גודל פונט
מפרקים, תנועה וספורט

מוזיקה לספורט שתכניס אתכם לקצב: מיוגה ועד משקולות

מרגישים שאימון עובר לכם לאט מדי או שאתם מרוכזים כל הזמן במאמץ ובכאב? מסתבר שלכל זה יש פתרון אחד וקל – שימו אזניות עם מוזיקה מתאימה לספורט וצאו לדרך

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
מוזיקה לספורט

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. אמנם לרובנו לא קל להתחיל בפעילות גופנית ואנחנו סופרים את הדקות עד שהאימון יסתיים, אבל מוזיקה יוצרת אצלנו תחושה שהזמן עובר מהר יותר.
  2. לכל סוג אימון כדאי לבנות פלייליסט מיוחד עם מוזיקה שמתאימה לספורט שבו עוסקים וליהנות מתחושה שהגוף מתחבר לקצב.
  3. שירים משפיעים עלינו- גם המילים וגם המנגינה. חפשו שירים שמחים ובעלי מסרים חיוביים. זה עובד.

ספורט וכושר הם התרופה להכל, למצב רוח טוב, לשמירה על משקל תקין וחילוף חומרים טוב יותר. אבל הדרך אל הכושר ועשיית פעילות גופנית קבועה עוברת דרך הרבה חסמים.

קשה למצוא לספורט זמן, קשה למצוא מה הפעילות המועדפת עלינו, קשה להתמיד ויותר מהכל לא פשוט לעבור אימון אחד מתיש.

 

למה אנחנו מזכירים לכם את הקשיים? הרי קשה גם בלי למנות אותם, מסתבר שמחקרים בדקו והראו כי קל להתגבר על הקשיים האלה כששומעים מוזיקה, המותאמת לפעילות הגופנית שבחרתם לעשות.

מה המוזיקה עושה לנו?

המוזיקה שנכנסת לגוף שלנו דרך האוזן עושה מסע לא קטן, הופכת לאות חשמלי ומגיעה למוח כתחושה של שיר או של קטע מוזיקלי. כשזה קורה, ניתן להרגיש את ההשפעה המיידית של המוזיקה על קצב הלב והנשימה שלנו. במוזיקה קצבית קצב הלב והנשימה מתגברים, ובשמיעת מוזיקה רגועה הדופק והנשימה שלנו מאטים.

בנוסף, המוזיקה יוצרת אצל המאזינים לה גלי אלפא שעוזרים לשמור על עירנות.

כשאנחנו עושים ספורט, המוזיקה מספקת הסחת דעת, שמכונה על ידי פסיכולוגים “אפקט הניתוק”. הצלילים למעשה מסיחים את הדעת מהעייפות, מהמאמץ, מכאבי השרירים ומקושי התרגילים.

 

איך בוחרים מוזיקה נכונה לאימון שלכם?

מוזיקה חיובית: בחרו שירים עם מילים חיוביות, שמחות ומעוררות השראה. נסו לבחור מראש פלייליסט של שירים שיש להם קשר לאימון או למטרה שאתם רוצים להשיג. ותרו על שירים עצובים או מדכאים, הם לא מתאימים לאימון.

שירים אהובים: אולי לחברים שלכם יש רשימת שירים מוכנה שעושה את העבודה אבל כדאי לכם לבחור שירים שאתם מתחברים אליהם ואוהבים. ככה תרוויחו כפול, גם תשמעו שירים אהובים ותיהנו מהמוזיקה וגם תוכלו להתמקד באימון.

חזק זה טוב: אנחנו הרבה פעמים מעדיפים לשמוע את המוזיקה בצורה מתונה אבל באימון כדאי להגביר ולשמוע חזק כדי לסנן רעשים בחוץ. חשוב לזכור כשרצים על כביש, מוזיקה יכולה להיות מסוכנת, אז הפעילו שיקול דעת מתי צריך להתנתק מהשירים ולחזור למציאות.

לגוון: אל תשאירו את המוזיקה הקבועה בכל אימון, גוונו מדי פעם כדי שלא תתרגלו ותשתעממו.

התאמה לאימון: אם אתם לא מתמידים בסוג אימון אחד אלא משלבים, דאגו לפלייליסט שונה לכל סוג אימון. התאימו את הקצב המתאים לכל מצב.

מתאימים את המוזיקה לספורט:

באימון סטטי יותר כמו יוגה, פילאטיס או פעילות על מזרון, מומלץ שהמקצב יהיה 90-80 ביטים שמותאם לדופק שלנו בסוג פעילות כזה. כלומר מוזיקה איטית יותר ורגועה.

בריצה המוסיקה שתבחרו תהייה בהתאם הרבה יותר קצבית – חפשו משהו בקצב של 145-160 ביטים בדקה. מוזיקה קצבית, אפשר מעובדת ונוטה לטראנס או דאנס.

בהליכה בהליכון או בחוץ בקצב מהיר יחסית (6-־7 ק”מ לשעה) חפשו מוזיקת דאנס או רוק במקצב של 120-140 ביטים בדקה.

באימונים משולבים מומלץ לשלב שירים במקצבים משתנים ולבחור מוזיקה שונה.