גודל פונט
נשים

כל מה שצריך לדעת על הסגולות המיוחדות של שמן נר הלילה

מהו צמח נר הלילה, כיצד מפיקים ממנו שמן, מהן הסגולות שנקשרו לשמן נר הלילה, מדוע ומתי מומלץ להשתמש בו

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 2 דקות
סגולות שמן נר הלילה

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. שמן נר הלילה מופק בכבישה קרה מזרעיו של צמח נר הלילה
  2. 2. שמן נר הלילה עשיר בחומצה גמא לינולנית (GLA), חומצה אולאית כלומר בחומצות שומן חד בלתי רוויות, ממשפחת אומגה 6 ורכיבים תזונתיים חיוניים נוספים.
  3. השימוש בשמן נר הלילה נחשב יעיל למגוון רחב של תופעות ומצבים, בהם הפחתת שומני הדם, שמירה על בריאות העור ותסמונות בגיל המעבר.

הקסם מתרחש לעת ערב, מעל חופו של הים התיכון. בשעה שכל העולם – אדם וחיה – מתכוננים לשנת לילה, פרח צהוב, נר הלילה החופי שמו, מתעורר ונפתח. זהו צמח פשוט, משתרע, וכמה שהוא פשוט, ככה הוא יעיל.

מה כל כך מיוחד בו? ובכן, מדובר בצמח שמזרעיו מופק שמן – שמן נר הלילה – שנחשב בעל סגולות רבות ברפואה העממית. על כן, הוא משולב בתכשירים טבעיים רבים ובתוספי תזונה. כאמור, את השמן מפיקים מן הזרעים, בכבישה קרה (כפי שמפיקים שמן זית) על מנת למנוע חימום וחמצון של הרכיבים הטובים שיש בשמן.

שמן נר הלילה עשיר בחומצות שומן חיוניות החשובות לבריאות בעיקר מקבוצת הרב בלתי רוויות מסוג אומגה 6: חומצת שומן גמא לינולנית (GLA) וחומצה אולאית. אלו הן האחראית העיקרית על תכונות הריפוי של שמן נר הלילה.

מלבד חומצות השומן, שמן נר הלילה עשיר בויטמינים מסיסי שומן כמו הידוע  כנוגד חמצון יעיל וחיוני.

לשמן נר הלילה נקשרו סגולות רפואיות רבות, על כן מטפלים ברפואה טבעית מרבים להמליץ עליו.

מה הן הסגולות של שמן נר הלילה?

אסטמה :ישנם מחקרים שהראו יעילות של שימוש בשמן נר הלילה יכול לסייע בטיפול לאסטמה.

הפרעת קשב וריכוז: ישנם מחקרים שבדקו שימוש בשמן נר הלילה יחד או בנפרד עם שמן דגים על סימפטומים של הסובלים מהפרעת קשב וריכוז.

טיפול בבעיות עור כמו אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) או פסוריאזיס. הן בעיות עור נפוצות שמלבד היותן מפגע אסטטי יכולות גם להפריע בשגרת החיים ולהזיק מבחינה בריאותית. שמן נר הלילה עשוי לתורם לריפוי פצעים, הפחתת הגרד ושמירה על האלסטיות של העור.

שומנים גבוהים בדם: ישנם מחקרים המעידים כי שימוש בשמן נר הלילה עשוי להפחית רמות כולסטרול וטריגליצרידים בדם ואף להעלות את רמות ה- HDL (הכולסטרול ה”טוב”).

איזון המערכת ההורמונלית: שמן נר הלילה מומלץ להתמודדות עם תסמיני התסמונת הקדם ויסתית (PMS) ותסמינים של גיל המעבר.

בשנים האחרונות נהוג להמליץ על שימוש בכמוסות שמן נר הלילה לבליעה או בשמן עצמו במוצרי קוסמטיקה למריחה על העור. ההנחה היא כי חומצת השומן גמא לינולנית מסייעת להפחתת מצבי דלקת שונים בגוף.

מקורות:

References:

1. evening-primrose-oil.webmd.com.
2. evening-primrose-oil. mayoclinic.org
3. trc. Natural medicines.