבד סינטטי, רחצה במים חמים מדי, שטיפה מרובה של הידיים, חימום או קירור יתר בחדרי הבית, שימוש בסבון או חומרי כביסה וניקוי מסוימים.
  • נסו להפחית לחץ נפשי בחיי היומיום. שחייה, הליכה, יוגה ומדיטציה יכולות לסייע בכך. לחץ ומתח עלולים להגביר את הגרד.
  • הפחיתו את זמן הרחצה שלכם, המעיטו בשטיפת ידיים ככל הניתן והתרחצו רק במים פושרים.
  • השתמשו בקרם לחות איכותי, ורצוי מאד כזה שאינו מכיל חומרי בישום, המכיל תמציות צמחים שמרגיעות עור מגורה ומגרד, כמו “פלקסיטול קרם מרגיע לעור מגורה”.  זהו תכשיר חדש וייחודי, שמפחית את הגרד בתוך 15 דקות.”פלקסיטול קרם מרגיע לעור מגורה” מועשר בתערובת מאוזנת של 3 צמחים: שיח ערבה קנדי, שיבולת שועל ומנטול, שמכילים חומרים בעלי תכונות מרגיעות, בתוספת בסיס הזנת לחות עשירה שמזינה ומרגיעה עור יבש, אדמומי ומגרד.