גודל פונט

אורח חיים בריא – איך מכניסים את זה לחיי היום יום שלנו?

החלטתם שממחר מתחילים עוד דיאטה? מבטיחים לעצמכם שהיום בערב תצאו לריצה? כדי לעשות שינוי אמיתי צריך לאמץ אורח חיים בריא המקדם את הבריאות הגופנית והנפשית שלנו

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. אורח חיים בריא הוא שילוב הוליסטי של גוף ונפש המשפיעים אחד על השני
  2. הרגלים המקדמים אורח חיים בריא משלבים בתוכם צריכת מזון איכותי ובריא, הפחתת רכיבים מזיקים, ארוחות מתונות ומאוזנות, פעילות גופנית, שינה טובה, הפחתת מתחים ועוד
  3. כדי לחיות חיים בריאים יש לבצע שינויים ארוכי טווח בהרגלים שלנו, זו לא משימה חד פעמית. עם זאת, גם לשינויים קטנים והדרגתיים ישנה השפעה גדולה על איכות החיים שלנו, על מניעת מחלות והארכת תוחלת החיים הבריאים

אורח חיים בריא מה זה אומר?
 

אורח חיים בריא הוא מושג ששומעים הרבה, אבל לא תמיד ברור מה זה בדיוק ואיך מיישמים אותו בחיי היום יום. בפועל מדובר בשילוב גורמים המקדמים את בריאותנו: תזונה נכונה- מה אנחנו מכניסים לגוף, צורת האכילה, הפעילות הגופנית שלנו, ובריאות נפשית- הפחתת לחצים, שינה טובה ועוד.

כדאי לדעת שההשפעה של אורח חיים בריא, מעבר להרגשה הטובה ושיפור במדדים בריאותיים, היא גם במניעת מחלות כרוניות, הארכת תוחלת החיים ואפילו הארכת שנות החיים הבריאות, ז”א השנים שנוסיף לחיות ללא הופעת מחלות כרוניות.

אז איך מתחילים ליישם את זה?

לפני הכל מתחילים בקבלת החלטה לשנות. אל תחכו לזמן המתאים ביותר. אם תחכו – סביר להניח שהוא פשוט לא יגיע. לאחר שהחלטתם הציבו לעצמכם מטרות ריאליות, כולל יעדי ביניים. כך קל יותר להתמיד ולסמן ניצחונות קטנים בדרך.

תזונה נכונה ואורח חיים בריא

מה השינויים שמומלץ לעשות כדי לקדם אורח חיים בריא? 

  • אכילת מזונות בעלי עושר תזונתי: ירקות ופירות במגוון סוגים ובמגוון צבעים, קטניות, דגנים מלאים וחלבונים רזים שיעשירו את התפריט בויטמיניםומינרלים, בסיבים ובנוגדי חמצון.
     
  • הפחתת מזונות מעובדים בעלי תכולה גבוהה של סוכר, מלח ושומנים מזיקים.
  • שינויים בהרכב הארוחה: שילוב של מזונות משלוש קבוצות עיקריות- ירקות, חלבונים: עוף, דגים ,טופו, גבינות רזות, ביצים וכו’ ודגנים מלאים כמו לחם מלא, גריסים, שיבולת שועל ועוד.
  • נשנושים בריאים: מה מנשנשים? כאן הרבה פעמים מגיעות הנפילות שמקלקלות את מה שהשגנו. לכן, חשוב להתכונן גם לזה ע”י הכנה מראש של נשנושים בריאים, שיהיו זמינים לנו כשנצטרך: אגוזים או שקדים בכמות אישית, ירקות ופירות חתוכים, כדורי תמרים, יוגורט, אדממה או חטיף בריאות ביתי

טיפים נוספים לאימוץ אורח חיים בריא:

פעילות גופנית: חשוב שתמצאו סוג ספורט שתאהבו ותוכלו להתחבר אליו וכך להתמיד בו. למי שאינו חובב ספורט ניתן לצבור צעדים לאורך היום. ההמלצה היא להגיע ל-10,000 צעדים ביום.

· אכילה מודעת: כמה פעמים אכלתם יותר מדי או סתם חטפתם משהו בלי לשים לב ואחר כך התחרטתם? כדי למנוע עליה במשקל ואכילה מיותרת חשוב לשים לב לכל מה שנכנס לפה. לכן חשוב להיות מודעים וקשובים ולהקדיש לאוכל את תשומת הלב הראויה. לדוגמא: ישיבה ליד שולחן בכל פעם שאוכלים, אכילה ללא מסכים והתרכזות במזון עצמו.

· שתיה: רצוי להרבות במים ולהגיע לכ-2 ליטר ביום. ניתן לגוון עם תה ירוק וחליטות עם עשבי תיבול שונים. כדאי להימנע משתיה מתוקה ומצריכת אלכוהול מוגזמת.

· שינה טובה: רצוי לפחות שבע שעות שינה כדי להבטיח קיום תהליכים חשובים המתרחשים בזמן השינה, כולל אפילו מניעת הסיכון להשמנה וסוכרת.

· גישה חיובית: מהם הדברים (חוץ מאוכל) שגורמים לכם לסיפוק והנאה? מה יעזור לכם גם ליהנות מהדרך? ומה אפשר לעשות כדי להירגע כשאתם בלחץ?

· הימנעות מעישון

לסיום, גם אם זה נשמע הרבה אל דאגה דווקא שינויים קטנים ומדורגים הם אלו שיעזרו לנו להגיע בצורה בטוחה ונכונה להשגת המטרות שלנו.