גודל פונט
פורמולות מיוחדות

כיצד ניתן לנסות למנוע בעיות בבלוטת הערמונית

גברים רבים סובלים מבעיה בבלוטת הערמונית (פרוסטטה), לאחר גיל 40. מחקרים רבים מאשרים שנטילת מוצרים טבעיים עשויה לעצור את התהליך ולהוריד את הסיכון

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
בעיות בבלוטת הערמונית

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. גיל המעבר אצל גברים (אנדרופאוז), הוא אחד הנושאים הנחקרים ביותר כיום, מתוך כוונה להבין מבחינה רפואית את השינויים הפוקדים גברים עם השנים
  2. בעיות והפרעות בבלוטת הערמונית (פרוסטטה), היא תופעה המתפתחת בהדרגה אצל בגלל שינויים הורמונליים
  3. מחקרים רבים מאשרים שנטילת מוצרים טבעיים בשלבים הראשונים של הבעיה יכולה לעצור את התהליך ולהפחית באופן משמעותי את התסמינים

אמנם עדיין לא קם ענף רפואי המטפל בגברים בלבד, ואולם כיום הולכת ומתפתחת המודעות לצורכי הבריאות המיוחדים לגברים ולבעיות האופייניות להם. נושא גיל המעבר אצל גברים (אנדרופאוז), למשל, נחקר עכשיו בהרחבה והעולם הרפואי מתחיל להבין את השינויים ההורמונליים, הפיזיולוגיים והכימיים הפוקדים גברים עם השנים.

בעיות והפרעות בתפקוד בלוטת הערמונית (פרוסטטה), כגון בלוטת ערמונית מוגדלת היא תופעה המתפתחת בהדרגה אצל גברים לאחר גיל 40 בדרך כלל, בגלל שינויים הורמונליים. בלוטת הערמונית, הנמצאת סביב צינור השתן, עלולה לגדול בצורה איטית שחוסמת בהדרגה את מעבר השתן. החסימה המכנית הזו עלולה לגרום לקשיים בהטלת שתן ובהתרוקנות שלפוחית השתן,  להשתנה תכופה ובלתי מושלמת, להיחלשות זרם השתן, לכאבים בזמן מתן שתן, לדלקות בדרכי השתן ולכאבים בבטן התחתונה.

החוקרים משערים שהסיבה להופעת בעיה זו היא פעילות בלתי סדירה של הורמון המין הגברי טסטוסטרון וניגזרותיו השונות. עיקר המחקר מתייחס לנגזרת הפעילה DHT.

על פי הנתונים הסטטיסטיים אחד מתשעה גברים עלול להיות מאובחן  כחולה בסרטן הערמונית, אבל רק גברים מעטים עוברים בדיקה ידנית ובדיקת דם לגילוי מוקדם של המחלה. עוד מתברר, כי שיעורי התמותה מסרטן הערמונית  גדלו בחמש השנים האחרונות לפי 2 משיעורי התמותה מסרטן השד.

תשובה חיובית אחת או יותר לשאלות הבאות עשויה לעזור בכך:

  • האם כמות השתן שהטלת נראית לך נמוכה מהרגיל?
  • האם יש לך בעיה לרוקן באופן מלא את שלפוחית השתן?
  • האם יש לך טפטוף לאחר מתן שתן?
  • האם מתעורר בך הצורך להטיל שתן תוך פחות משעתיים  מהטלת השתן האחרונה?
  • האם אתה חש באי-נוחות ובדחיפות כאשר אתה צריך להטיל שתן?
  • האם אתה נמנע משתיית נוזלים לפני השינה מחשש שתיאלץ לקום בלילה?
  • האם אתה קם לעתים תכופות באמצע הלילה כדי להטיל שתן?
  • האם אתה מרגיש לעתים תכופות ששלפוחית השתן לא התרוקנה במלואה לאחר הטלת השתן?

 

כיצד ניתן לנסות למנוע בעיות בבלוטת הערמונית?

החדשות הטובות הן, שמניעה, גילוי מוקדם וטיפול מידי עשויים למנוע את מרבית הבעיות והמחלות בבלוטת הערמונית. מחקרים רבים מאשרים שנטילת מוצרים טבעיים בשלבים הראשונים של הבעיה יכולה לעצור את התהליך ולהפחית באופן משמעותי את התסמינים.

התכשירים הטבעיים שעשויים לסייע:

דקל ננסי (סאו פלמטו):  מומחי בריאות רבים מכירים בתועלת הרבה המצויה בפרי הדקל הננסי,  לטיפול ולמניעה של בלוטת ערמונית מוגדלת. טווח הפעילות של צמח זה הוא רחב ביותר ונותן מענה נאות הן לאיזון ההורמונלי והן להפחתת תסמינים כמו השתנת לילה, הפרעות במתן שתן ועוד.

ליקופן: נוגד חמצון (אנטיאוקסידנט) רב עוצמה, חומר הצבע האדום שיש בעגבניות ופירות וירקות נוספים. מחקרים רבים הראו שככל שצורכים יותר ליקופן בדיאטה, הסיכון להתפתחות בעיות בבלוטת הערמונית הולך ויורד וכן כי שימוש לאורך זמן בליקופן עשוי להפחית את הסיכון לסיבוכים.

בטא סיטוסטרול: רכיב דמוי  שמקורו בסויה והתגלה בשנים האחרונות. כיום החומר נבדק במספר מחקרים לגבי יכולתו של הבטא סיטוסטרול למנוע סרטן ולהגן מפני מחלות לב.
המלצות נוספות למניעה ולהקלה על תופעות הקשורות בבלוטת הערמונית הינן:

  • שתייה מרובה של מים.
  • אכילה מרובה של מאכלי סויה וארוחות עשירות בעגבניות.
  • הפחתת כמות השומנים הרוויים בתפריט.
  • ניהול חיי מין פעילים אך מתונים.