גודל פונט
Shape

ירידה במשקל ללא דיאטה: איך תורידו במשקל בלי לשנות את התפריט

אנחנו מנסים לרדת במשקל, מחפשים את הדיאטה הטרנדית החדשה, אבל מסתבר שבעזרת כמה שינויים קטנים ופשוטים בהרגלים אפשר לרדת במשקל גם ללא דיאטה.

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
ירידה במשקל ללא דיאטה

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. אורח החיים שלנו ישפיע על ירידה אבל גם על עלייה במשקל. תתחילו ללכת יותר, להשקיע במנוחה ובזמני אכילה ארוכים יותר.
  2. אתם יכולים לעשות דיאטה אבל אם לא תקפידו על שעות שינה מספיקות כנראה שתתקשו לרדת במשקל.
  3. צאו לכל מקום עם בקבוק מים אישי. תראו איך בקלות תשתו יותר ותעזרו לגוף לרדת במשקל.

הבעיה הגדולה בדיאטה היא הקושי לשמור על המשקל שהגענו אליו וכמובן במהלך הדרך להתמודד עם הפיתויים. כדאי לאמץ כמה הרגלים קטנים, שיהפכו מהר מאד לחלק מהותי מאורח החיים ויעזרו לירידה במשקל גם ללא דיאטה.

שתו יותר מים

אנחנו חיים במדינה חמה וכולנו יודעים שלשתות מים זה חשוב, אבל מים, מעבר לצורך הבסיסי שלנו, עוזרים לירידה במשקל על ידי שיפור המטבוליזם שלנו. שתייה של לפחות 10 כוסות ביום תעזור לכם להאיץ את חילוף החומרים ולרדת במשקל גם בלי לשנות את הרגלי האכילה שלכם.

תזכרו לא להעמיס

ידעתם שאנחנו אוכלים עם העיניים לפני הכל? גם בחירת האוכל שלנו, הכמויות והזמנים לא תמיד מושפעים מרעב, אלא ממה שיש לנו מול העיניים. נסו לשים בצלחת שלכם פחות דברים, לא להגיש סירים על השולחן, אלא מנות אישיות לכל אחד, כך שלא תתפתו ליישר את הפשטידה או העוגה.

תורידו את קצב האכילה

אנחנו חיים בקצב מהיר, לא תמיד יש לנו זמן לאכול בנחת ורובנו מסיימים מהצלחת את האוכל ברבע שעה ואפילו פחות. נסו להאט את קצב האכילה וללעוס היטב. מסתבר שכשאנחנו אוכלים לאט המוח מאותת לגוף שאנחנו שבעים ולכן אוכלים פחות, לפעמים גם 100 קלוריות פחות בארוחה.

תכתבו יומן אכילה

רובנו בטוחים שלא אכלנו כלום כל היום ולא ברור איך המשקל לא זז. מסתבר שזו תחושה בלבד אבל בפועל אכלנו לא מעט קלוריות שלא ספרנו. כפיות הסוכר בקפה, שקדי המרק והקרוטונים שהצטרפו למנת המרק הדיאטטית שהכנו, והוסיפו קלוריות וגם חטיף האנרגיה או הקרואסון שאכלנו כדי להתעורר בישיבה בעבודה. כל אלה מצטברים ומוסיפים לנו קלוריות בלי ששמנו לב. התחילו לרשום הכל, כולל את סיום הארוחות של הילדים או נשנושים מהצלחת שלהם. רק ככה תוכלו לנהל באמת מעקב אחרי האוכל שלכם ולהבין מתי ומה כדאי להוריד.

תזיזו את עצמכם

אין מי שלא מכיר את המשוואה – תעשו ספורט ותרדו במשקל, ועדיין רובנו מתעצלים לקום בסיום יום עבודה, או בתחילתו, ולעשות פעילות גופנית. אולי הנתונים הבאים ישכנעו אתכם שלא חייבים להתחיל להתאמן לאיש הברזל כדי לשלב פעילות גופנית בשגרה. פעילות גופנית מונעת מחלות רבות כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת ולחץ דם. פעילות גופנית תורמת לירידה באחוזי השומן בגוף בשתי צורות עיקריות: הוצאה אנרגטית מוגברת והגברת חילוף החומרים הבסיסי. נכון שצריך להתאמץ בשביל זה אבל התוצאה כדאית.

תוותרו על המעלית

שמתם לב כמה זמן ביום אנחנו מבזבזים על חיפוש חנייה קרובה, על המתנה למעלית ועל מחשבה איך נקצר את הדרך למקום העבודה? זה הזמן לתרגל את ההפך בדיוק, לחנות רחוק, לוותר על המעלית ולחפש איך לזוז יותר במהלך היום.

תישנו מספיק שעות בלילה

הגוף שלנו זקוק לשינה ועייפות גורמת לקושי בתפקוד ואפילו לדיכאון. אבל ידעתם ששינה משפיעה גם על השמנה ועל היכולת שלנו לרדת במשקל? הקשר ברור וכנראה מוכר גם לכם – ישנים פחות ומתחילים לנשנש מעייפות מול הטלוויזיה או בכלל. הגוף דורש עוד אוכל ובעיקר פחמימות כדי להישאר ער ולתפקד. כך שאתם מוצאים את עצמכם אוכלים בשעות מאוחרות, ישנים פחות ומשמינים. שינה גם עוזרת לגוף לשרוף קלוריות. מחקרים הראו שתוספת של שעת שינה אצל אנשים שלא ישנו מספיק, גרמה להורדה של כ 5 קג’ בשנה יותר מחבריהם העייפים. כדי לעזור לגוף לרדת במשקל ולא לאכול בערב כדאי להקפיד על לפחות 7 שעות שינה אפשר גם יותר.