גודל פונט
בריאות העור

אטופיק דרמטיטיס: טיפים להקלה וטיפול נכון

כחמישית מהתינוקות סובלים מאטופיק דרמטיטיס, אקזמה הגורמת לגרד ולאי שקט. למה תינוקות סובלים יותר, מהם הגורמים לתופעה ואיך אפשר להרגיע את העור? הגנה על העור ושימוש במוצרים המתאימים הם המפתח לשיפור איכות החיים של ילדכם. קבלו: הרכיבים שרצוי להימנע מהם והרכיבים שממש חשוב שיהיו בקרם שלכם

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 5 דקות
אטופיק דרמטיטיס: אסטמה של העור – אלטמן בריאות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. אטופיק דרמטיטיס היא מחלה נפוצה בקרב תינוקות וילדים. הסימפטומים של המחלה הם גרד, עור יבש, אדום ומגורה, הופעת קשקשים ואי שקט אצל התינוק. לרוב תחלוף המחלה עד גיל חמש
  2. אין למחלה טיפול, לרוב היא חולפת מעצמה לאחר גיל 5, אולם ניתן להקל על הסבל באמצעים שונים, כמו קיצור משך המקלחת, לבישת בגדים מבדים טבעיים ושימוש בשמנים וקרמים
  3. טיפול מניעתי קבוע ויומיומי הוא המפתח לשליטה טובה באטופיק דרמטיטיס ולניהול נכון של המחלה. שימוש קבוע בפלקסיטול kids תרחיץ ושמפו טיפולי ופלקסיטול kids תחליב לחות טיפולי מסייע לשמירה על עור רגוע

לאחרונה התברר לכם שהילד שלכם סובל מאטופיק דרמטיטיס, שהיא אסטמה של העור, אקזמה שמופיעה אצל כחמישית מהתינוקות והילדים. כמו אצל רוב הילדים הסובלים מהמחלה, מן הסתם גם אצל ילדכם לא ידוע מה גרם להתפרצות שלה, אבל ככל הנראה מדובר בשילוב של נטייה גנטית עם עור חלש וטריגר מסוים שהשפיע על העור: שריטה, פצע, אלרגן כלשהו או אפילו סוג מסוים של מזון.

אצל רוב הילדים המחלה נוטה לחלוף עם ההתבגרות, אולם עד אז היא יכולה להיות מתישה, מציקה, לפגוע באיכות החיים, גרד, אי שקט, עצבנות, קושי לישון, להשפיע על המצב הרגשי ולהפריע לשגרת החיים של ילדכם ושלכם. כדי לטפל טוב במחלה חשוב מאוד לנהל אותה נכון. כלומר, לשלוט ככל האפשר במצב, וזה מתחיל בטיפול שוטף ויומיומי בעור.

למה אצל תינוקות הנטייה לאטופיק דרמטיטיס גדולה יותר?

  1. היחס בין שטח פני העור לגודל הגוף גבוה משמעותית אצל תינוקות מאשר אצל מבוגרים, ולכן הוא מועד יותר לפתח בעיות עור.
  2. אצל תינוק הזיעה אינה מסוגלת לווסת את טמפרטורת הגוף ביעילות כפי שהיא עושה אצל מבוגרים, ומעטפת החומצה, אשר מתחילה להתפתח רק לאחר לידת התינוק וחשובה להגנה על עורו, עלולה להיחלש.
  3. ישנם הבדלים ברורים בין עור התינוק לבין זה של מבוגר. אצל תינוקות, הדרמיס (השכבה הפנימית של העור) דקה יותר מאשר אצל מבוגרים.
  4. קיימים גם כמה גורמים סביבתיים שיכולים להשפיע על עצמת המחלה:
  • שינויים במזג האוויר – עונות מעבר ויובש בחורף.
  • מים – רחצה מרובה ושהייה ממושכת באמבטיה מייבשות את העור.
  • אלרגנים שקיימים בסביבה – דוגמת דשא, קרדית אבק הבית, בדים סינתטיים וצמר, חול, אבקת כביסה.
  • גירוד יתר של העור, הגורם לזיהום.

איך מטפלים באטופיק דרמטיטיס אצל תינוקות?

  1. לנקות את העור בדרך הנכונה:חשוב להיות מודעים לכך שניקוי חזק יכול להוריד שומנים חיוניים מהעור ולפגוע בהגנה הטבעית שלו, ועדיף להימנע מאמבטיות קצף ומסבונים המכילים נתרן לוריל סולפט. בחרו בניקוי קל, ללא סבון, דוגמת פלקסיטול kids תרחיץ ושמפו טיפולי.
  2. זהירות עם המים:יש לזכור כי גם המים העצמם יכולים להגדיל את אובדן הלחות של העור, לכן רחצה אידיאלית היא מהירה וקצרה, ובמים פושרים.
  3. שיבולת שועל:אפשר להוסיף שיבולת שועל למי האמבט או להניח שיבולת שועל בתוך חיתול או בד אוורירי, להכניס את הבד למים חמימים ולסחוט את החיתול על העור ואל תוך מי האמבט. ישנם גם תכשירים שמכילים מיצוי של שיבולת שועל.
  4. לחותחשוב להשיב את הלחות לגופו של התינוק מיד לאחר הרחצה, כדי למנוע אידוי נוסף של מים מעורו. אחרי הרחצה יבשו את עורו בעדינות, ולא עד ייבוש מוחלט.
  5. לקרר את העור:אם נראה שהתינוק סובל מאוד מגירודים, אפשר לנסות להקל על העור עם משהו קריר כמו בד דק עם קרח.
  6. ביגוד מתאים:השתדלו להלביש את התינוק בבגדי כותנה ולהשכיב אותו על מצעי כותנה, והשתמשו בסבון כביסה המתאים לעור רגיש.
  7. להוריד את הטמפרטורות:הימנעו מחימום יתר של החדר או של התינוק.

