גודל פונט
Shape

כותרת: לעלות ולרדת: הכל על דיאטת יו יו

מה קורה לגוף שלנו בדיאטת יו יו ומדוע קשה לנו לשמור על המשקל?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
דיאטת יו יו

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. דיאטת יו יו אולי גורמת לכם להוריד משקל במהירות אבל גם להחזיר אתו מהר ולפעמים יותר מהמשקל ההתחלתי שלכם.
  2. דיאטת יו יו לא בריאה לגוף והיא יוצרת שינויים בין כמות השומן למסת השריר בצורה מהירה מדי.
  3. כמה שינויים קטנים ותוכלו לרדת במשקל בצורה בריאה וכונה יותר ולשמור על התוצאה.

כולנו מכירים את הקושי לרדת במשקל ואת הקושי הגדול יותר לשמור עליו.

כאשר משקיעים בדיאטות כאסח, מצליחים הרבה פעמים לרדת במשקל אבל מהר מאד חוזרים למשקל העודף ואז מתחילים שוב דיאטה חדשה. הגוף חווה שינויים רבים שרובם קשורים לשינוי רקמת השומן לשריר ובחזרה לשומן.

 

למה זה קורה? הירידה במשקל בדיאטת יויו לא כוללת שינוי אמיתי באורח החיים והרגלי התזונה, אלא הצמדות לדיאטה נוקשה מסוימת שמביאה אותנו לעבר משקל היעד. לאחר ההגעה הנכספת למשקל הרצוי אנו חוזרים להרגלי האכילה הישנים שלנו שמובילים שוב לעלייה במשקל.

כאשר לא משלבים את הדיאטה עם  פעילות גופנית, הגוף מפרק תחילה את מסת השריר ורק בסוף מגיע לרקת השומן.

הגוף אוגר את השומן כי הוא חושש שבקרוב הוא לא יקבל מספיק מזון, כפי שהיה בתקופת הדיאטה הנוקשה ולכן עלולים להעלות במשקל הרבה יותר מהיר.

 

בסופו של דבר, ממש כמו היו יו האהוב, שמתעייף מהעליות והירידות והפערים בין למטה ללמעלה גם הגוף מתעייף ואם פעם ירדתם בקלות עכשיו תרדו בקושי ותעלו מהר יותר את המשקל לגבוה יותר ממה שהתחלתם את הדיאטה.

איך עוצרים את הגלגל או במקרה שלנו את היו יו?

פשוט עוצרים את כל דיאטות הכאסח ומתחילים לחשוב תזונה נכונה ואורח חיים בריא. נשמע מוזר איך דווקא בשינוי אורח החיים נצליח לרדת במשקל, אחרי שדיאטות כאסח לא הצליחו? אבל כמו שהבנתם הקושי הוא לאו דווקא בירידה עצמה אלא בשמירה וכאן דרוש שינוי יסודי שישלב שינה, תזונה, פעילות גופנית וסדר יום נכון כדי להחזיר לגוף את האיזון ואת היכול לשמור על משקל תקין.

מתחילים עכשיו:

השלבים לשינוי מתחילים בהבנה שכל מה שהיה עד היום לא הוביל לתוצאות ולכן צריך לשנות. החל מהתפריט שלכם ועד לדרך בה אתם חושבים.

תפריט מאוזן: יצירת תפריט מאוזן, שאולי לא יעזור בירידה מהירה, אבל כן יעזור לנו להתמיד בו ולאכול נכון ולאפשר לגוף לקבל כל מה שהוא צריך. שלבו וויטמינים ומינרלים וכמובן גם חלבונים. זה הזמן לעשות בדיקת דם ולבדוק את הדיאטות הקודמות לא השפיעו על כמות הוויטמינים בגוף ואם ישנה ירידה, חשוב השלים אותה ולא להמשיך בדיאטה כשלגוף יש חוסר.

פעילות גופנית: החוכמה לבחור פעילות גופנית שאתם אוהבים, או לפחות לא סובלים בה ויכולים להתמיד בה. אם אתם לא אנשי ריצה אל תתחילו לרוץ ולהצטרף לכל קבוצת ריצה קיימת. המטרה היא להפעיל את הגוף, לשמור על יחס שריר שומן ולעודד את חילוף החומרים שנפגע ונהיה איטי מכל הדיאטות הקודמות.

לקבל בהבנה ירידה מתונה: אולי אתם רגילים לירידה מהירה במשקל ולתוצאות מהירות שגוררות מחמאות מהסביבה. כאן המטרה היא לרדת לאט ולא לבדוק את המשקל כל יום. סביר להניח שלא תראו תוצאות מהירות ושאף אחד לא יעצור אתכם ברחוב להבין איך עשיתם את זה, אבל מכל קילו שתרדו תוכלו להיפרד לתמיד ויהיה לכם קל יותר לשמור עליו.