גודל פונט
Shape

התוספת שתופסת: חיידק ידידותי שכדאי לך להוסיף לכל דיאטת הרזיה

קיימות אין ספור דיאטות הרזיה, בעיקר משום שאין אחת שמתאימה לכולן. בכל מקרה, לא משנה באיזו דיאטה תבחרי, כדאי שתוסיפי לתפריט את החיידק הידידותי ™B-420 שמסייע לרדת במשקל ואף לשמור עליו

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 4 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. דיאטת פליאו, דיאטה דלת פחמימות, צום לסירוגין – לכל אחת מהדיאטות ישנם חסרונות ויתרונות. תוספת של פרוביוטיקה עשויה להקל על החסרונות ולהגביר את היתרונות.
  2. בשנים האחרונות נמצא קשר ישיר בין אוכלוסיית החיידקים במעי (מיקרוביום) לבין השמנה. מתברר כי קיימים הבדלים בין מיקרוביום של שמנים לעומת רזים.
  3. במחקר שנערך בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל והשמנה נמצא כי תוספת של החיידק הידידותי ™B-420 חודשים הובילה להפחתה של 300 קלוריות ליום, הפחיתה את היקף המותניים ומנעה עלייה במשקל ובמסת השומן.

בשוק קיימות אין ספור דיאטות הרזיה. חלקן מתמקדות בהפחתת התיאבון, בעוד שאחרות מגבילות קלוריות, פחמימות או שומן. אלא שאין דיאטה אחת שמתאימה לכולם ומה שעובד בשבילך אולי לא יעבוד עבור מישהו אחר.

בכל מקרה, לא משנה באיזו דיאטה תבחרי – כדאי להוסיף לתפריט את החיידק הידידותי ™B-420 שמסייע לרדת במשקל ואף לשמור עליו.

איזו דיאטה מתאימה לך?

דיאטת הפליאו

על פי עקרונות דיאטת הפליאו עליך לאכול את אותם מאכלים שאכלו אבות אבותייך הציידים (מהתקופה הפליאוליטית), לפני שהתפתחה החקלאות והאדם החל לצרוך דגנים.

התיאוריה שעומדת ביסודה של דיאטת הפליאו היא שמרבית המחלות המודרניות כגון סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב קשורות לתזונה המערבית ולצריכת דגנים, חלב ומזון מעובד.

מה אוכלים: מזונות מלאים, חלבון רזה, ירקות, פירות, אגוזים וזרעים,

ממה נמנעים? ממזונות מעובדים, סוכר, חלב ודגנים.

ישנן גרסאות גמישות יותר של דיאטת הפליאו המאפשרות גם חלב גבינה וחמאה, וכן ירקות עשירים בפחמימות, כגון תפוחי אדמה ובטטות, אך בכמות מעטה.

דיאטות דלות בפחמימות

דיאטות דלות בפחמימות, בעיקר לירידה במשקל,  הן פופולריות מזה עשרות שנים. ישנם כמה סוגים של דיאטה דלת פחמימות: דיאטת אטקינס, דיאטת דוקאן, דיאטה קטוגנית ועוד. כל הדיאטות דלות הפחמימות כרוכות בהגבלת צריכת הפחמימות ל-150-20 גרם ליום.

הדיאטה הקטוגנית, למשל, נועדה בראשיתה, לפני כמאה שנה לטיפול, במחלת האפילפסיה ונמצאה יעילה מאוד בטיפול בקרב ילדים הסובלים מהמחלה.

התיאוריה שעומדת בבסיס הדיאטה: בתזונה מאוזנת הגוף משתמש בפחמימות כחומר דלק עיקרי אולם המחסור בפחמימות מאלץ את הגוף להשתמש ברקמת השומן, במקום בפחמימות, כמקור אנרגיה עיקרי לגוף. לכן, הגוף מתחיל לפרק את מאגרי השומן. כתוצאה מפירוק השומן נוצרים רכיבים הידועים בשם קטונים – המוכר ביותר הוא האצטון, שמאפיין את הבל הפה של אנשים המצויים בצום, של מי שלא אוכלים פחמימות ואפילו של סוכרתיים לא מאוזנים.

מעבר להיותה דיאטה דלה מאוד בפחמימות, הדיאטה הקטוגנית עשירה מאוד בשומנים שמסייעים בייצור הקטונים ותורמים גם לתחושת השובע.

מה אוכלים: בשר שמן, גבינות שמנות, ביצים, חמאה.

ממה נמנעים? מכל מה שמכיל פחמימות – ירקות, פירות, דגנים ועוד.

צום לסירוגין

בצום לסירוגין, במקום להגביל את סוג המזון שאוכלים, בדומה לדיאטות אחרות, מגבילים את  שעות האכילה.

יש כמה סוגים של צום:

  •  16:8- בצורה כזו צמים במשך 16 שעות ומגבילים את שעות האכילה ל-8 שעות ביום
  • יום צום – פעם או פעמיים בשבוע צמים למשך יום שלם
  •  5:2 – בשני ימים לא עוקבים בשבוע מגבילים את צריכת הקלוריות ל-600-500 כשביתר חמשת הימים אין הגבלה על כמות הקלוריות

צום לסירוגין משפיע על הירידה במשקל כיון שהוא מגביל את כמות הקלוריות הנצרכת. השיטה מובילה לירידה של 8-3% מהמשקל ב-24-3 שבועות.

דיאטה ופרוביוטיקה

בשנים האחרונות נמצא קשר ישיר בין אוכלוסיית החיידקים במעי (מיקרוביום) לבין השמנה.

במחקרים מתברר כי ישנו הבדל בהרכב ובסוג החיידקים במעיים של אנשים רזים ואנשים שמנים, וכתוצאה מכך גם בתפקוד המעיים.

המיקרוביום של אנשים שמנים מגביר את תחושת הרעב, שכן הרכב החיידקים במעיים מדכא הפרשת הורמונים אשר תורמים לתחושת שובע, ומוביל לתהליכים פרו-דלקתיים שמעודדים אגירת שומן. המיקרוביום של אנשים רזים מגביר את תחושת השובע, בכך שהוא מעודד הפרשת הורמונים אשר תורמים לתחושת שובע, ומדכא תהליכים פרו-דלקתים.

במחקר שנערך, בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל והשמנה נמצא כי תוספת של החיידק הידידותי ™B-420 למשך 6 חודשים הובילה:

  •  להפחתה של 300 קלוריות בצריכת הקלוריות היומית
  •  לירידה של 1.4 ס”מ בהיקף המותניים
  • מנעה עלייה במשקל ובמסת השומן

כיצד ™B-420 עושה זאת? החיידק מעלה את הפרשת ההורמון GLP1 שגורם, בין השאר, לתחושת שובע ולכן תורם להפחתה של הצריכה הקלורית. נוסף על כך, החיידק מונע אגירת שומן בגוף ובמיוחד מסביב למותניים, משום שהוא מעכב חדירה של רכיבים מעוררי דלקת לזרם הדם.

לא משנה איזה סוג דיאטה מתאימה לאורח החיים שלך, כדאי לשלב יחד איתה את הזן הפרוביוטי B-420™ שיסייע לך לרדת במשקל ואף לשמור על המשקל החדש.