גודל פונט
נשים

איך תוכלי לרדת במשקל לאחר לידה?

נשים רבות רוצות לחזור למשקל ולגזרה שהייתה להן לפני ההיריון ועדיף כמה שיותר מהר. ירידה במשקל אמנם רצויה לאחר ההיריון, אבל חשוב לעשות זאת בצורה נכונה ובטוחה. הדיאטנית עמית גנור ממליצה

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
ירידה במשקל לאחר הלידה

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. חשוב לרדת במשקל אחרי הלידה, אך בצורה מתונה ואיטית
  2. קצב הירידה המומלץ לאחר הלידה הוא חצי ק"ג עד 1 ק"ג בשבוע לכל היותר
  3. פעילות גופנית וספורט מסייעים לירידה במשקל, כדאי לחזור לפעילות בהדרגה

 

זה לא סוד שכולנו רוצות לחזור במהרה לגזרתנו “המקורית”, זאת של לפני הלידה. זה גם לא סוד שלתרבות העכשווית יש השפעה אדירה על תחושת הדחיפות בירידה במשקל לאחר לידה. לכן, זכרי שבריאותך חשובה מהג’ינס שרכשת לפני שנה ושנית, שתדעי שאת מסוגלת ויכולה לרדת במשקל בחזרה וכדאי שתעשי זאת במתינות ובחוכמה.

מתי כדאי לך להתחיל?

ראשית, כהמשך ישיר של ההיריון, כדאי לשמור על תזונה נכונה ובריאה הכוללת שפע של ירקות, פירות, דגנים מלאים ומוצרי חלב דלי שומן – בוודאי אם את מניקה. אם את רוצה לפתוח בדיאטה של ממש, ההמלצה היא להמתין כשישה שבועות מיום הלידה, עד תום משכב לידה, כשקצב הירידה המומלץ לתקופה זו הוא חצי ק”ג עד 1 ק”ג בשבוע.

כיצד תוכלי לרדת במשקל בצורה בריאה אחרי הלידה?

לפעילות גופנית השפעה חיובית ומדהימה הן על התחושה הפיזית והן על מצב הרוח, בכל מצב וגם אחרי לידה. אם ליווית את ההיריון בספורט או בפעילות גופנית אחרת, המשיכי והגבירי את התדירות ואת העוצמה, במידת האפשר, ובאישור הרופא שלך.

אם לא עסקת בפעילות גופנית במהלך ההיריון, התחילי עם פעילות אירובית קלה כגון הליכה או שחייה, או הצטרפי לקבוצת יוגה או פילאטיס. מומלץ לאמץ שגרת אימונים מתפתחת ולהעלות את זמן הפעילות מעשר דקות ביום בימים הראשונים ל-30 דקות בהמשך, באופן הדרגתי.

במהלך כל פעילות גופנית, חשוב שתהיי ערה לתחושותיך: אם את מרגישה סחרחורת או חולשה – הפסיקי מיד.

יוגה ופילאטיס: ישנם תרגילים רבים שאת יכולה לבצע בבית אחרי הלידה. אם עסקת ביוגה או בפילאטיס במהלך ההיריון, נסי לשחזר את התרגילים שאהבת לבצע. בנוסף, את יכולה למצוא ברשת סרטוני הדרכה לתרגילי יוגה ופילאטיס במיוחד לנשים לאחר לידה.

תזונה נכונה לירידה מבוקרת במשקל אחרי לידה:

מעבר לפעילות גופנית ולספורט, כדאי לאמץ תזונה מאוזנת שתספק לך כמות נאותה של קלוריות ורכיבי תזונה חיוניים:

  • כדאי לאכול מדי יום ירקות בצבעים שונים – הירקות מספקים ויטמיניםומינרלים וכן סיבים תזונתיים שתורמים לפעילות מערכת העיכול.
  • צרכי מוצרי חלב עשירים בסידן ודלים בשומן.
  • הוסיפי לתפריט שלך דגנים מלאים כגון לחם מלא, אורז מלא וכדומה וכן קטניות. דגנים מלאים וקטניות עשירים במינרלים ובסיבים תזונתיים.
  • פזרי את הארוחות שלך על פני היום, נסי לאכול שלוש ארוחות גדולות ועוד שתי ארוחות ביניים.
  • נסי להימנע ככל שאת יכולה מג’אנק פוד עתיר בשומן, בעיקר בשומן רווי ובשומן טרנס, וכן עתיר בקלוריות ובסוכרים פשוטים.
  • הימנעי מדיאטות קיצוניות שמכילות כמות זעומה של מזון ושל קלוריות, ולכן גם דלות מאוד ברכיבי תזונה. במהלך ההריון ניצל גופך את מאגרי הוויטמינים, המינרלים ורכיבי תזונה חיוניים נוספים, וכעת עליך להשלים זאת באמצעות תזונה מאוזנת.