גודל פונט
נשים

סטיילינג בהריון: את הכי יפה כשנוח לך

שוב אין לך מה ללבוש, אלא שהפעם – יש לך את כל הסיבות הנכונות לצאת לשופינג כדי לארגן לעצמך מלתחה שתשרת אותך בחודשים הבאים. הסטייליסטית שני זוהר, אמא טרייה לילד ראשון, ממליצה

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
סטיילינג בהריון: את הכי יפה כשנוח לך – אלטמן

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. בשליש הראשון להריון, כדאי לך ללבוש שמלות גלביה ולהעדיף בדי פשתן וג'ינס, בפרט אם את רוצה עדיין להסתיר את הריונך ולמנוע שמועות וניחושים
  2. בשליש השני להריון כבר אי אפשר להסתיר, וזה הרגע לשקול רכישה – מוצדקת ביותר – של בגדים חדשים, בדגש על בגדי מטרניטי
  3. בשליש השלישי תלבשי מה שבא לך, כל עוד זה לא לוחץ, מטריד, מגרד או מעיק. ואל תשכחי להתארגן על כמה זוגות נעליים במידה גדולה יותר

עוד רגע זה קורה, אולי כבר קרה: הג’ינס לא נסגרים, שמלת המיני “התכווצה” וחושפת יותר משאת מוכנה לחשוף, וכל החולצות שלך פתאום צמודות. את צריכה לצאת לעבודה או לאירוע אבל הפעם – באמת כבר אין לך מה ללבוש. אבל רגע, לפני שאת מאפסנת את המלתחה שלך עמוק בארון ומסתגרת בבית עם טרנינג, הנה כמה טיפים והמלצות איך לארגן מחדש את מה שיש לך כדי שיתאים לבטן הגדלה, ובאיזה שופינג כדאי להשקיע כך שישרת אותך בחודשים הבאים.

“התגובות שאני שומעת מנשים בהריון נחלקות לשני סוגים: יש נשים שנהנות לראות את השינויים שחלים בגופן וחוגגות את ההריון בבגדים צמודים, ובלוקים חדשים ומעודכנים. ויש נשים שמתקשות לזהות את עצמן, מוטרדות מהמשקל שעולה, הבטן שתופחת והרגליים שמתנפחות. נדמה לי, שהקושי להרגיש נוח עם השינויים שחלים בגוף קשור לדימוי הגוף שיש לאישה לפני תחילת ההריון, עד כמה היא הרגישה איתו נוח לפני שהתחיל להשתנות””, מסבירה שני זוהר, סטייליסטית ואימא טרייה, מנהלת קבוצת הפייסבוק “ללבוש את החיוך שלך” וחולקת איתנו כמה טיפים ותובנות.

מה ללבוש בשליש הראשון להריון?

“בשליש הראשון להריון נשים רבות מעדיפות לשמור לעצמן את ההריון ומשתפות בבשורה רק לקראת סוף החודש השלישי, כשהבטן מתחילה להתעגל”, אומרת זוהר. כדי להסתיר ולהפחית את ה”ניחושים”, היא  ממליצה: ללבוש שמלות גלביה או שמלות בגיזרת שיפט – כלומר שנצמדות לגוף מתחת לחזה ומתרחבות בצורה מתונה מעל הבטן בלי להיצמד למותניים.
ללבוש בגדים מפשתן או מג’ינס – בדים שאינם נצמדים לגוף לכן יכולים לטשטש באזור הבטן.
מכנסי שרוך – מכנסיים בגזרה גבוהה שאוספת את הבטן. המכנסיים נקשרים מעל עצמות האגן, לכן מטשטשים ומסתירים את הבטן כשהיא מתחילה לבלוט. אפשר לבחור במכנסיים בגזרה צרה או בסגנון שרוואל.
להעדיף בגדים מפשתן או מג’ינס, שלא נצמדים לגוף ולא מדגישים בטן אם רוצים לטשטש אותה.

 

 

מה ללבוש בשליש השני להריון?

“אצל מרבית הנשים הבטן מתחילה להתעגל סמוך לשליש השני להריון, את זה כבר אי אפשר להסתיר לכן זו התקופה להתחיל להתעניין בבגדי הריון. מותגי אופנה רבים יציעו בגדי מטרניטי שזהים לבגדי הקולקציה הרגילה. נוח מאד ללבוש בגדי הריון, כמו מכנסיים עם רצועת גומי מתרחבת, או חצאיות שאפשר ללבוש מתחת לבטן או למשוך מעל הבטן, ממש מתחת לקו החזה. בשילוב עם חולצה שאפשר ללבוש מעל החצאית או להכניס מתחת הבטן מודגשת בצורה יפה ונעימה”, מדגישה זוהר וממליצה על בגדים מבדים נושמים וטבעיים, שיקלו על חום והזעה, יקבלו את מבנה הגוף ויאפשרו תנועה נוחה וחופשית.

המלצה נוספת היא שמלות בגזרת אמפייר – שמלות בעלות חיתוך וכיווץ מתחת לחזה, שמדגישות בצורה יפה את בטן ההריונית.

מה ללבוש בשליש השלישי להריון?

“בשליש השלישי הגוף כבד, הבגדים יכולים ללחוץ ולהציק. לכן, חשוב לבחור רק בבגדים שנוח איתם ולהימנע מכל מה שמרגיש לא נעים”, אומרת זוהר וממליצה בשלב הזה לוותר על מכנסי הריון ולהתמקד בשמלות רפויות ובחצאיות שהגומי שלהן אינו לוחץ על הבטן. ויש לה המלצה נוספת: לא להיבהל מגודלה של הבטן ומהשינויים המהירים וללבוש בגדים שמדגישים אותה ומחמיאים לה. “נשים יכולות להסתגל ואפילו ליהנות משינוי הגוף”, היא מבטיחה.

האם ישנם צבעים או פרינטים שכדאי לוותר עליהם?

זוהר: “בעיני, הכול מותר. נורא כייף להלביש נשים בהריון, אם יודעים למצוא את האיזון בין מראה לנוחות. מי שאוהבת פוקוס ודרמה, שתמשיך ללבוש בגדים בצבעים עזים ולשלב אקססוריז בולטים. ומי שלפני ההריון אהבה מראה סולידי וצנועה, שתמשיך כך גם במהלך ההריון”.

ומה לגבי נעליים?

“כדאי לקחת בחשבון שהרגליים גדלות ומתנפחות במהלך ההריון ובפרט בשליש השלישי. אני ממליצה לא לנסות להילחם בזה, אלא לנעול נעליים שאינן לוחצות ולא נצמדות לרגל ואם צריך, לרכוש נעליים במידה גדולה יותר”, מסכמת זוהר.