גודל פונט
Shape

דיאטת חיידקים: מה לחיידקים ולירידה במשקל?

אנחנו מנסים דיאטות, מפרידים חלבונים ופחמימות, דואגים לכושר ושעות שינה מספיקות ואז מסתבר שדווקא לחיידקים הנמצאים במערכת העיכול שלנו יש תפקיד לא קטן בירידה במשקל.
מערכת העיכול שלנו היא למעשה בית ליותר ממאה טריליון חיידקים. הם גרים שם דרך קבע ויש להם תפקיד חשוב בעיכול המזון ובשמירה עלינו.
מסתבר שכל דיאטה שנעשה או תרופות שניטול, ישפיעו על אוכלוסיית החיידקים שלנו ולפעמים זה מה שיעזור לנו לרדת במשקל או יגרום לעלייה מהירה יותר.

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 2 דקות
דיאטת חיידקים

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. לחיידקים שלנו יש השפעה על היכולת לרדת במשקל וגם על השמנה. מצד שני לתזונה שלנו יש השפעה על שינוי הכמות החיידקים הטובים.
  2. במחקר אמנם נערכה השתלת חיידקים בעכברים, אבל אין טעם להילחץ - ניתן לקחת תוספת של חיידקים טובים על ידי נטילת פרוביוטיקה ייעודית.
  3. בפעם הבאה שתרצו משהו מתוק או תתפתו לאוכל מטוגן תחשבו שאולי זה לא אתם אלא החיידקים שלכם.

החיידקים אחראים על השמנה?

עודף משקל יכול להוביל לעלייה בסיכוי למחלות לב, סוכרת, יתר לחץ דם ועוד. אלה מצטרפים  לסרבול בתפקוד היומיומי שלנו. שמירה על משקל תקין וכמובן תזונה מאוזנת חשובים לאורח חיים בריא ולתחושה טובה. למרות כל הידע הזה אנחנו מגלים הרבה פעמים שקשה לשמור על המשקל ולמרות תזונה מאוזנת אנחנו לא יורדים וממשיכים לסחוב עודף משקל.

רוב הדיאטנים והרופאים יכוונו אנשים בעלי עודף משקל לפעילות גופנית ולתזונה מאוזנת, מופחתת סוכרים ושומנים. רוב האנשים ינסו אין סוף דיאטות כדי לשנות את משקלם, ולא תמיד יצליחו. השאלה היא האם יש גורמים נוספים המשפיעים על היכולת לרזות? מסתבר שלחיידקי המעי שלנו תשובה ופתרון.

מי אחראי על החשקים שלנו למזון משמין?

מסתבר שלא רק השפע גורם לנו לרצות לאכול אוכל משמין ולהקשות עלינו בשינוי הרגלי התזונה, גם לחיידקי המעי שלנו יש השפעה על המזון אותו אנחנו רוצים לאכול ועל התיאבון. בעולם כבר החלו לפתח דיאטות המבוססות על חיידקי המעי.

הפתרון דווקא בדיאטת חיידקים

מחקר ישראלי חדש כנראה מצא את הפתרון לבעיית ההשמנה והקושי שלנו להתמיד בדיאטות או בהרגלי תזונה בריאים. לטענת החוקרים עלייה חוזרת במשקל לאחר דיאטה עלולה להיגרם מהשינויים בהרכב חיידקי המעי שלנו. החוקרים האכילו עכברים במזון עתיר שומן וגרמו להשמנתם. לאחר מכן החזירו את העכברים למזון רגיל, והעכברים חזרו למשקלם הקודם. בשלב הבא העבירו החוקרים את העכברים שוב למזון משמין והעכברים עלו שוב במשקל גבוה מהר יותר.

הדיאטות החוזרות ועלייה במשקל במהירות רבה יותר מוכרת לכל מי שעשה דיאטת חוזרות והיא לא מפתיעה. מה שמפתיע זה דווקא הניסיון להבין למה זה קורה על ידי בדיקת חיידקי המעי של העכברים. בתזונה משמינה משתנה גם אוכלוסיית חיידקי המעיים וסוגי חיידקים מסוימים מתרבים בעוד אחרים מצטמצמים. לאחר החזרה לתזונה רגילה לוקח זמן לאוכלוסיית החיידקים לחזור למצבה הרגיל. כדי להבין אם באמת יש לחיידקים השפעה, ניסו החוקרים לשנות את אוכלוסיית החיידקים על ידי אנטיביוטיקה שניתנה לעכברים שהשמינו, והשתלת חיידקים “טובים” בעכברים אחרים.

ההשפעה של אוכלוסיית החיידקים במעי על ההשמנה החוזרת הייתה כה גדולה, עד שהחוקרים הצליחו לנבא, רק על פי סוג החיידקים הנמצאים במעי עכבר מסוים, עד כמה הוא ישמין.