גודל פונט
בריאות העור

אילו נזקים יכולים להיגרם לכפות הרגליים שלך בקיץ?

כפכפים וסנדלים, נעלי “בובה” או נעלי “שפיץ”, כל מה שאנחנו אוהבות לנעול בעונה החמה – אילו בעיות עלולות להתעורר כתוצאה מכך וכיצד ניתן לטפל בכפות הרגליים?

כפות רגליים עם נזקים
בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:
  1. לנעילה ולהליכה בסנדלים פתוחים, בכפכפים ובנעלי קיץ ישנם חסרונות: היווצרות של עור סדוק, יובש, יבלות והזעה.
  2. כדי להגן על כפות הרגליים מומלץ לשמור על היגיינה ואוורור ולהימנע מנעילת נעליים צרות מדי.
  3. לטיפול בנזקים שהתהוו או למניעתם, מומלץ להשרות את עור כפות הרגליים, ולמרוח משחה להזנת העור, כדוגמת פלקסיטול.

האביב הגיע וקיץ בא, ימי הסנדלים והכפכפים בפתח, וכפות הרגליים שלנו נושמות לרווחה אחרי חודשים בהן היו חנוקות בנעליים סגורות ובמגפיים. ובכן, למרות שלאוורור הבהונות יש יתרונות רבים, מתברר שלנעילה ולהליכה בסנדלים פתוחים, בכפכפים ובנעלי קיץ ישנם חסרונות. כל הנזקים שעלולים להיגרם לכפות הרגליים שלכן ושלכם, בכתבה שלפניכם.

עור גס: חיכוך ושחיקה ממושכים – זהו מתכון בטוח לחספוס והתעבות של עור כפות הרגליים. למעשה מדובר בסוג של יבלות שמתהוות בעיקר באזור העקב וצדי כף הרגל במיוחד כשהולכים בסנדלים וכפכפים בעלי סוליה דקה, בנעלי עקב ובנעליים מחודדות.

עור סדוק:  סדקים בעור הם לעתים קרובות תוצאה של עור יבש וגס שמאבד מגמישותו ושמצבו החמיר בגלל חשיפת כפות הרגליים לשמש, לאבק וללחות בנעילת סנדלים וכפכפים פתוחים. מאידך, הסדקים עלולים להיות תוצאה של לחץ מתמשך הנגרם בגלל נעליים צרות מאוד, כמו נעלי “בובה” או “שפיץ”. אלה יכולות לגרום גם לסדקים בציפורני הרגליים. הבעיה העיקרית היא שמיני זיהומים פטרייתיים עלולים לחדור לעור דרך אותם סדקים.

יבלות:  כאמור, עור גס הוא סוג של יבלת “קשה” ואולם ישנן גם יבלות רכות ועגולות הנוצרות כתוצאה מלחץ נקודתי, למשל כשנועלים נעליים חדשות, נוקשות או צרות מאד ובמיוחד כשנועלים נעלי עקב ומשקל הגוף מוטה בעיקר לכיוון קדמת כף הרגל.

הזעה: בקיץ אנחנו אוהבות מאד לנעול גם נעלי “בובה”, “בלרינה או שפיץ. ובכן, למרות שהן נחשבות לנעליים קיציות, הן למעשה סגורות ועלולות להגביר הזעה בכפות הרגליים. עודף לחות מזמין חגיגה של חיידקים ופטריות.

שריטות ופציעות:  כשאנחנו נועלות סנדלים או כפכפים, כפות הרגליים שלנו חשופות למיני חבלות ולכן אנו יכולות לחוש כאבים בכפות הרגליים.

כיצד אפשר למנוע נזקים בכפות הרגליים?

  • הזינו את כפות הרגליים במשחת פלקסיטול לכף הרגל, המיועדת לטיפול בעור קשה ויבש בכפות הרגליים ומכילה רכיבים חדשניים שהוכחו כבעלי תכונות להזנת העור.
  • השרו את הרגליים באמבט מים פושרים וסבון למשך 15 דקות לאחר יום עבודה לפחות פעם / פעמיים בשבוע.
  • הימנעו מנעילת נעליים צרות מאד. מומלץ לבחור בנעליים נוחות בעלות סוליות רכות, בעיקר בימים בהם אתן עומדות או הולכות במשך פרקי זמן ארוכים.
  • כפכפים וסנדלים הם מאסט בקיץ, אבל נסו לא לנעול אותם למשך שעות ארוכות. במיוחד כשמדובר בסנדלים על עקבים גבוהים.
  • נעלו נעליים חדשות לפרקי זמן קצרים, ובהדרגה.
  • החליפו נעליים לעתים קרובות.
  • בעבודה, השתדלו לחלוץ נעליים מדי פעם ולאוורר את כפות הרגליים. או לחילופין, גרבו גרביים דקיקים מכותנה.
  • כשאתן בבית, עדיף ללכת בנעלי בית פתוחים ואווריריים או גרובות בגרביים דקים ומאווררים.
  • ראו טיפים נוספים שאספנו לטיפוח כפות הרגליים.