גודל פונט
נשים

כל מה שכדאי לך לדעת על טיפולים טבעיים ותרופות סבתא לנשירת שיער

בוקר אחד את מתעוררת ומוצאת על הכרית קווצת שערות. את מנערת את הכרית, אולי מחליפה ציפית ושוכחת מהעניין. אבל כשהשערות ממשיכות לקדם את פניך מדי בוקר, כשהמברשת שלך מתמלאת שיער מדי ערב – את מתחילה לחשוד שמשהו לא תקין קורה.  

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. נשירת שיער עלולה להיגרם גם בגלל דיאטות כסאח, מצבי סטרס קיצוניים ועוד
  2. נשירת שיער לאחר הלידה יכולה להיגרם בגלל תזונה לקויה, הפרעה בתפקוד בלוטת התריס ושינויים הורמונליים
  3. ישנן תרופות סבתא וטיפולים טבעיים שיכולים לעזור במצבים של נשירת שיער

בוקר אחד את מתעוררת ומוצאת על הכרית קווצת שערות. את מנערת את הכרית, אולי מחליפה ציפית ושוכחת מהעניין. אבל כשהשערות ממשיכות לקדם את פניך מדי בוקר, כשהמברשת שלך מתמלאת שיער מדי ערב – את מתחילה לחשוד שמשהו לא תקין קורה.

 

נשירת שיער היא תופעה מוכרת בקרב נשים ויכולה להופיע לאחר הלידה, כאשר התזונה לקויה או בדיאטות כאסח, במצבי סטרס קיצוניים או בגלל תת פעילות בבלוטת התריס. להבדיל מהתקרחות גברית, שהיא תופעה גנטית הורמונלית, נשירת שיער מוגברת אצל נשים, היא תופעה שיכולה להיות הפיכה. בשלב הראשון, מומלץ לבקש מהרופא בדיקות דם לפעילות בלוטת התריס או לאבחון חסרים תזונתיים. אלה יטופלו באמצעים רפואיים, על פי האבחנה.

אבל גם אם אין אבחנה רפואית, שיפור התזונה ונטילה של ויטמינים ומינרלים החיוניים לצמיחה תקינה של השיער, עשויים רק להועיל.

אלו תרופות סבתא יכולות לסייע בנשירת שיער?

ביצים:  בעדות רבות משתמשים בביצים  כתרופה לנשירת שיער. יש שממליצים על חפיפת הראש עם ביצה טרייה, אחרים מכינים “גוגל מוגל” – תערובת של ביצים ודבש.

דבש: ברפואה העממית יש לדבש שימושים רבים, בין השאר משתמשים בו כתרופת סבתא לנשירת שיער. מורחים אותו על השיער, ממתינים כשעה וחופפים היטב, שכן יש לדבש נטייה להידבק.

שמן זית: מריחה של שמן זית על הראש נחשבת לטיפול יעיל בשיער. ההמלצה היא לחמם מעט את השמן, לטפטף על השיער, לעסות בעדינות את הקרקפת, להמתין מספר שעות ואז לחפוף. יש שממליצים על תוספת של שמן קיק או שמן שקדים לשמן הזית.

חילבה: משרים כוס של גרגרי חילבה במים למשך הלילה. למחרת, מערבבים היטב ומעסים בתערובת את עור הקרקפת, עוטפים את השיער ואת הראש במגבת או במטפחת, ממתינים כ-3 שעות ושוטפים היטב.

עלי מרווה: מבשלים חופן עלים טריים של מרווה, מצננים וחופפים את השיער. זו תרופת סבתא לנשירת שיער מוכרת פחות שעשויה גם למנוע קשקשים.

עלי הדס: משתמשים בעלים טריים ובמבצעים את אותן פעולות שעושיםעם עלי מרווה.

רוזמרין: משתמשים בעלי רוזמרין טריים כמו בעלי מרווה. אפשר להשתמש גם בשמן רוזמרין.

מיץ ירקות: סוחטים חסה, תרד ועלים ירוקים נוספים וחופפים את השיער עם המיץ שנוצר.

חלב קוקוס: יש הנוהגים להשתמש בנוזלי קוקוס במקום בשמפו, כטיפול טבעי בנשירת שיער.

חינה: תערובת צמחית שמשנה את צבע השיער לגוון אדמדם. יש הגורסים כי שימוש בחינה באופן קבוע ולאורך זמן מחזק את השיער ומונע נשירת שיער.

טיפול טבעי בנשירת שיער: המסכות המומלצות

  • מייבשים את השיער לאחר חפיפה רגילה. לאחר שהשיער התייבש מורחים עליו בירה לבנה, מעסים ומניחים לשיער להתייבש. אין צורך לשטוף את השיער (אלא אם הריח לא נעים).
  • מערבבים היטב כף עלי רוזמרין טריים כתושים או כף שמן רוזמרין עם שתי כפות שמן זית, מיץ מלימון אחד סחוט וחלמון ביצה. מורחים את התערובת על שיער יבש, ומעסים מעט את הקרקפת כדי שחומרי התערובת יגיעו לשורשי השיער. ממתינים כחצי שעה ושוטפים במים קרים.
  • מערבבים כף דבש, חצי כוס מיץ בצל (אפשר לסחוט במסחטת ירקות או לכתוש את הבצל ולאסוף את הנוזלים שהוא מגיר) כף שמן זית וביצה. מורחים את התערובת על שיער יבש, ומעסים מעט את הקרקפת כדי החומרי התערובת יגיעו לשורשי השיער. ממתינים כחצי שעה ושוטפים במים פושרים.