גודל פונט
ילדים

מדוע צריכת סידן חשובה לילדים?

מדוע הסידן חשוב כל כך בתזונת תינוקות וילדים ואיך תוכלו להעניק לילדים שלכם כמות מספקת של סידן החיונית לבריאות העצם?

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 2 דקות
ילדים יושבים בכיתה

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. סידן הוא מינרל חשוב וחיוני, לבניית עצמות חזקות ובריאות במהלך הילדות ובגיל ההתבגרות ותפקידים חיוניים נוספים
  2. מסיבות שונות, ישנם ילדים רבים בגילאי 9-18 שאינם צורכים את הכמות הסידן היומית המומלצת
  3. אם אתם חוששים שילדיכם מקבל את המינון המספק של סידן ושל ויטמין D התייעצו עם רופא הילדים שלכם לגבי מתן תוסף תזונה

זוכרים את יואב בן חלב? הוא הופיע בתחילת שנות ה-60 בעיתון “דבר לילדים” – דמות מאוירת של ילד בן עשר, צבר חזק ובריא ששאב את כוחו משתיית שתי כוסות  חלב לפני כל משימה מאומצת. כבר אז הבנו שסידן הוא אחד ממרכיבי המזון חיוניים לילדים וששילוב של צריכת  סידן, ויטמין D ועיסוק בפעילות  גופנית בתקופת הילדות, מבטיחים התפתחות עצמות בריאות וחזקות.

סידן הוא מינרל חשוב וחיוני, לבניית עצמות חזקות ובריאות במהלך הילדות ובגיל ההתבגרות. לסידן ישנו תפקיד חשוב גם התפתחות השיניים, בכיווץ השרירים, בתפקוד מערכת העצבים, ובוויסות שחרור הורמונים.

“העצמות הן רקמות חיות המשתנות באופן תמידי, כאשר במסגרת תהליכי הבנייה של העצם מתרחשים גם תהליכי פירוק. האיזון בין תהליכים אלה משתנה במהלך החיים, כאשר במהלך הילדות נוטה המאזן לטובת בניית העצם. בתקופת הילדות ובגיל ההתבגרות מסת העצמות וגודלן עולה. לכן, ישנה חשיבות עליונה לצריכה מספקת של סידן וויטמין D במהלך תקופות הינקות, הילדות וגיל ההתבגרות”, מסבירה שרון גבריאל, דיאטנית קלינית, M.Sc, RD, יועצת לאלטמן.

“הוכח באופן מדעי כי צריכת סידן נאותה במהלך כל החיים קשורה להפחתת הסיכון לאוסטיאופורוזיס (בריחת סידן), מכיוון שהיא מעלה את מסת וחוזק העצם בגיל ההתבגרות ומקטינה את איבוד העצם בגיל המבוגר. בנוסף, מספר מחקרים מדעיים מקשרים צריכת סידן נאותה (בעיקר מתוספי תזונה) עם ירידה בסיכון לסרטן המעי הגס”.

לדברי גבריאל  מקורות טובים לסידן הם חלב ומוצריו, ובעיקר מוצרי חלב דל שומן. סידן מצוי גם בירקות ירוקים דוגמת ברוקולי, כרוב סיני ותרד.

חוסר של סידן – מה אפשר לעשות?

עם כל הרצון הטוב גם היום, מסיבות שונות, ישנם ילדים רבים בגילאי 9-18 שאינם צורכים את הכמות הסידן היומית המומלצת. ישנן סיבות שונות לחוסר שלסידן אצל ילדים וביניהן:  תזונה דלה בסידן, שתיית משקאות מוגזים על חשבון צריכת חלב, אי סבילות ללקטוז, אלרגיה לחלב ומוצריו, או תזונה טבעונית.  גם עישון וצריכת משקאות המכילים קפאין ואלכוהול, בגיל ההתבגרות למשל, עלולים לגרום לחוסר שלסידן.
גם לוויטמין D ישנו תפקיד חשוב בספיגת הסידן בגוף. ויטמין D מופק בגוף כתוצאה של חשיפה לשמש. אם אתם חוששים או לא בטוחים שילדיכם מקבל את המינון המספק של סידן וויטמין D התייעצו עם רופא הילדים שלכם לגבי מתן תוסף תזונה.