גודל פונט
Shape

הכירו את ™B-420 – פרוביוטיקה לבקרת משקל

שותף חדש מצטרף לשגרה היומיומית שלנו: חיידק בשם ™B-420. אז מיהו אותו חיידק, ואיך הוא יכול לסייע בירידה במשקל?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
פרוביוטיק SHAPE

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. לחיידקי המעי שלנו יש השפעה על משקל גופינו ועל תהליכים דלקתיים
  2. החיידק הפרוביוטי ™B-420 פועל במערכת העיכול ומגביר את הפרשת ההורמון GLP1 שגורם בין השאר, לתחושת שובע (לפי מחקרים פרה-קליניים)
  3. שילוב של זן פרוביוטי ™B-420 לצד אורח חיים פעיל ותזונה מאוזנת, יכול לתרום להשגה ושמירה על משקל תקין

עד השנים האחרונות פחדנו מחיידקים, ואלו נחשבו לאויב האנושות: יצורים זעירים, בלתי נראים ומסתוריים, שעלולים להביא עלינו מחלות קשות. אבל כשפרופ’ אליה מצ’ניקוף גילה בתחילת המאה העשרים את החיידקים הפרוביוטיים וגם קיבל על הגילוי פרס נובל, התפיסה השתנתה מקצה לקצה. כיום אנחנו יודעים להבדיל בין חיידקים “ידידותיים” לחיידקים “מזיקים”, ומכירים בתועלת העצומה שחיידקים ”טובים” מספקים לנו. 

מחקרים רבים מתנהלים כיום ברחבי העולם בעקבות גילויו של מצ’ניקוף, בזכותם מתגברת ההבנה לגבי חשיבותם של החיידקים הפרוביוטיים לבריאות מערכת העיכול. סוגי החיידקים הנמצאים במערכת העיכול מושפעים מן התפריט וממגוון המזונות שלנו. לאחרונה, הצטרפה תגלית משמחת חדשה, הנוגעת לתרומה החשובה שיש לחיידקים הפרוביוטיים בשמירה על המשקל שלנו.

איך מצב הרוח שלנו והמשקל שלנו קשורים לחיידקי המעי?

במחקרים שהתפרסמו לאחרונה, נמצא כי ישנו קשר בין הרכב החיידקים הנמצאים במעי למשקל הגוף ולמצב הרוח שלנו. מתברר שחיידקים פרוביוטיים משפיעים על הבחירות התזונתיות שאנחנו עושים. במילים אחרות: אנחנו “מצוברחים”? אולי זה לא רק בגלל שהתבטלה לנו חופשה שחיכינו לה, עלינו במשקל? זה לא רק מה שאכלנו, זה קשור גם למעורבות חיידקי מערכת העיכול שלנו.  משום שאנחנו נמצאים תחת השפעתם של יותר ממאה טריליון חיידקים, שמתאכסנים במערכת העיכול שלנו, שם הם משפיעים על רמת התיאבון וגורמים לנו לרצות ולאכול מזונות שנחוצים להישרדותם. באחד המאמרים, שפורסם בכתב העת המדעי ActaPhysiologica, נמצא כי הרצון לאכול מזון עשיר בפחמימות, למשל, בא לספק את הצורך של אותם חיידקי מעיים ידידותיים. 

כיום, ההשערה היא כי למיקרוביום יש השפעה על תחושת הרעב ובקרת השומן, במנגנונים המשוערים הבאים: 

  • כפי הנראה, לחיידקים ישנה יכולת לגרום להפרשת הורמונים התורמים לתחושת השובע
  • ישנן קבוצות חיידקים העלולות לעורר תהליכים שונים, בהם כאלו הגורמים לתהליכים דלקתיים שמעודדים אגירת שומן

כיצד ניתן להשתמש בחיידקים פרוביוטיים להרזיה? 

במחקר התערבותי שנעשה בזן הפרוביוטי ™B-420 חולקו משתתפים (הסובלים מעודף משקל והשמנה) אקראית לשתי קבוצות. האחת, קבוצת הטיפול, אשר קיבלה את הזן הפרוביוטי הנחקר והשנייה קיבלה פלצבו. המחקר נמשך 6 חודשים במהלכו המשתתפים לא ביצעו שינוי באורחות החיים (תזונה ופעילות גופנית). תוצאות המחקר הראו כי נטילה של פרוביוטיקה עם החיידק ™B-420: 

  • הובילה להפחתה ספונטנית של כ-300 קלוריות בצריכת הקלוריות היומית 
  • הובילה לירידה של 1.4 ס”מ בהיקף המותניים 
  • מנעה עלייה במשקל ובמסת השומן 

כיצד פועל החיידק הידידותי ™B-420? 

החיידק ™B-420 ככל הנראה מעלה את הפרשת ההורמון GLP-1 שגורם בין השאר, לתחושת שובע ולכן תורם להפחתה של הצריכה הקלורית. נוסף על כך, מחקרים פרה-קליניים שנעשו העלו את ההשערה שהחיידק מונע אגירת שומן בגוף ובמיוחד מסביב למותניים, משום שהוא מעכב חדירה של רכיבים מעוררי דלקת לזרם הדם. 

ככלל, חיידקים פרוביוטיים מוגדרים כחיידקים חיים, שכאשר הם ניטלים במינונים מתאימים, יש להם השפעה מיטבית על האדם במניעה ובטיפול במצבים בריאותיים. לאחרונה מחקרים רבים מצביעים על יעילות השימוש בפרוביוטיקה, לצורך איזון ושיקום המגוון המיקרוביאלי ולהפחתת תסמינים במערכת העיכול ביניהם: נפיחות בטנית, כבדות ואי-נוחות וכן הפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס ועוד. 

להזין את הגינה המיקרוביאלית

הגוף שלנו מכיל יותר מקילוגרם של חיידקים החיים על העור שלנו, במערכת העיכול ואצל נשים גם בנרתיק ושמם הכולל הוא מיקרוביום. קיים קשר הדדי מועיל ביננו  לבין מיקרוביום המעי.
אנחנו מספקים לחיידקים מזון, מחסה ובית גידול בטוח. בתמורה הם דואגים לכמה דברים שגוף האדם אינו יכול לעשות לבדו. מבין הסוגים הרבים והשונים של החיידקים, חלקם חיוניים בהיבט בריאותי הכולל לבקרת משקל, איזון רמות סוכר, תפקוד חיסוני ועוד.