גודל פונט
ויטמינים ומינרלים

מולטי ויטמין מעל גיל 50

כולנו רוצים לשמור על הבריאות ולספק לגוף את מיטב התנאים לתפקוד תקין. לצד היתרונות הרבים שקיימים כשחוצים את גיל 50, קיים גם חשש מירידה בכמות המזון הנצרכת ומבעיות ספיגה.
מהו מולטי ויטמין ומדוע מומלץ לשקול להוסיף אותו לשגרת החיים בגיל הזה? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.

ת. פרסום:
ת. עדכון אחרון:
זמן קריאה: 2 דקות
מולטי ויטמין גיל זהב

בקיצור, הכי חשוב לדעת ש:

  1. מולטי ויטמין הוא תוסף תזונה הנועד להשלמה תזונתית רחבה של ויטמינים ומינרלים
  2. ככל שמתבגרים תיתכן ירידה בצריכה התזונתית ויש לשקול תוסף של מולטי ויטמין
  3. מלבד ויטמינים ומינרלים, ישנם רכיבים המסייעים להעלאת רמות אנרגיה והורדת העייפות במהלך היום

מהו מולטי ויטמין?

מולטי ויטמין/מינרל הוא תוסף המכיל ויטמינים ומינרלים בכמויות ויחסים שונים ומהווה השלמה תזונתית עבור אנשים שבקבוצת סיכון לחוסר בוויטמינים ומינרלים.
כאמור, ויטמינים ומינרלים הם רכיבי תזונה חיוניים לגוף. כלומר הגוף לא מסוגל לייצר אותם בכוחות עצמו ומוכרח לקבל אותם באופן חיצוני (מהתזונה או מתוסף תזונה).
תפקידי הוויטמינים והמינרלים בגוף הם רבים מספור והם נצרכים לתפקודן של  מערכות שונות בגוף באופן יום יומי.

מדוע יש להקפיד על תוסף תזונה בגיל המבוגר?

ידוע היום ש”החיים מתחילים בגיל 50″, יש יותר זמן פנוי לתחביבים וזהו הגיל  לגילוי דברים חדשים. אך יחד עם זאת יש לתת את הדעת על השינויים החלים בגוף המצריכים התייחסות תזונתית.

עם הגיל, עלולה להיות ירידה בצריכת המזון הנובעת מסיבות שונות כמו שינויים בחוש הטעם והריח, חוסר תאבון, קושי בלעיסת המזון ונטילה של תרופות.
בנוסף לכול קיימת גם ירידה ביכולת ספיגת הוויטמינים והמינרלים בגוף, כך שכל אלו עלולים להוביל לחסרים תזונתיים ולפגיעה בבריאות התקינה של הגוף.

מהם היתרונות בנטילת מולטי ויטמין?

מולטי ויטמין משמש להשלמה תזונתית, זה חשוב משום שחסרים תזונתיים עלולים להוביל להתפתחות של מצבי רפואיים לא רצויים.  לדוגמה, תוסף מולטי ויטמין עשוי לסייע בהפחתת תהליכי חמצון בגוף משום שהוא מכיל ויטמינים ומינרלים שונים המשמשים כנוגדי חמצון. ויטמינים ומינרלים שנמצאים במזון שלנו עשויים לסייע בעיכוב תהליכי הזדקנות, מניעת מחלות, ועידוד פעילות מערכת החיסון – זו הסיבה לכך שאם אנחנו לא מצליחים לספק לגוף אותם דרך התזונה כדאי מאוד להשלים בתוסף.
דוגמה נוספת הוא קו – אנזים Q 10 המשתתף בתהליכי יצירת אנרגיה בגוף ועשוי לסייע בהעלאת רמות האנרגיה. כמו כן, נמצא כי נטילת תוסף מולטי ויטמין עשויה לשפר את מצב הרוח ולסייע במצבי לחץ שונים.

לכל גיל היתרונות שלו, חשוב לקחת מולטי ויטמין שמותאם לגיל, בשל השינויים החלים בגופינו בתקופות חיים שונות. ניתן לשקול תיסוף של מולטי ויטמין בגיל 50, להשלמה תזונתית שחשובה לתפקוד תקין של הגוף. בהתאם לצורך ניתן להיוועץ עם איש מקצוע אשר יתאים את התיסוף הנכון לתזונה שלכם, לגיל, לתרופות ולאורח החיים.

 

מקורות:

References:

Christen WG, Glynn RJ, Manson JE, et al. Effects of multivitamin supplement on cataract and age-related macular degeneration in a randomized trial of male physicians. Ophthalmology. 2014;121(2):525-534. doi:10.1016/j.ophtha.2013.09.038


Macpherson, H., Rowsell, R., Cox, K. H., Scholey, A., & Pipingas, A. (2015). Acute mood but not cognitive improvements following administration of a single multivitamin and mineral supplement in healthy women aged 50 and above: a randomised controlled trial. Age (Dordrecht, Netherlands), 37(3), 9782. https://doi.org/10.1007/s11357-015-9782-0


Evans JR, Lawrenson JG. Antioxidant vitamin and mineral supplements for slowing the progression of age-related macular degeneration. Cochrane Database of Systematic Reviews 2017, Issue 7. Art. No.: CD000254. DOI: 10.1002/14651858.CD000254.pub4