גודל פונט
מפרקים, תנועה וספורט

פנסיה במשרה מלאה- כל החוויות שאתם חייבים להכיר אחרי הפנסיה

גיל פרישה הוא הזדמנות מצוינת ללמוד, לטייל, להתנדב ולהתנסות בחוויות חדשות. אספנו עבורכם רעיונות שיעזרו לכם להחליט איך הכי מתאים לכם לנצל את הזמן שהתפנה מבלי לוותר על הבריאות

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 3 דקות
גיל המעבר

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. גיל פרישה הוא הזדמנות מצוינת להתנסות בחוויות חדשות מבלי לוותר על הבריאות.
  2. הרבה גופים התנדבותיים ישמחו לקבל אתכם לשירותיהם, אתם רק צריכים לבחור למי תרצו לעזור
  3. פעילות גופנית מתונה או מאתגרת יכולה לשפר את הבריאות. מפילאטיס, דרך אומניות לחימה ועד רכיבה על אופניים

הנה הם באים, ימים של אושר והרבה זמן פנוי. הגוזלים פרחו מהקן והשאירו מאחוריהם חדרים ריקים ומקרר מלא, הקריירה הגיעה לשיאה ואתם כבר לא חייבים להוכיח את עצמכם.

עולם הפנסיה יכול להיות החלק הטוב של החיים. בלי דין וחשבון ובלי רגשות אשמה.

 

איך ממלאים את הזמן וגם מפיקים מכך תועלת? קבלו כמה רעיונות

גינה לי חביבה: הרשת מלאה ברעיונות כיצד ליצור גינת ירק ותבלינים במרפסת, על גג הבניין המשותף, או בחצר. אפשרות נוספת: להצטרף לגינות קהילתיות. המלצה שלנו: היכנסו ברשת מדיה החברתית פינטרסט לתחום גינון, ותתחילו להצמיח רעיונות, ירקות ופרחים.

כשאתם עובדים בגינה שימו לב שאתם שומרים על מנח גב נכון, בחרו בכל גינה ארוכים ככל הניתן ואל תשכחו לבצע מתחיות שרירים בסוף המלאכה.

לתת את הנשמה ואת הלב: הרבה מאד גופים התנדבותיים בישראל ישמחו לקבל אתכם לשורותיהם מעזרה לקשישים או לניצולי שואה, דרך מענה בקווי סיוע לבני נוער במצבי סיכון ועד פעילויות למען בעלי חיים נטושים ופגועים. בכל ארגון אליו תצטרפו, תחושת שליחות וסיפוק מובטחים.

אנו הולכים ברגל: הורים רבים יוצאים לטראקים בהודו ובדרום אמריקה בעקבות הילדים. ללא ספק, מדובר במבצע מורכב ולא זול. אלא שלא חייבים לעוף רחוק: שביל ישראל מתפתל ממש בסמוך לדלת שלכם. 1000 קילומטרים של נוף מגוון, בעמק ובהר. צאו אליו, לכו את כולו או את חלקו. זו גם יכולה להיות הכנה מצוינת לקראת מפגש עם הנוער בקצה אחר של העולם. ולא לשכוח: נעליים נוחות מקלות הליכה נורדיים, תמיכות ברך לא לוחצות במידה ויש כאבי ברכיים, תיק גב לא כבד בעל שתי רצועות נשיאה ורצועת תמיכה ותיק עזרה ראשונה ובו משחות להקלה על כאבים וחבלות.

שלום שנה א’: זה הזמן ללמוד: להתחיל תואר חדש, להשלים תואר ישן, להתעמק במה שהיה כל החיים רק תחביב, ואפילו לעשות הסבה מקצועית. ייתכן שדווקא בגיל מבוגר יותר תגלו שהיכולת שלכם להתרכז טובה יותר. ואפשר לתעל את הרצון ללמוד לתחום שאיננו אקדמי: ציור, צילום, קרמיקה, סריגה, ריקוד, נגרות, מוזיקה, אסטרולוגיה, הכרת המחשב, שכחנו משהו? בטוח שיש עוד הרבה.

עד הקצה: פעילות גופנית מתונה או מאתגרת יותר יכולה לשפר את הבריאות. מפילאטיס, דרך אמנויות לחימה ועד רכיבה על אופניים. אבל אל תשכחו: להתחיל במתינות ולהתקדם בהתאם ליכולתכם, לקבל הדרכה מקצועית, להקפיד על תזונה נכונה, ליטול תוספי תזונה, לשתות הרבה ולנוח מדי פעם.

פינה נוחה: יש להקפיד על ארגונומיה נכונה בסביבה היום יומית החל מעמדת העבודה, דרך חללי המגורים ועד לפעילות הפנאי. מומלץ להתאים את עמדת המחשב כך שיפחת העומס על הברכיים והגב ולבחור נעלי הליכה יציבות ונוחות. לא לשכוח לתרגל בכל יום מספר תרגילי תנועתיות, מתיחות וחיזוקי שרירים במקום הנוח לכם ביותר. לשם יישום ארגונומי, מומלץ להיוועץ באיש מקצוע בפיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק.

היכל התרבות: לא תאמינו כמה מוזיאונים יש בישראל, ולא רק לאמנות: לארכיאולוגיה, להיסטוריה, למדע, לתרבות יפנית דרוזית או צ’רקסית, אתרי שימור ומוסדות לזכרם של אישים ואירועים מכוננים בתרבות הישראלית. ומה עם ספריות? גם מהן לא חסר . בכל מוסדות התרבות בישראל נערכים אירועים כגון הרצאות, קונצרטים, הקרנות סרטים ייחודיים ואירועי פתיחה. שווה להתעניין באילו מהם קיים חוג ידידים ואיך מצטרפים. מומלץ לעיין בכתבה צאו לבלות והשאירו את כאבי המפרקים מאחור

מהפך במטבח: אם תמיד אהבתם להתעסק במטבח, למצוא מתכונים חדשים או להמציא משלכם – זה הזמן להתמקצע. בעקבות תכניות הטלוויזיה שעוסקות בכך פורחות כיום כל מיני סדנאות בישול, בהן אפשר ללמוד ולהתעדכן בטכניקות בישול ואפייה, הכנת שוקולד או בצק סוכר, בישול טבעוני ובריא  ומה לא. אז להתראות במאסטר שף הבא!