גודל פונט
נשים

שבוע 28 להריון

כאבי גב בשלב זה של ההריון הם תופעה נפוצה. איך אפשר להקל על הכאב הזה? הצרבת והעצירות חוזרות לבקר, ואת צריכה לחזור לאכול מנות קטנות ולאט. והעובר שלך? הוא גדל ומתפתח וכעת הוא שוקל כ-1,200 גרם

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 2 דקות

מה עובר עלייך?

כאבי גב הם תלונה שכיחה בשלב זה של ההיריון. תופעה נפוצה הנובעת מכובד הבטן וגודלה בשילוב עם ירידה בטונוס שרירי הבטן. תופעות אלה משפיעות באופן משמעותי על היציבה וגורמות לשינויים מבניים זמניים בעמוד השדרה. ניתן להקל על כאב זה באמצעות מנוחה על מזרון קשיח, תרגילים מודרכים, ומתיחה קלה של השרירים. עם זאת, חשוב לציין בהקשר זה כי כאב גב המתפשט אל עבר הבטן ומלווה בהתקשות של הרחם (ניתן לשים את היד על הבטן ולהרגיש) הוא סממן לצירים ודורש התייחסות.

מה עובר על העובר שלך?

מבחינת העובר – הערכת המשקל המשוערת לפי עקומות גדילה של עוברים בישראל היא סביב 1200 גרם. כמובן שזה רק משקל מוערך, והמשקל משתנה בין עוברים זכרים לעוברות ממין נקבה, (זכרים גדולים יותר) וכן בהתאם לנתונים הגנטיים ועוד.

תזונה בהיריון

אוכלים: משהו קטן נגד הצרבת

“חברות ותיקות” – צרבת ועצירות – חוזרות לבקר. הורמון הפרוגסטרון גורם להרפיית שרירים בגוף, ויחד איתם גם שרירי מערכת העיכול. הרפיה זו, יחד עם ה”צפיפות” בבטן שלך, גורמת לעיכול איטי. הרפיה של השסתום שבין הקיבה והוושט מאפשרת לחומצות הקיבה לעלות לוושט, ולגרום לצרבת. את מרגישה בעצמך שגודל הארוחות קטן, כי פשוט אין מקום, ואם “הגזמת” בכמות, את מיד חשה בצרבת.

אז איך מקלים על הצרבות?

  • אכלי מנות קטנות לעתים קרובות, כלומר העדיפי 3 ארוחות עיקריות מוקטנות וביניהן עוד 3-2 ארוחות ביניים.
  • אכלי לאט ולעסי היטב – תמיד נכון ויותר בריא.
  • הפרידי בין שתייה ואכילה, בכך תקטיני את נפח הארוחה – אולם שימי לב לא להקטין בכך את סך השתייה היומית.
  • בדקי מה גורם לך יותר צרבת: ירקות/פירות טריים או מיצים, תבלינים חריפים, מזון שמן ומטוגן, ופשוט המעיטי בו או הימנעי ממנו.
  • הקדימי לאכול את ארוחת הערב, בייחוד אם את סובלת יותר מצרבות בלילה.
  • הימנעי ממזונות המרפים את השסתום של הקיבה כמו מנטה, נענע וקפאין.

לחצי לקבלת מידע על כל שבועות ההריון לפי שלישים.