גודל פונט
נשים

קולגן וחומצה היאלורונית: תוספי התזונה ששומרים על העור שלנו

התרגלנו למרוח ולהזריק אותם, עכשיו נתחיל להתרגל להשתמש בהם בבליעה כתוסף תזונה. המחקרים מוכיחים: זו הדרך היעילה ביותר להחזיר לעור שלנו ברק, רעננות ומראה חלק וצעיר. קולגן וחומצה היאלורונית – הדור הבא!

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 4 דקות
קולגן וחומצה היאלורונית

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. נוטרי-קוסמטיקה הוא טרנד חדש בישראל. הביטוי מכיל שתי מילים: נוטרי (nutrition) כלומר – תזונתי, וקוסמטיקה. מדובר בתוספי תזונה שמשפיעים על שינוי אסתטי בעור, בשיער ובציפורניים.
  2. ניתן כיום להשתמש בתוספי תזונה המכילים קולגן וחומצה היאלורונית, שהם שני חומרים שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי, אך ייצורם פוחת כחלק מתהליך ההתבגרות.
  3. בשנים האחרונות פותח תוסף תזונה חדשני בשם Verisol המכיל קולגן שנספג בצורה מיטבית במערכת העיכול ומגיע באמצעות הדם לשכבות העור העמוקות, בזכות תהליך פירוק פטנטי וייחודי. נטילת קולגן Verisol מעודדת את תאי העור לייצר קולגן חדש בקצב מהיר יותר.

נוטרי-קוסמטיקה הוא המושג החדש שכולנו צריכות, וצריכים, להתחיל לשנן. מדובר בטרנד שאמנם הוא חדש בישראל, אבל מקובל מאד בארצות הברית ובאירופה. הביטוי מכיל שתי מילים: נוטרי (nutrition) כלומר – תזונתי, וקוסמטיקה – מושג שמן הסתם אין צורך להסביר. כלומר, מדובר על חומרים הניטלים דרך הפה, כתוספי תזונה, מתוך מטרה להשפיע על שינוי אסתטי מבפנים, בעור, בשיער ובציפורניים. בין השאר, ניתן ליטול תוספי תזונה המכילים קולגן וחומצה היאלורונית, שהם שני חומרים שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי, אך ייצורם פוחת ככל שעוברות השנים.

 

אנחנו רגילות, ורגילים, למרוח קרמים שמועשרים בקולגן ובחומצה היאלורונית כחלק משגרת הטיפוח שלנו, חלקנו גם משתמשים בהם כהזרקות לפנים, למילוי ולהשטחת קמטים. רק שישנן כמה בעיות קטנות: הזרקות הן עניין כואב, יקר וזמני. יש צורך לחזור על הפעולה אחת לכמה חודשים. מריחת קרמים, עשירים ונחקרים ככל שיהיו, היא בעלת השפעה מוגבלת על העור.

 

לשמחתנו המחקר המדעי חושף תגליות שמשנות ומייעלות את שגרת הטיפוח שלנו. מעכשיו, נתחיל להתרגל לטיפוח פנימי, במקום חיצוני.

מהו קולגן ומדוע בכלל צריך אותו?

קולגן הוא חלבון שמהווה כ-30% מכלל החלבונים שיש לנו בגוף, וכ-6% ממשקלו של הגוף. קולגן משמש כמרכיב עיקרי של רקמת החיבור בגוף והוא חיוני לחוזקו של העור, של השיער, הציפורניים, הסחוסים ומספר לא מבוטל של רקמות נוספות. אלא שככל שחולפות השנים ייצורו פוחת. התמעטות הקולגן מתבטאת הן מבחינה בריאותית, והן מבחינה אסתטית.

 

בין השאר, קולגן ממצק את העור וככל שכמות החלבון פוחתת העור נעשה רפוי, ונוצרים בו קמטים וקמטוטים. הדבר ניכר במיוחד בסביבת הלסת והלחיים. נוסף על כך, העור מאבד את הברק, הרעננות והחיוניות שלו.

מהי חומצה היאלורונית ומדוע בכלל צריך אותה?

כמו קולגן, חומצה היאלורונית מיוצרת ונמצאת באופן טבעי בגוף שלנו. בעור, בסחוסים, בעצבים ואפילו במערכת החיסון. יש לנו בגוף, בממוצע, כ-15 גרם חומצה היאלורונית, כמחצית מכמות החומצה ההיאלורונית נמצאת בעור.

אחד מתפקידיה העיקריים של החומצה ההיאלורונית הוא שמירה על נפח העור ועל הלחות שבו, בזכות יכולתה לספוח מים בכמויות גדולות, פי 1,000 ממשקלה. אגירת הנוזלים היא ששומרת על לחות העור וביחד עם קולגן מקנה לו את גמישותו וממצקת אותו.

 

כמו קולגן, גם ייצור של חומצה היאלורונית מתמעט כחלק מתהליך ההתבגרות. הירידה בייצור החומצה משפיעה מבחינה בריאותית ואסתטית. התוצאה ניכרת בעור בכלל, ובקרבת העיניים בפרט. וכך, הירידה בלחות ובנפח העור מזרזת גם היא את הופעתם של קמטים וקמטוטים התורמים למראה עייף ומבוגר.

מדוע כדי ליטול תוספי תזונה המכילים קולגן וחומצה היאלורונית?

נכון, לא ניתן לעצור את תהליכי ההזדקנות של העור, אבל אפשר בהחלט לעכב אותם. כך עולה מסקירת מחקרים מדעיים, בהם התקבלו תוצאות המוכיחות כי נטילה של תוספי תזונה המכילים קולגן וחומצה היאלורונית מסייעים בריפוי פצעים ומאטים את הזדקנות העור, הן לטווח קצר והן לטווח ארוך. במחקרים מסוימים נצפה כי נטילה של תוספי קולגן וחומצה היאלורונית העלתה את גמישות העור ואת הלחות שבו, וכי התוצאות נשמרות גם לאחר כ-6 שבועות לאחר הפסקת נטילת התוספים.

 

בשנים האחרונות פותח תוסף תזונה חדשני בשם Verisol המכיל קולגן, שנספג בצורה מיטבית במערכת העיכול ומגיע באמצעות הדם לשכבות העור העמוקות, בזכות תהליך פירוק פטנטי וייחודי. המאפשר. נטילה של קולגן Verisol אף מעודדת את תאי העור לייצר קולגן חדש בקצב מהיר יותר. במחקר שנערך על Verisol, בו השתתפו 114 נשים בגילאים 45-65 שהתבקשו ליטול תוספי תזונה (במינון של 2.5 גרם קולגן Verisol) מדי יום במשך 8 שבועות, נצפה שיפור ניכר ברמות הקולגן בעור והפחתה משמעותית של כמות ועומק הקמטים והקמטוטים באזור העיניים. במחקר נוסף, בו השתתפו נשים מגיל 35 ומעלה נצפתה השפעה חיובית על גמישות העור ומאפיינים נוספים.

מלבד נטילה של תוספי תזונה המכילים קולגן וחומצה היאלרונית נחוץ, כמובן, להגן על העור מפני קרינת השמש, להימנע משהייה ממושכת בשמש, למרוח מסנני קרינה, לחבוש כובע וכדומה, בהתאם להמלצות הרפואיות. כמו כן, מומלץ להמשיך ולטפח את העור באמצעות קרמים שישמרו על לחות העור.