גודל פונט
Shape

האתגר: לשמור על ההישגים לאחר ירידה במשקל

כ-20% מאלו שירדו במשקל מצליחים לשמור על ההישג ולא לעלות את הקילוגרמים המיותרים. אם גם אתם ירדתם במשקל, מרגישים נהדר ורוצים להיחלץ מהסטטיסטיקה המייאשת, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 4 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. ישנן לא מעט סיבות שגורמות לעלייה במשקל לאחר ירידה מוצלחת, רובן ככולן קשורות לציפיות לא ריאליות בנוגע לדיאטה ולהרגשת חסך המתלווה אליה.
  2. שינוי בהרגלי התזונה ופעילות גופנית הן חלק מן ההמלצות המוכרות לשמירה על ההישגים.
  3. נטילה של תכשיר פרוביוטי המכיל את החיידק B-420™ ביחד עם סיבים מתקדמים הוא פתרון יעיל וחדשני שיכול לסייע ולהקל על התהליך.

את רוב הסיבות לעלייה חזרה במשקל את בטח כבר מכירה אבל הפעם נחדש לך – הכירי את החיידק הפרוביוטי  B-420™ שיכול לסייע לך להיות בצד המשמח של הסטטיסטיקה.

מה גורם לאנשים לעלות במשקל בחזרה אחרי ירידה כל כך מוצלחת?

ישנן לא מעט סיבות, רובן ככולן קשורות לציפיות לא ריאליות בנוגע לדיאטה ולהרגשת חסך המתלווה אליה

  1. דיאטות מגבילות: אל תרעיבי את עצמך! מחקרים הראו כי דיאטות מגבילות אינן יעילות לירידה במשקל לטווח הארוך וכן עלולות לפגוע בבריאותך הגופנית והנפשית ולהעלות את רמות הסטרס.במספר מחקרים נמצא כי דיאטה מוגבלת מאוד בקלוריות גורמת לדברים הבאים:
  • מאטה את קצב חילוף החומרים ב-23%. אחת הסיבות לירידה בחילוף החומרים היא הפגיעה במסת השרירים שמשפיעה מאוד על שריפת הקלוריות היומית. יתרה מכך, דיאטה כזו משנה את הבקרה של הורמוני הרעב והשובע.
  • דיאטה מגבילה גורמת לירידה ברמות הלפטין – המכונה “הורמון השובע” ומעלה את רמות הגרלין – המכונה “הורמון הרעב”. ההורמון לפטין מופרש מתאי השומן ביחס ישר לגודלה של רקמת השומן וגורם לתחושת שובע, גרלין מופרש מהקיבה כאשר היא “ריקה”. לכן בדיאטות “כסאח” רמות הלפטין יורדות ורמות הגרלין עולות – זו אחת הסיבות שעולים במשקל לאחר דיאטות הרעבה.
  1. תפישה שגויה: כאשר מתייחסים לדיאטה כאל “זבנג וגמרנו” במקום כאל דרך חיים שתלווה אותך לזמן ארוך, ישנו סיכוי גבוה לעלות במשקל בחזרה. צריך להבין שעל מנת לרדת במשקל ולשמור על המשקל החדש צריך להקפיד על אורח חיים בריא לאורך זמן. דיאטה שעושים לתקופה מסוימת ולאחריה חוזרים להרגלים הישנים תגרום מין הסתם לעליה חוזרת במשקל.
  2. מחסור בהרגלים קבועים: מרבית הדיאטות מתבססות על כוח רצון ולא על הרגלי בריאות, שניתן לאמץ ולשלב במהלך החיים. דיאטות מתמקדות בחוקים וכללים, אסור ומותר במקום בשינוי אורחות חיים, חוקים אלו לא פעם מדכאים ומעודדים עליה במשקל.

