גודל פונט
מפרקים, תנועה וספורט

המשחה שתחזיר אתכם למסלול הריצה

פציעות ספורט הן אחד החששות הגדולים של ספורטאים, ובמיוחד של רצים. לא רק בגלל הכאב, אלא גם משום שפציעות ספורט עלולות להרחיק ממסלול האימונים לתקופות ארוכות. משחה חדשה תקצר את ההחלמה. כל הפרטים

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
דלקת בגיד

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. פציעות ספורט הן מצב שכיח בקרב ספורטאים בכלל ורצים בפרט, לכן חשוב לא להתעלם מכאבים שעלולים להעיד על נזק, כגון נקע או שבר.
  2. יש פציעות שניתן לטפל בהן לבד באמצעות תרופות, אבל חשוב לקחת בחשבון את תופעות הלוואי שלהן.
  3. משחות מהדור החדש יעילות להקלת כאבים, לשיקום ולחזרה מהירה למסלול האימונים, ללא תופעות לוואי וללא הגבלה על משך השימוש.

כל מי שנעל אי פעם נעלי ריצה יודע: תנועה קטנה ולא זהירה יכולה להיות הרסנית. זה יכול להיות נקע בקרסול, קרע ברצועה, שברים בעצמות או “סתם” חבלה שתגרום לדלקת בגיד. מעבר לכאב ולסבל, הבעיה העיקרית היא שפציעות ספורט, ולו הקלות ביותר, עלולות להרחיק אתכם ממסלול האימונים ולהשבית מפעילות לחודשים ארוכים, על כל המשתמע מכך.

זו הסיבה שהמדע עסוק בחיפוש אחר חידושים שונים שיכולים לסייע בהחלמה ולהקל את הכאב. בין השאר, תשומת הלב מופנית לאמצעים ביתיים שבהן ניתן לטפל כשאין צורך בהתערבות רפואית, ושהינם נטולי תופעות לוואי.

אל תתעלמו מהכאבים

כאבים מעידים בדרך כלל על פגיעות ברקמות הגוף והיווצרות של תגובה דלקתית, שהיא למעשה מצב בו מערכת החיסון מתגייסת להגנה מפני זיהום ולתיקון הנזק שנגרם. מלבד כאב, לעתים קרובות הסימנים לכך הם נפיחות ואודם – בגלל הפרשת חומרים מתווכי דלקת שנקראים ציטוקינים.

במרבית המקרים, הדבר הראשון שעושים הוא ליטול תרופות מסוג נוגדי דלקת ללא סטרואידים (NSAID’s), בכדורים או כמשחה. אבל חשוב להדגיש, כי כאשר נוטלים תרופות מסוג זה לתקופות ארוכות עלולות להיגרם תופעות לוואי. בשנים האחרונות מזהיר מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מפני סיכונים שיכולים להיגרם בעקבות שימוש ממושך בתרופות מסוג זה, יותר מ-10 ימים ברציפות.

רשימת הסיכונים כוללת: הגברת הסיכון באופן משמעותי להתקפי לב, שבץ מוחי ופקקת ורידים, נזק לכבד, עלייה של לחץ הדם, גירוי של רירית הקיבה והפרעות בעיכול, כיבים בקיבה ודימום בקיבה. בעיה נוספת בשימוש בתרופות היא שהן מעלות את רגישות העור לשמש.

במה ניתן להשתמש ללא הגבלת משך הטיפול וללא תופעות לוואי?

בגלל הסיכונים הרבים שיש בתרופות, פותחו בשנים האחרונות תכשירים מדור חדש דוגמת סטילאר (Cetilar), משחה חדשה שהושקה לאחרונה בישראל, שמסיעת להפחתת כאבי שרירים ומפרקים ובשיפור כושר התנועה. על כן, השימוש במשחה יעיל לחזרה מהירה יותר למסלול האימונים, משפיעה ביעילות, בדיוק כמו משחות ממשפחת NSAID’s  אך ללא תופעות הלוואי שיש לתרופות.

כמו כן, השימוש בסטילאר אינו מעלה את רגישות העור לשמש וניתן להשתמש במשחה ללא הגבלת משך הטיפול. לכן, משחות מהדור החדש, כמו סטילאר, מתאימות במיוחד למי שעוסקים בספורט וסובלים מכאבים במפרקים או מכאבי שרירים, ורוצה לחזור לשגרת האימונים במהרה.

המשחה מכילה 7.5% חומצות שומן אסטריות, שהן חומצות שומן ממקור צמחי. המשחה מסיסה במים וגם בשומן לכן חודרת בצורה יעילה לממברנות התא. נוסף על כך, המשחה מהדור החדש מסייעת לחידוש הרקמה הסינוביאלית – נוזל צמיגי שמשמש לסיכוך ולמניעת חיכוך של העצמות במפרקים כמו מפרקי הכתפיים, מפרקי הירכיים, מפרקי הקרסוליים, שהם מפרקים משמעותיים לספורטאים ובפרט לרצים.

כמו כן, במחקרים קליניים נצפה, כי בעקבות שימוש במשחה חל שיפור בתסמינים ובתפקוד אצל אנשים שסבלו מדלקות בגידים, כמו דלקת בגיד אכילס, שאופיינית בקרב רצים, אחרי ארבעה טיפולים.