גודל פונט
הומאופתיה

אלרגיה – איך מתמודדים עמה?

אלרגיה היא תגובה של הגוף לחומרים שונים, שיכולה להתבטא במערכת הנשימה העליונה ובאברים אחרים בגוף, בדרגות חומרה שונות. האם תכשירים הומיאופתיים עשויים לעזור?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 2 דקות

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. אלרגיה היא תגובת יתר של המערכת החיסונית נגד חומרים שונים. זוהי תגובה לא צפויה ולא רצויה שסובלים ממנה כ-15% מהאוכלוסייה
  2. תגובה אלרגית של מערכת הנשימה נגרמת בדרך כלל כתוצאה של שאיפת חומרים אלרגניים כגון אבקנים, אבק ועובש
  3. התמודדות עם התקפי אלרגיה כרוכה במרבית המקרים בנטילת תרופות ואולם ניתן להיעזר גם בתכשירים הומיאופתיים

אם אתם מתעטשים לעתים קרובות, סובלים מנזלת בתדירות גבוהה וצריבה בעיניים מפעם לפעם ייתכן שנתקפתם באלרגיה, כלומר בתגובת יתר של המערכת החיסונית נגד חומרים שונים. זוהי תגובה לא צפויה ולא רצויה שסובלים ממנה בישראל כ-15% מהאוכלוסייה. במקרים רבים, לנטייה לאלרגיה יש מרכיב תורשתי.

תגובה אלרגית של מערכת הנשימה נגרמת בדרך כלל כתוצאה של שאיפת חומרים אלרגניים כגון אבקנים, אבק ועובש. בדרך כלל היא תתבטא בנזלת, בדמעות ובצריבה בעיניים, בהתקפי עיטוש, קוצר נשימה, פריחה ועוד.

כיצד מתמודדים עם תופעות אלרגיות מציקות?

בדרך כלל, הטיפול באלרגיה נעשה בעיקר בעזרת תרופות אנטי היסטמיניות, במרשם רופא וללא מרשם. ההמלצה היא לפנות לטיפול רפואי, במיוחד כשמדובר בפעוטות בני שנתיים ומטה ובקרב קשישים וכאשר התקף האלרגיה הוא חריף וממושך, בכל גיל. במצבים קיצוניים, התקף אלרגי עלול לסכן חיים.

סימנים נוספים המחייבים בדיקת רופא הם:

  • קוצר נשימה וצפצופים בריאות
  • פריחה אדומה ומגרדת על כל הגוף
  • חולשה, סחרחורת, תחושת עילפון
  • התקף אלרגיה שנמשך יותר משלושה ימים

כמו כן, חשוב לנסות לעקוב ולזהות את האלרגנים ולהימנע מחשיפה להם ככל שניתן. אם גורם האלרגיה ידוע ומאובחן, ואם זיהיתם את הזמן והמקום שבהם אתם נתקפים באלרגיה, דאגו ליטול תרופה אנטי היסטמינית מבעוד מועד. במידת הצורך, ועל פי המלצת הרופא, שאו אתכם ערכה לטיפול במצבי חירום (הלם אנפילקטי).

רבים משתמשים באופן תכוף ושגרתי בתרסיסי אף הנמכרים ללא מרשם רופא. כדאי לדעת, כי שימוש בתכשירים אלה מעל 3 ימים רצופים עלול לגרום לנזק, לכן כדאי להתייעץ עם רופא כיצד ומה ניתן לעשות.

כיצד פועלות תרופות?

כאמור הטיפול באלרגיה נעשה בעיקר בעזרת תרופות אנטי היסטמיניות. ואולם חשוב לזכור כי השימוש בתרופות אילו עלול לפגוע בערנות, ולכן בעת נטילתן הימנעו מפעילויות כמו נהיגה או הפעלת מכונות כבדות. מלבד תרופות אנטי היסטמיניות נהוג להמליץ על שימוש בתרופות נוגדות גודש.

האם הומיאופתיה יכולה לסייע במצבי אלרגיה?

כידוע, קיימות מספר תרופות הומיאופתיות המשלבות צמחי מרפא, ויטמינים ואנזימים בהכנות הומאופתיות, והמאפשרות לטפל במגוון מצבים כמו אלרגיות ועוד. השימוש בתכשיר הומיאופתי ייעודי עשוי להקטין את עוצמת ושכיחות ההתקפים האלרגיים. יתרונם של תכשירים הומיאופתיים, כמו אלרגי’ל, בכך שהם אינם פוגעים בערנות והם מתאימים לשימוש לצד תרופות אנטי היסטמיניות.