גודל פונט
נשים

מתי כדאי לך לצאת לחדר הלידה?

כיצד את יכולה להיות בטוחה שהצירים החלו ואיך תדעי שהגיע הזמן לצאת לחדר הלידה? המיילדת ורד דלאל מסבירה מה כדאי ומה לא כדאי שלא לעשות

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. משך הצירים שונה מאישה לאישה, ויש הבדלים משמעותיים בין הלידה הראשונה לבאות אחריה
  2. ההמלצה היא להמתין ולא לצאת מיד עם התחלת הצירים, כדי לאפשר לצירים להתפתח, אבל כמון לא להתמהמה יותר מדי
  3. הקשבה לגוף, בטחון בתחושותיך, רוגע ותמיכה מצד הקרובים לך יסייעו לדעת מתי הרגע הנכון לצאת לחדר לידה

9 חודשים, כמעט, חלפו, מאז שגילית שאת בהריון. רגע האמת מתקרב: הצירים אמורים להתרחש בכל רגע, ואת אמורה לזהות אותם ולדעת בוודאות שהגיע הזמן לצאת לחדר הלידה.

אמורה לדעת, אבל בפועל, בגלל החשש, בגלל הציפיה הדרוכה, בגלל אלף ואחת סיבות, את עלולה להתבלבל ולאבד ביטחון. החשש שלך הוא טבעי וחוסר הביטחון מאד מובן. אלה רגעים מלאי התרגשות, במיוחד בלידה הראשונה, אבל גם בבאות אחריה טוב מאד שאת קשובה לגוף שלך, אבל כדאי שתנסי להיות רגועה ככל האפשר. זה יקרה, בקרוב מאוד, ואת צריכה את כל האנרגיה שלך לדבר האמיתי. כדי שתהיי בטוחה בעצמך ובתחושותיך, ישנם כמה צעדים שאני ממליצה לך לנקוט, ועל אחרים לוותר.

מה כדאי לך לעשות?

נסי לגייס את כל תחושות הביטחון שלך, כדי לסמוך על עצמך, על תחושותיך וכדי שתהיי קשובה לגוף שלך.

קבלי תמיכה והקיפי את עצמך באנשים שמכירים אותך – בן/בת זוג, חברה, אחות, אמא, דולה. כל מי שיכול לתמוך ולפרגן לך. אנשים שאת סומכת עליהם, שאת אוהבת להתייעץ איתם, ושידעו מתי הרגע הנכון לתת חיבוק ועיסוי בגב הכואב.

השתדלי להיות רגועה, ככל שתוכלי. אמנם לא תמיד זה פשוט, אבל כדאי לך להכין לעצמך דברים שמרגיעים אותך: מוסיקה, תרגילי נשימות, חליטת צמחים, תכשיר טבעי להרגעה. כשאת רגועה הגוף שלך מפריש הורמונים כמו אוקסיטוצין, אדרנלין ואנדורפינים שעובדים בשבילך ומעניקים לך אמון בגופך, מרץ ובטחון.

הכיני הכול מראש: קבלי החלטה היכן את רוצה ללדת. החל מהשבוע ה-34 את יכולה להתחיל לברר אילו חדרי לידה פועלים בסביבתך וכדאי גם לצאת לסיור באחד או שניים מהם.

בנוסף, ארזי את התיק ובו כל מה שאת חושבת שתצטרכי: משמן לעיסוי הפרינאום, טראומיל משחה ועד זוג גרביים, מטליות לחות וסוכריות. את רשימת הציוד המומלצת המלאה תמצאי כאן

מה לא כדאי שתעשי

בפעם הראשונה שחווים צירים זה עלול להיות מבהיל אבל זה גם ממלא בהתרגשות. נסי לחשוב מחשבות חיוביות, משמחות ואופטימיות ככל שניתן כדי להוריד את מפלס הבהלה. הצירים עלולים להיות כואב – תנועה יכולה להקל ונסי לדמיין אותם מקדמים אותך לקראת הלידה. מוזיקה מרגיעה יכולה לעזור, נסי להפחית לחץ ומתח, אלה עלולים להפריע לצירים להתקדם.

נסי באופן יזום לחשוב מחשבות חיוביות ולהדוף מחשבות שליליות: בוודאי שמעת לאורך ההריון סיפורים “מפחידים” על משך הצירים, על הכאב. זכרי שאלה סיפורים של נשים אחרות, ושזו את שמחליטה מה יהיה הסיפור שלך ויכולה להפעיל את כל כוחות הנפש והרגש כדי ליצור את הרגע האינטימי שלך. סמכי על גופך, הוא יודע ומסוגל להתמודד עם הכאב הזה.

נסי לא לבזבז אנרגיה ולהתעייף. ודאי קראת או שמעת שעלייה במדרגות, הליכה, קפיצה על כדור ופעילויות נוספות יכולים לזרז את הצירים. ובכן, זו טעות: אל תבזבזי אנרגיה עם תחילת הצירים. זה הזמן שלך לנוח ולאגור כוחות. במקום זאת, עדיף שתנוחי, תאכלי משהו, תצפי בטלוויזיה, תתקלחי או תתפנקי באמבטיה פושרת.

איך תדעי שהגיע הזמן לצאת לחדר הלידה?

ההמלצה שלי היא לא לצאת מיד עם תחילת הצירים לחדר הלידה, משום שהגוף שלך צריך זמן והצירים צריכים להתפתח.

בהתחלה, הצירים מגיעים כל 10 דקות נמשכים 20 שניות, ואת צפויה להרגיש אותם בבטן התחתונה. בהמשך, הצירים מגיעים כל 3-4 דקות, נמשכים 40-50 שניות וכאילו “עוטפים” אותך מהגב לכיוון הבטן. כשמתחילים צירים בעלי אופי כזה, את יכולה להתחיל להתנועע. לאחר כשעה או שעה וחצי של צירים סדירים – זה הזמן המתאים לצאת לחדר הלידה, בלידה הראשונה. אם כבר ילדת בעבר צאי לאחר 20 דקות של צירים סדירים.