 

הישן והטוב – המלצות ידועות ומוכרות שממשיכות לעבוד

להלן מספר טיפים שיסייעו לך להיות חלק מאותם אנשים שמצליחים לשמור על ההישגים שלהם

  1. פעילות גופנית– בתדירות גבוהה, פעילות גופנית מסייעת רבות בשמירה על המשקל החדש. היא גם שורפת קלוריות וגם מעלה את קצב חילוף החומרים. שניהם פקטורים חשובים בשמירה על המשקל. מחקרים מצאו כי אנשים שירדו במשקל וביצעו 200 דקות של פעילות גופנית בשבוע (במילים פשוטות 30 דקות ביום) הצליחו לשמור על המשקל החדש.
  2. מים מסייעים לשמירה על המשקל, שכן הם תורמים לתחושת מלאות ושובע ובכך גורמים לצריכה מופחתת של קלוריות. באחד המחקרים נמצא, כי אנשים ששתו מים בתחילת הארוחה הפחיתו את צריכת הקלוריות שלהם ב – 13% בהשוואה לאלו שלא שתו.
  3. ירקות – כולנו מכירים את היתרונות הבריאותיים של ירקות, הם עשירים בוויטמינים ובמינרלים שחשובים לבריאות הגוף, כמו כן עשירים בסיבים תזונתיים שתורמים לתחושת שובע. כמו כן, הם דלים בקלוריות ולכן ניתן לאכול מהם מנות גדולות.
  4. שינויים קטניםככל שמדובר בשינויים ריאליים באורח החיים – כאמור, אחת הסיבות שדיאטות נכשלות היא בגלל כללים וחוקים שלא עולים בקנה אחד עם המציאות. דיאטות כאלו גורמות לתסכול, לתחושת חסך ומיד כשהן מסתיימות ישנו פיצוי באכילה על אותה תקופה מגבילה. לכן, מומלץ לאמץ שינויים קטנים ומציאותיים בהרגלי החיים המותאמים לך אישית ושיסייעו להקפיד על אורח חיים בריא ועל שמירה על המשקל החדש.

באנו לחדש לך – המלצות חדשות ומסקרנות

  1. פרוביוטיקה הוסיפי אותה לשגרת היום יום שלך. לאחרונה אנו מבינים כי קיים קשר בין חיידקי המעי להשמנה. המנגנון שבו חיידקי המעי משפיעים על מצבים מטבוליים מכונה תיאוריית הרעילות המטבולית. הרכב תקין של חיידקי מעי מונע מחומרים דלקתיים בגוף להשפיע על צבירת שומן ועל עמידות לאינסולין, על עלייה במשקל ועל סוכרת.
    אחד הזנים שנמצא במחקרים בעל השפעה על חומרים אלו הוא הזן הפרוביוטי  B-420™. הוא מונע כניסה של חומרים דלקתיים לגוף, מפחית צריכת קלוריות, גורם להפחתה במסת השומן ובהיקף המותניים ובכל מסייע לשמירה על המשקל החדש.
  1. סיבים תזונתיים יש להם יתרונות רבים כאשר הם משולבים במהלך דיאטה לירידה במשקל. הם תורמים לתחושת השובע, מסייעים לבעיות עצירות שמתלווה לא פעם לתהליך הירידה במשקל, ומעבר לכך, מאזנים רמות בשומנים בדם, רמות הגלוקוז ועוד. חשוב לשלב סיבים מתקדמים המכילים בנוסף גם פרוביוטיקה. השילוב של השניים נקרא סינביוטיקה: שילוב זה מאפשר אפקט סינרגטי המשפר את שגשוגם והישרדותם של חיידקי המעי.
  2. שינה טובה ואיכותית תורמת גם היא לשמירה על המשקל החדש. מסתבר ששינה לא מספקת גורמת לעליה ברמות ההורמון גרלין שמכונה גם הורמון הרעב ומאידך, גורמת לרמות נמוכות של הורמון לפטין המכונה הורמון השובע. מעבר לכימיה, אנשים שישנים מעט, עייפים מכדי לבצע פעילות גופנית או אפילו להכין ארוחה בריאותית ומסתפקים בנשנושים או במזון מהיר.
  3. חלבונים תורמים לתחושת מלאות ושובע, ובכך מסייעים בשמירה על המשקל החדש. מעבר לכך, חלבונים מעלים רמות הורמונים שאחראים על תחושת שובע ומאידך, מפחיתים רמות הורמונים שגורמים לתחושת רעב.
  4. אכילה מודעת כזו שגורמת לך להקשיב לרעב ולשובע, כרוכה באכילה איטית, ללא הסחות דעת, שמשלבת הנאה מהאוכל ומהארומה שלו. אם תאכלי כך, יש סיכוי גבוה שתפסיקי לאכול כשאת שבעה, ללא צורך לספור קלוריות כל הזמן.