גודל פונט
חורף בריא

פתרונות צמחיים שיעזרו לכם לעבור את החורף

לפני שאתם רצים לחנות טבע לחפש את המוצר הבא, או לקנות תערובת צמחים לתה, מומלץ ללמוד על צמחי המרפא לחורף שיחממו אתכם וילחמו בשבילכם בנזלת.

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
צמחי מרפא לחורף

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. 6 צמחי מרפא לחורף שיעזרו לכם להתחמם: אכינצאה, פרופוליס, ויטמין C, סמבוק שחור ואונה דה גטו
  2. חליטות ותערובות תה שונות ומגוונות
  3. מאכלים ותבשילים מחממים לחורף

איך דואגים לחורף בריא? איך מתמודדים עם הווירוסים, החיידקים והקור?

מרק עוף, מיתג את עצמו בעזרת כל הסבתות, כתרופה האולטימטיבית למחלות חורף. מסתבר שהוא לא לבד, לטבע יש הרבה מה להציע לנו כדי להתמודד עם מחלות, וירוסים והתקררות, גם מבחינת מניעה אבל גם כטיפול במחלה. צמחי מרפא רבים יכולים לסייע למנוע את מחלות החורף ולחזק את המערכת החיסונית

 

6 צמחי מרפא לחורף

מגוון צמחי מרפא לחורף שמקלים על ההתמודדות עם מחלות:

אכינצאה:

טוענים שהאינדיאנים גילו את הצמח המופלא הזה, שמסייע בחיזוק המערכת החיסונית ובהקלה על התסמינים של שפעת והצטננות, מה שהופך את האכינצאה לצמח המרפא המושלם לחורף.
האכינצאה היא אנטי דלקתית וגם אנטי פטרייתית ובכך מסייעת לגוף להגן על עצמו מפני זיהומים.
את האכינצאה ניתן לצרוך כתמצית, בטבליות או כחליטת תה.

פרופוליס:

פרופוליס מכונה בפי כולם “האנטיביוטיקה של הטבע“.

מדובר במוצר טבעי המיוצר על ידי הדבורים ומופק משרף העצים ומכיל חומרים מחטאים ורכיבים חיוניים שונים המסייעים לטפל בדלקות וזיהומים ובחיזוק המערכת החיסונית.

צריכת פרופוליס עשויה להפחית את הסיכון לחלות במחלות חורף בילדים, להפחית את השימוש באנטיביוטיקה, את ימי ההיעדרות מהגן או מבית הספר ולהקל את עוצמת התסמינים.

ויטמין C:

הוויטמין המוכר שמצוי במידה רבה בפלפלים ובפירות הדר שונים, מסייע להפחית את משך תקופת ההצטננות.  ויטמין C , או בשמו המדעי -חומצה אסקורבית, מחזק את מערכת החיסון, שעובדת קשה יותר בחורף, כאשר כל החלונות מוגפים והווירוסים נמצאים בחלקיקי הרוק והנשימה שלנו. הוא מחזק את פעילות מערכת החיסון ועוזר בקיצור תקופת מחלות ויראליות ועור להפחית דלקות וזיהומים.

צריכת ויטמין C מפחיתה את רמת ההיסטמינים המופרשים בעת תגובה אלרגית, לכן היא מסייעת גם בהתמודדות עם אלרגיות שונות.

סמבוק שחור:

תמצית הסמבוק השחור מסייעת לטפל באופן טבעי במחלות חורף, שיעול ודלקות סינוס. התמצית מופקת מפירותיו השחורים של שיח ממשפחת היערתיים.

מחקרים הראו ששימוש בסמבוק שחור אפקטיבי במניעת דלקות וזיהומים בדרכי הנשימה העליונות  ובקיצור משך המחלה בכשלושה עד ארבעה ימים.

אסטרגלוס:

במהלך החורף, החושך מקדים להגיע וכולנו מרגישים קושי לצאת מהמיטה החמה.

האסטרגלוס, שהוא אחד מצמחי המרפא לחורף המוכרים ביותר ברפואה הסינית מתמודד עם כל הקשיים האלה ועוד רבים. לפי הרפואה הסינית, האסטרגלוס נחשב למחזק של אנרגיית הצ’י שהיא אנרגיית החיים, וככזה הוא גם עוזר לנו להרגיש טוב יותר. הוא מגיע כשורש וניתן לבשל אותו גם במרק או בתבשילים והוא יעניק למרקים שלכם טעם מתקתק.

אונה דה גטו:

אונה דה גטו או בשמו הישראלי והמוכר יותר- ציפורני החתול, הוא צמח מרפא שהגיע אלינו היישר מהאמזונס. מדען אוסטרי בשם קלאוס קפלינגר הצליח לבודד את הרכיבים שבו ולהוכיח כי הם מחזקים את מערכת החיסונית על ידי הגברת פעילות תאי הדם הלבנים, שתפקידם בגוף להשמיד את הזיהומים שחודרים אליו. ציפורני החתול משפיעים לטובה גם על מערכת העיכול שלנו.

טיפים לחליטות ולתבשילים מחממים לחורף

מאכלים ותבשילים מחממים ועוזרים לתחושת השובע בחורף

תה:

כוס תה חמימה מושלמת לחורף ואם ניתן להכניס לתוכה גם צמחי מרפא לחורף המאפשרים לגוף להתחזק, אז בכלל הרווחנו. הכינו תערובות תה שונות ומגוונות, הכניסו לכוס שורשים, עלים וגם לימונים או תפוזים עשירים בוויטמינים.

  • חליטת סמבוק: מניחים כף פרחים מיובשים בכוס, מוסיפים מים רותחים, ממתינים כמה דקות ושותים.
  • חליטת חורף מפנקת: הכינו תה ממקלות קינמון, פלחי לימון, ג’ינג’ר ודבש.

תבשילי חורף ומרקים:

שלבו דגנים כמו אורז, גריסים, או בורגול, בתבשילים חורפיים והכינו מרקים מחממים. המרקים והתבשילים החורפיים יעזרו לתחושת שובע.

*ההמלצות בכתבה אינן מחליפות טיפול רפואי או התייעצות עם רופא

*אם את בהריון, מניקה או לוקחת תרופות שונות, יש להיוועץ עם רופא