איך תדעו באילו מוצרים לבחור למניעה ולהקלה?

כנקודת מוצא, מומלץ להתחיל בבחינת רשימת החומרים שבמוצר, וכדאי לדעת אילו רכיבים יעילים לטיפול באקזמה ואילו יכולים רק להחמיר את הגירוי.

הרכיבים שלא תרצו שיהיו במוצר שלכם:

  • חלבונים מהמזון: מחקר שנעשה לאחרונה קובע כי עדיף להימנע ממוצרים המכילים חלבוני מזון למריחה על העור.
  • רכיבים פטרוכימיייםקבוצה של חומרים המשמשים מוצרים רבים  לטיפוח העור שתמצאו על המדפים. רוב הרכיבים הפטרוכימיים שבשימוש כיום עשויים מנפט ומשתמשים בהם בדרך כלל להזנת העור ושיפור מרקם התכשירים.
  • חומרי בישום: בעיקרון זוהי תוספת שאין לה שום ערך מוסף למוצר, אבל היא כן יכולה לגרום לגירוי לבעלי עור רגיש.
  • סולפטים:  מלחים של חומצה גופרתית שמוסיפים אותם לשמפו ולסבון כי הם מסייעים לפעולת ההקצפה של המוצר, אולם גם הם עלולים לעורר גירוי בעור רגיש.

הרכיבים שחשוב שיהיו במוצר שתבחרו:

שיבולת שועל – מרגיעה עור מגרד ויבש. מחקר שבדק את השפעת תמצית שיבולת שועל קולואידית על אקזמה הראה שיפור משמעותי ביובש העור, החספוס ועוצמת הגרד.

  • אלוורה – בעלת תכונות הרגעה וריפוי טבעיות ומקדמת תיקון רקמות.
  • שמן מנטה – בעל תכונות קירור ואילחוש שמפחיתות את הגירוי והגירוד.
  • קלנדולה – בעלת תכונות נוגדות גירוי ונוגדות דלקת.

פלקסיטול kids: לנהל נכון את האקזמה

מוצרי סדרת פלקסיטול kids פותחו במיוחד עבור ילדים בגילאי 0-12. בסדרה ארבעה מוצרים שמציעים ביחד טיפול מלא אשר אינם מכילים סטרואידים ומטרתם להביא לשליטה טובה באקזמה אצל ילדים ולניהול יומיומי נכון שלה. המוצרים אינם מכילים, פטרוכימיקלים וסולפטים והם אינם מבושמים.

סדרת פלקסיטול kids מציעה:

תחליב לחות טיפולי: להקלה על עור יבש ומגורה ולהרגעה, מתאים לשימוש יומיומי ולאחר מקלחת. נטול רכיבים פטרוכימיים, ללחות אינטסיבית ועור רגוע. מתאים לשימוש גם במצב של אקזמה קלה וגם למניעה. הקרם מגביר את לחות העור ב-35% בתוך שבעה ימים ושומר על הלחות למשך 24 שעות. בשימוש יומיומי תדירות ההתלקחויות של אקזמה קלה וחומרתן מופחתות. לשימוש מגיל 3.

תרחיץ ושמפו טיפולי: אל סבון עדין במיוחד המנקה את העור מבלי לגרום לגירוי ומסייע לטיפול בעור מגורה, יבש ומגרד. בעל PH מאוזן, נטול SLS וסולפטים אחרים. מתאים גם לאמבטיות קצף לעור רגיש. לשימוש מגיל 0.

פלקסיטול קרם פנים לילדים: קרם לחות טיפולי מרגיע לעור צעיר. לטיפול בעור יבש, אדמומי ומתקלף. ללא בישום, ללא חומרי צבע ובעל PH מאוזן. לשימוש מגיל 1

קרם טיפולי להרגעה: להקלה והרגעה של העור בזמן התקפי יובש וגרד. מכיל 5% שיבולת שועל בעלת תכונות אנטי דלקתיות ומרגיעות גירוד. מכיל אלוורה, שמן מנטה ותמיסת קלנדולה. מתאים לטיפול באקזמה קלה. במחקר של 60 דקות שנערך בגרמניה, נמצא שפלקסיטול kids קרם טיפולי להרגעה יעיל כמו הידרוקורטיזון 1% בהקלה על גירוד, אדמומיות ונפיחות בטווח הקצר. לשימוש מגיל שנה.