גודל פונט
בריאות העור

כיצד שומרים על כפות הידיים?

כפות הידיים נוטות להיפגע מתנאי הסביבה ומזג האוויר ובמיוחד בחורף. רוצים לשמור כפות הידיים ועל העור בכלל מפני היובש של עונת הגשמים? קבלו צרור עצות

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. כפות הידיים חשופות בקיץ לקרינה השמש, ובחורף לקור ולסביבה רטובה, לכן טיפוח כפות הידיים חשוב בכל עונות השנה
  2. ההמלצה היא להוסיף לחות לעור, ובמיוחד לעור כפות הידיים, לאחר כל מגע עם מים ו/או סבון
  3. מומלץ לבחור בקרם ידיים טיפולי איכותי שמעניק לחות רבה ומשקם את העור

כפות הידיים הן כרטיס הביקור שלנו, נעות במרווח שבין מרכז הגוף לבין הסביבה, נותנות, לוקחות, “מדברות”, כותבות או מושטות לשלום. לכפות הידיים יש משמעות בתקשורת עם הסביבה, ומכאן חשיבותן ביצירת התדמית האישית. מלבד זאת, הן מעניקות כל כך הרבה החל ממגע, חיבוקים ואמירת שלום ועד דאגה לבישול ולהכנת אוכל.

כפות הידיים חשופות בקיץ לקרינה השמש, ובחורף לקור, ולסביבה רטובה, לכן טיפוח כפות הידיים חשוב בכל עונות השנה. ואולם דווקא בחורף כפות הידיים פגיעות יותר בגלל רגישותו של העור לטמפרטורות נמוכות, לאוויר היבש וחסר הלחות האופייני לעונה זו, הרוחות הצוננות והיבשות, והיובש שנוצר בחסות המזגנים והתנורים הביתיים. כל אלה יוצרים  תנאי סביבה שפוגעים בשכבה ה השומרת על עורנו. כתוצאה מכך סובלות שכבות העור העמוקות יותר מאובדן לחות. התוצאה הנראית לעין היא עור יבש מאוד, אדום, מכווץ ומגורה. התחושה המתלווה לכך היא אי נוחות, עקצוץ וגירוי עד כאב, המובילה לגרד ולסדקים בעור. במקרים קיצוניים של עור יבש מאוד וגרד עז, עלול להתפתח אפילו זיהום משני.

גם הפנים חשופות יותר מאברי הגוף האחרים, ולכן הפנים וכפות הידיים הן האברים הראשונים  להיפגע מתנאי הסביבה. ובעיקר בקרב ילדים ומבוגרים הנוטים בדרך כלל לרגישות וליובש בעור, וביניהם אלה הסובלים מ”אטופיק דרמטיטיס”.

כיצד אפשר להיטיב עם עור יבש?

  • בעזרת מספר צעדים פשוטים, ניתן לצמצם למינימום את אי הנוחות ולהיטיב עם העור:
  • הוסיפו לחות לעורכם, ובמיוחד לעור כפות הידיים, לאחר כל מגע עם מים ו/או סבון.שטיפת ידיים חשובה כי היא מונעת העברת זיהומים ומחלות אבל חשוב לשטוף נכון – מומלץ להרטיב את הידיים מעט, להעדיף מים חמימים, לבחור סבון עדין ובעיקר לנגב היטב ובעדינות. כדאי למרוח קרם מיד אחר המקלחת או שטיפת הידיים.
  • שמרו שפופרת קרם בהישג יד, בתיק האישי או על שולחן העבודה ומרחו קרם לעיתים  מזומנות. מומלץ לבחור בקרם ידיים טיפולי איכותי שמעניק לחות רבה ומשקם את העור. מריחה שיטתית של קרם ידיים, שלוש פעמים ביום לפחות, תסייע במניעת פגיעה בעור ותשמור על בריאותו ועל מראהו המטופח.
  • כמות רבה של מים וסבון שבאה במגע רצוף עם הגוף בזמן המקלחת למשל, עלולה לגרום לייבוש יתר של העור. רצוי, על כן, לקצר את משכן של מקלחות ואמבטיות הנמשכות למעלה מחמש דקות. העדיפו מים פושרים על מים חמים, וצמצמו את השימוש בסבון ככל האפשר. כתחליף אפשר להשתמש בתרחיצים המועשרים בקרם לחות.
  • בסיום המקלחת, מומלץ לספוג במהירות את עודפי המים מהגוף ולהימנע ככל האפשר משפשוף במגבת. לאחר הרחצה כדאי למרוח קרם לחות באזורים הרגישים ליובש, ולהימנע מתכשירים המכילים אלכוהול.
  • בחורף, לבשו כפפות מחממות מבד נעים שישמרו על ידכם מפני הקור והיובש.

 

 

מתי חשוב במיוחד למרוח קרם ידיים?

  • לאחר שטיפת כלים.
  • לאחר מקלחת.
  • בבוקר, לפני יציאה לעבודה.
  • בלילה, לפני שהולכים לישון.

ומתי עוד? בכל פעם שהידיים מבקשות, כלומר כשיש תחושה לא נעימה של יובש בידיים. אם העור עדיין ‘צמא’ ללחות, כדאי לחזוררר שנית על המריחה.

כשעור הידיים מאד יבש ניתן למרוח את העור בקרם איכותי בלילה לפני השינה, וללבוש כפפות כותנה דקות.

איך בוחרים קרם ידיים?

קרם ידיים חשוב לפחות כמו קרם פנים, חפשו חברה מוכרת ואמינה. רשימת החומרים על קרם ידיים ארוכה ולא תמיד מובנת. חפשו ויטמין E  ואוריאה – חומר המצוי בעור באופן טבעי, שתפקידו לספוח מים ולשמר אותם בתוך שכבת האפידרמיס. על ידי כך הוא מסייע להתחדשות העור ועוזר בהרגעת גירוים. הוא בעל תכונות נוגדות גרד ואנטי בקטריאליות, ולכן עוזר גם במניעת זיהומים.