גודל פונט
נשים

כיצד מתמודדים עם דלקות נרתיק במהלך ההריון?

שינויים באופי ובכמות ההפרשות האינטימיות ועלייה בשיעור הזיהומים הנם תופעה נפוצה מאוד בחיי האישה וגם בהריון. האם דלקות נרתיק מסוכנות יותר בזמן הריון ומה ניתן לעשות?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 2 דקות
אפליקציית הריון

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. דלקות חיידקיות במהלך ההריון עלולות להגביר את הסיכון ללידה מוקדמת
  2. בכל מקרה של חשד לדלקת בנרתיק מומלץ לפנות לאבחון אצל רופא הנשים
  3. שימוש בתכשיר פרוביוטי המותאם לנרתיק, עשוי להקל על התסמינים, לזרז את ההחלמה ואף למנוע הופעת זיהומים עתידייםהריון הוא שמחה וברכה, בטח שלא מחלה, אבל ישנן כמה תופעות מטרידות שיכולות התרחש במהלכו. אחת מהן מטרידה במיוחד, אבל האם היא גם מסוכנת? במהלך ההריון מתגברת כמות ההפרשה האינטימית אצל כל אישה, וחלה עלייה בשיעור הזיהומים (הפטרייתיים בעיקר). דלקות ממקור פטרייתי יכולות להיות מלוות בתסמינים לא נעימים במיוחד כגון גרד, כאב, צריבה או בערה ואולם החדשות הטובות הן, שאין להן השלכות מיוחדות הידועות במהלך ההריון. לעומת זאת, לדלקות ממקור חיידקי, שנחשבות לזיהום הנרתיקי הנפוץ ביותר, יש השלכות ייחודיות. במהלך ההריון, דלקות חיידקיות עלולות להגביר את הסיכון ללידה מוקדמת. לכן, יש חשיבות מיוחדת לאבחן ולטפל בהן במהלך ההריון. הסימנים לדלקות ממקור חיידקי הינם אופייניים: ייתכן שתחושי בשינוי במאפייני ההפרשות, כמו ריח רע, או שינוי בצבע ההפרשה. במקרים כאלה, ההמלצה היא לפנות לבדיקה אצל רופא הנשים שלך.

הריון הוא שמחה וברכה, בטח שלא מחלה, אבל ישנן כמה תופעות מטרידות שיכולות התרחש במהלכו. אחת מהן מטרידה במיוחד, אבל האם היא גם מסוכנת?

במהלך ההריון מתגברת כמות ההפרשה האינטימית אצל כל אישה, וחלה עלייה בשיעור הזיהומים (הפטרייתיים בעיקר). דלקות ממקור פטרייתי יכולות להיות מלוות בתסמינים לא נעימים במיוחד כגון גרד, כאב, צריבה או בערה.

ואולם החדשות הטובות הן, שאין להן השלכות מיוחדות הידועות במהלך ההריון.

לעומת זאת, לדלקות ממקור חיידקי, שנחשבות לזיהום הנרתיקי הנפוץ ביותר, יש השלכות ייחודיות. במהלך ההריון, דלקות חיידקיות עלולות להגביר את הסיכון ללידה מוקדמת. לכן, יש חשיבות מיוחדת לאבחן ולטפל בהן במהלך ההריון.

הסימנים לדלקות ממקור חיידקי הינם אופייניים: ייתכן שתחושי בשינוי במאפייני ההפרשות, כמו ריח רע, או שינוי בצבע ההפרשה. במקרים כאלה, ההמלצה היא לפנות לבדיקה אצל רופא הנשים של

כיצד מטפלים בדלקות נרתיקיות במהלך ההריון?

הטיפול המוצע בדרך כלל הינו בהחדרת נר לנרתיק (נר וגינאלי). לטיפול בדלקות שמקורן בפטרייה ניתנים נרות אנטי-פטרייתיים ואילו לטיפול בדלקות חיידקיות מקובל לרשום נרות אנטיביוטיים. אמנם בשנים האחרונות ניתן לרכוש בבתי המרקחת נרות וגינאליים אנטי פטרייתיים גם ללא מרשם רופא. ואולם בכל מקרה של חשש לזיהומים במהלך ההריון, מומלץ שתפני לרופא המטפל שיועל לאבחן את סוג הדלקת ולהתאים טיפול בטוח למצבך.

שילוב של טיפול פרוביוטי (חיידקים ידידותיים), המותאם לזיהומים נרתיקיים, במקביל לטיפול התרופתי, יכול לסייע בהחלמה ולשפר את הטיפול, גם במצבים של זיהום עקשני במיוחד. המשך נטילת הטיפול הפרוביוטי יכול למנוע הופעת זיהומים עתידיים.